Postscriptum 1 (47) 2004
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Postscriptum lub Spisy treści 2004
Prescriptum
O Problemach Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego
Małgorzata Pasieka
Do tandemu trzeba dwojga, czyli: Jak pracować, żeby tandem językowy stał się sukcesem
Ewa Jaskółowa
Odczytywanie intencji słowa – przykład wiersza Wisławy Szymborskiej „Prospekt”
Bernardeta Niesporek-Szamburska
Wartości edukacyjne popularnej literatury fantasy dla dzieci
i młodzieży
Bogdan Zeler
Kilka uwag o Internecie i nauczaniu języka polskiego
O podręcznikach
Aleksandra Achtelik
Miło mi panią poznać..., ale jak z „panią” pracować?
Piotr Gancarek
O przemijającej magii podręczników do nauki języka obcego, czyli dlaczego nadszedł „Czas na czasownik”
Wioletta Hajduk-Gawron
Czytaj po polsku – czytanie jako jedna z możliwości poszerzania kompetencji językowych
Aleksandra Janowska, Magdalena Pastuch
Kilka uwag na (o) „Dzień dobry”
Małgorzata Kita
„Wybieram gramatykę!” – i co dalej? O możliwościach dydaktycznych wykorzystania podręcznika
Ewa Lipińska
Z podręcznikiem „Z polskim na ty” za pan brat
Regina Mikielewicz
Krótko o długiej drodze powstawania podręcznika „Uczymy się świata po polsku”, jego charakterystyka i atrybuty
Anna Seretny
„A co to takiego?” Obrazkowy słownik dla cudzoziemców
Aldona Skudrzyk
Wnikając w ducha języka obcego
O lekcjach i innych formach dydaktycznych
Katarzyna Bytomska, Małgorzata Smereczniak
Gra w podchody na lekcji języka polskiego
Magdalena Knapik, Jagna Malejka
II zimowa szkoła języka polskiego w Mołdawii
Agnieszka Madeja, Barbara Morcinek-Cudak
Po polsku o języku i kulturze
Recenzje
Piotr Iwan
Iwona Loewe, Artur Rejter: „Gra w gramatykę. Ćwiczenia
i materiały do gramatyki opisowej języka polskiego”
Egzaminy z języka polskiego
Terminy egzaminów
Jörg Ciszewski
Polskiego da się nauczyć
Książki nadesłane
Kronika szkoły
Komunikat
Warsztaty polonistyczne
Barbara Morcinek-Cudak
Warsztaty polonistyczne