Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (89) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012


Plik:Opcje 04 12.jpg
okładka numeru
04/2012


Dramat

Święty Epifaniusz |
Artur Pałyga

ŚWIĘTOŚĆ

Deus artifex — divino artista |
Ernst Kris, Otto Kurz | Tłumaczenie Tomasz Kaszubski

Gdy przedmioty wyrastają ponad inne |
Łukasz Białkowski

Pomiędzy symulakrem a świętością — polityka
historyczna w muzeach | Marta Kudelska

Mary is my homegirl |
Monika Glosowitz

Mroczne rekolekcje Brunona Dumonta |
Magdalena Kempna-Pieniążek

Na tropach świętości w dramaturgii najnowszej |
Beata Popczyk-Szczęsna

„Et in acedia ego”. Metafizyczna nicość
w „Zimie” Andrzeja Stasiuka | Artur Madaliński

Przenajświętsza symfonia |
Danuta Gwizdalanka

Oblicza rockowej śmierci |
Andrzej Dorobek

Ostanie kuszenie Alice’a Coopera |
Przemysław Pieniążek

Święta przestrzeń |
Piotr Wróblewski

Poezja

Marek Krystian Emanuel Baczewski
Będę liczył gwiazdy w dzień | Z Markiem K.E.
Baczewskim rozmawia Alina Świeściak

RECENZJE

Jaskinie i myśl pożywna | Wojciech Kuczok
„Poza światłem” | Dariusz Nowacki

Kotojady nie spoczną | Joanna Bator „Ciemno,
prawie noc” | Bernadetta Darska

Jest dobrze | Adam Mazur „Decydujący moment /
The Decisive Moment” | Łukasz Białkowski

Poplątane polskie drogi | Douglas. J. MacEcahin
„Amerykański wywiad i konfrontacja w Polsce
1980–1981” | Marcin Gacek

Mistrzostwo nieoczywiste | „Mistrz” (The Master),
reż. Paul Thomas Anderson | Adam Andrysek

O przyciąganiu się przeciwieństw | „Miłość”
(Amour), reż. Michael Haneke | Tomasz Rabsztyn

Kontemplacja śmierci | „Koń turyński”
(A torinói ló), reż. Béla Tarr | Adam Wierzchołek

„Elektroniczne cienie” w Krems | „Kontraste”
Festival 2012 | Piotr Zawojski

O eutanazji w tonie buffo | „Nietoperz albo mój
cmentarzyk”, reż. Kornél Mundruczó | Aneta Głowacka

Mord na Babie Jadze. Kurs przyspieszony |
„Fairytale Lives of Russian Girls”,
reż. Ali El-Gassier | Pola Sobaś-Mikołajczyk

Mocne uderzenie | „Titus Andronicus”,
reż. Jan Klata | Aleksandra Konopko

Divided by 4 |
Magdalena Dziadek

Płyty 2012 roku.
Przegląd selektywny i subiektywny |
Grzegorz Olszański, Michał Koziołek,
Adam Poprawa, Roman Książek,
Mateusz Heinze, Jędrzej Siwek

Felieton

Kult „Świętego” |
Krzysztof Łęcki

Cud rozmnażania pieniądza |
M.K.E. Baczewski

Świąteczne remanenty |
Andrzej Gwóźdź