Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Tekstualia 3 (10) 2007

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Tekstualia lub Spisy treści 2007



FILOZOFIA LITERATURY. FILOZOFIA W LITERATURZE

Żaneta Nalewajk, Filozofia literatury. Filozofia w literaturze

ROZMOWA

  • „Podtrzymać ogień rozumu”. O filozofii literatury – rozmowa z Józefem Leszkiem Krakowiakiem

ARTYKUŁY

  • Edward Kasperski, Poezja a filozofia. Cztery filary tradycji (komparatystyka dyskursów)
  • Aleksandra Jakóbczyk-Gola, Miłość fauna. Wątki neoplatońskie w twórczości poetyckiej oraz w dziełach plastycznych Michała Anioła
  • Rozalia Słodczyk, Znaczenie filozofii nowożytnej dla powieści epistolarnej i malarstwa z motywem listu w XVII i XVIII wieku
  • Anna Gumkowska, Baśń jako kategoria filozoficzna w twórczości Bolesława Leśmiana
  • Adrian Gleń, „Słuchanie raczej niźli zapamiętywanie”. O Martina Heideggera lekturze dzieła poetyckiego
  • Żaneta Nalewajk, Literatura – literaturoznawstwo – filozofia. Problemy relacji, języków, komunikacji

ROZMOWA

  • „To co najtrudniejsze można tylko okrążać słowami” – rozmowa z Iwoną Smolką i Piotrem Matywieckim o filozofii w literaturze

KOLUMBICJE

  • Piotr Michałowski, Od A. do Be., czyli Między Pruszkowem a Wołominem

PROZA

  • Kamila Pawluś, Mall
  • Rafał Lewczuk, Walka o BIC®

LE-SYLWA

  • Leszek Szaruga, Pomysł zapisu informacji (nielogiczny) cz. 1

POEZJA

  • Maciej Melecki, Nickolwiek, Odpady
  • Przemysław Witkowski, Herezja, Reisefieber, Kammerspiel, Prawdopodobnie Abraham

TŁUMACZENIA

  • Peter Krištúfek, Jox et solitudo. Morderstwa w bloku, przełożył: Miłosz Waligórski

RECENZJE

  • Marta Czerwonka, Stein-reader jako czytelnik w kłopocie. Analiza sytuacji czytania w książce Janet Malcom Two Lives. Gertrude and Alice za pomocą kategorii filozoficznych
  • Anna Gumkowska, Kinga Dunin alias Zadymiara
  • Grzegorz Marchwiński, Jerzego Sosnowskiego Tak to ten. Powieść, która nie chce, żeby w nią uwierzyć, ale która wierzy, że jest potrzebna