Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (92) 2013

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013


okładka numeru
3 (92) 2013

ROSYJSKA KONTRKULTURA

Ilja Kabakow:
Opowieść o człowieku kulturowo przemieszczonym

Andriej Szental, Anna Iljiczenko:
Metaartyści jako quasi-kuratorzy

Sztuka Is there future forever?
Z Miszą Mostem i Mają Kolesnik rozmawia Łucja Malec-Kornajew

Grzegorz Szymczak:
Jakie jutro czeka Wojnę?

Lidia Mięsowska:
Post, czyli kontr. O dramaturgii Pawła Priażki

Katarzyna Syska:
Wasia Obłomow: bity o Rosji

Wasia Obłomow:
Gdzie się zaczyna ojczyzna?; Smutne gówno; Pora spadać

Katarzyna Syska:
Psoj Korolenko: zmusić Derridę do śpiewania

Jan Bińczycki:
Pok, czyli rock

Lustrzane odbicia.
Z Konstantym Usenką rozmawia Dorota Oczak

Alicja Wołodźko-Butkiewicz:
Dzień dzisiejszy rosyjskiego internetu literackiego

Monika Gnieciak:
Piekło mieszkaniowe, czyli socjolog mieszkania czyta Mistrza i Małgorzatę

Joanna Gaul:
Od konsolacji do kontestacji — muzyczny protest w łagrach

Joanna Gaul:
Różne maski, jedno oblicze zła?

Anna Zaczkowska:
Car czy Antychryst

Żanna Sładkiewicz:
Car, żołdak, karzeł… Putin w rosyjskim felietonie politycznym

LITERATURA
Dariusz Nowacki:
Sosnowiec jest jak… (Zbigniew Białas „Puder i pył”)

Anna Kałuża:
Miłość, równość i zgorzknienie (Maria Sveland „Zgorzkniała pizda”)

Marek Olszewski:
Miasto, sny, przejęzyczenie (Grzegorz Jędrek „Badland”)

Dominika Kijek:
(Nie)Jeden (Marcin Świetlicki „Jeden”)

Dawid Kujawa:
Klub jest klubem, jest klubem, jest klubem (Kamil Brewiński „Clubbing”)

Piotr Mierzwa:
Dlaczego ta nostalgia nie umie pisać bajek (Tomasz Ososiński „Pięć bajek”)

Alina Świeściak:
„To jest mój matka, ta ziemia” (Martyna Buliżańska „Moja jest ta ziemia”)

FILM
Magdalena Kempna-Pieniążek:
Czerwony, zielony, noir („Tylko Bóg wybacza”, scen. i reż. Nicolas Winding Refn)

Tomasz Rabsztyn:
Dwa spojrzenia na trzy historie („Drugie oblicze”, reż. Derek Cianfrance)

Przemysław Pieniążek:
Trzy kolory: czerwony („RED 2”, reż. Dean Parisot)

Wojciech Sitek:
Martwa kultowość („Martwe zło”, reż. Fede Alvarez)

Piotr Zawojski:
Abu Haraz, którego nie ma, a jest i będzie („Abu Haraz”, scen. i reż. Maciej J. Drygas)

TEATR
Jakub Derbisz:
Szukanie wrażliwości („Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten)

Magdalena Figzał:
Postdramatyczne gry z historią („Poczet królów polskich”, reż. Krzysztof Garbaczewski)

Magdalena Tarnowska:
Memento mori na wesoło (Hanoch Levin „Bobiczek”, reż. Łukasz Kos)

Aneta Głowacka:
Podszewką do góry (Paweł Demirski „Bitwa Warszawska 1920”, reż. Monika Strzępka)

MUZYKA
Lesław Czapliński:
Wrocławskie wcielenia Wagnera i Verdiego (Cykl jubileuszowych przedstawień oper Wagnera i Verdiego w Operze Wrocławskiej w sezonie 2012/2013)

Teresa Dorożała-Brodniewicz:
Festiwal z dedykacją (68. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski Duszniki Zdrój)

Magdalena Dziadek:
Nowa książka o Skriabinie (Tomasz Baranowski „Profile Skriabina”)

JAZZ
Mateusz Heinze:
Zwodnicze maski (Daft Punk „Random Access Memories”)

Michał Koziołek:
Muzyka ubrana (Musica Nuda „Banda Larga”)

Radosław Sirko:
Towar zastępczy? (Towary Zastępcze „Długa przerwa”)

Piotr Gorliński-Kucik:
Tymi słowy podbić Bogu oko (Lao Che „Soundtrack”)

SZTUKA
Paweł Brożyński:
To nie jest recenzja 55. weneckiego Biennale

SOCJOLOGIA
Martyna Ludwig:
Już słyszane piosenki — ale dlatego właśnie super (Jeremy Clarkson „Wytrącony z równowagi”)

FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Rosjanie, dusza polska, polityka

Marek K.E. Baczewski:
Jak umierają książki

Andrzej Gwóźdź:
W imię filmu