Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Pro Arte 21 (2005)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Pro Arte lub Spisy treści 2005


okładka numeru 21 (2005)


Nasz Poznań

Maciej METYS Hojak
Loferka miejska, czyli o swojskości Poznania

Karol Maliszewski
Poznaj Poznań, poszukaj w nim poezji

Katarzyna Ewa Zdanowicz
Cienka linia wiersza (Dariusz Sośnicki, Skandynawskie lato)

Marcin Jaworski
Tramwaje i powroty. O poezji Mariusza Grzebalskiego

Joanna Roszak & Łukasz Jeżyk
Przy Bułgarskiej. Urok stadionu

Przestrzeń, poezja i prawda – z Edwardem Pasewiczem rozmawia Krzysztof Hoffmann

Marta Keil
Miasto teatrów, czyli o bardzo niecodziennym Poznaniu

Zbyszek Kotkiewicz
Re: witalizacja

Krzysztof Kołacki
Rozbrat: miedzy utopią a kapitałem

Na zewnątrz czai się energia – z Izabellą Gustowską rozmawia Natalia Szenrok

Roman Bromboszcz
Art ziny w Poznaniu. Próba wprowadzenia w zagadnienie

Agata Mazur
Artystyczna zmiana nad Wartą

Iga Mergler
Charakterne miasto

Marta Harat
Szpieg w krainie fantastów

Alicja Grześkowiak
Siedem liter, czyli życie studenckie w Poznaniu

Agnieszka Piechnik
Magda Małolepsza, „Apollo” – współczesne kino w tradycyjnej oprawie

Magdalena Grabczyńska
Poza liter(ą). Szkic osobisty o twórczości Krystyny Miłobędzkiej

Maria Sitarska
Sen o poecie – wspomnienie Tadeusza Agatowskiego (1949-2004)

Poezja

Roman Bromboszcz
Marcin Czerkasow
Krzysztof Dziamski
Maciej Gierszewski
Krzysztof Gryko
Mariusz Grzebalski
Adam Kaczanowski
Piotr Kępiński
Szczepan Kopyt
Agnieszka Kuciak
Anka Mitranka
Kuba Mokrosiński
Edward Pasewicz
Dariusz Sośnicki

Proza

Marta Harat
Straszliwa a prawdziwa bajęda o bezecnym Doctorze Caponierze, co dusze diabłu zaprzedał, jego grozę budzących postępkach
i marnym końcu (apokryf)

Marcin Piątyszek
Powrót

Recenzje i omówienia

Wojciech Dobosiewicz
(Auto)biografia? (Janusz Głowacki Z głowy)

Edyta Sołtys
Gdyby tylko wszyscy chcieli słuchać (Imre Kertesz Język
na wygnaniu
)

Krzysztof Hoffmann
O Narratologii (Michał Głowiński Narratologia)

Katarzyna Piątek
Opowieścią przeprawić się przez śmierć (Aglaja Veteranayi Regał ostatnich tchnień)

Marcin Fajerski
Degesi (Karl-Markus Gauß Psożercy ze Svini)

Ewa Dobosiewicz
Zresztą nic tu nie jest takie piękne (Krzysztof Bizio Zresztą latem wszystkie kwiaty są takie piękne)

Wojciech Dobosiewicz
Global tęsknejszyn (Grzegorz Kopaczewski Global Nation. Obrazki z czasów popkultury)

Roman Bromboszcz
Eksperymentowanie na percepcji odbiorcy (o wystawie
25 godzina)

Dobrawa Brach
Stanowczo szlachetne dziedzictwo (o wystawie Szlachetne dziedzictwo, czy przeklęty spadek. Tradycje sarmackie w sztuce
i kulturze
)

Natalia Szenrok
Przyjemność czytania (o wystawie Intymność czytania)

Łukasz Tabin
Haust doktora Hausta (o monodramie Doktor Haust)

Szymon Brzóska
Wycichowskiej zabawy (z) Formą (o spektaklu Trans… nieprawdziwe zdarzenie progresywne)

Natalia Szenrok
Taneczna reakcja (o spektaklu STAU)

Szymon Brzóska
Teatr ponad muzyką (o operze Andrea Chénier)

Alicja Rubczak
Nie prześnić siebie (o przedstawieniu Król Mięsopust)

Irena Bogusław
Bo życie jest cudem (o filmie Życie jest cudem)

Anna Kocińska
Słodko-gorzki smak lawendy (o filmie Lawendowe wzgórze)

Igła na dnie morza
Twardy orzech do zgryzienia (o filmie Kontrolerzy)

Do numeru dołączony jest arkusz
Habemus Poetam – Poeci Poznania 2005