Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Trubadur 2 (31) 2004

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Trubadur lub Spisy treści 2004


okładka numeru 2 (31) 2004


Wręczenie Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego

„Trubadur” ogląda Bajaderę – A. Wojtyś
Spotkanie po próbie Bajadery – K.K. Gardzina

Rozmowy „Trubadura”

Escamillo w La Scali i na arenie – Rozmowa z Marcinem Bronikowskim
Za kulisami teatru: Teatr Wielki w Warszawie (cz. 2) – K.K. Gardzina, K. Walkowska

Forum publiczności

„To trzeba ją wychować!...” – J. Piller
Muzyka wpuszczana w jeżyny – A. Wróblewska

Przedstawiam Ci...

Alicja Węgorzewska–Whiskerd – J. Chodorowski
Bractwo Lutni z dworu na Wysokiej – M. Rakowska

Wspomnienie

Hans Hotter – autorytet wokalny i sceniczny – J. Chodorowski
Iwona Borowicka – w 20–lecie śmierci – M. Rakowska

Opery mniej znane

Ferenc Erkel: Bank Ban – A. Wesołowska

Relacje, wydarzenia

Pajace w Łodzi – D. Pulik
Salome wg Achima Freyera – H. Sypniewski
Beethoven w Warszawie – K.K. Gardzina
Grecja w WOK – K. Marszałek
Europejska Tosca – A. Naworska
I tylko miłości nie ma... – A. Wróblewska
Don Pasquale na inaugurację Krakowskiej Opery Kameralnej – J. Chodorowski
Jej pasierbica Jenufa – K.K. Gardzina
Premiera Fausta Gounoda w Gdańsku – J. Snakowski
Faust w Operze Bałtyckiej – D. Gulczyńska
Salome w Teatrze Wielkim – K.K. Gardzina
Salome wg Martina Otavy – H. Sypniewski
Joseph Malovany – B. Pardo

Wydawnictwa

Biografia Iwony Borowickiej – T. Pasternak
Cud Kameralnej – K.K. Gardzina
Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski
Nowe nagrania 2004 – A. Kijak

Varia

Kącik humoru – operowe katastrofy – K. Skwierczyński

Dodatek baletowy

Konferencja prasowa Natalii Makarowej – K.K. Gardzina
Bajadera jak się patrzy! – K.K. Gardzina
Nudna bajka – K.K. Gardzina
Książki – K.K. Gardzina

Dodatek Moniuszkowski – V Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki

Rozmowy „Trubadura”

Śpiewak musi śpiewać! – Rozmowa z Marią Fołtyn
Każda aria jest jak pieśń – Rozmowa z Ewą Podleś
W Warszawie czuję się doskonale – Rozmowa z Sergio Segalinim
Taki konkurs jest potrzebny Polsce – Rozmowa z Ryszardem Karczykowskim
To wspaniale mieć takiego patrona konkursu – Rozmowa z Johnem Allisonem
Myślimy już o VI edycji konkursu – Rozmowa z Hanną Kozłowską
Konkurs ma swoją dramaturgię – Rozmowa z Jackiem Marczyńskim
Konkursowi towarzyszą ogromne emocje – Rozmowa ze Stanisławem Danielem Kotlińskim
Potrzebna jest także dusza – Rozmowa z Arsenem Sogomonianem

Po konkursie powiedzieli

Kazimierz Kord, Przewodniczący Jury
Eva Marton, Jury Konkursu
Claudio Desderi, Jury Konkursu
Władymyr Moroz, laureat Grand Prix
Lorraine Hinds, laureatka I nagrody
Michaił Koleliszwili, laureat I nagrody
Ilia Bannik, laureat II nagrody
Ewa Biegas, laureatka III nagrody

Przedstawiam Ci...

Arsen Sogomonian – A. Wróblewska

Relacje, wydarzenia

Sztuka wokalna na przełomie XX i XXI wieku – K.K. Gardzina
Po Konkursie Moniuszkowskim – B. Pardo
Koncert laureatów – K.K. Gardzina
Konkurs czy scena? – A. Wróblewska

Varia

Produkcje ze stajni? – A. Wróblewska