Twoja Muza 4 (45) 2011
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Twoja Muza lub Spisy treści 2011
Płyta „Twojej Muzy”
Znakomita polska muzyka sakralna
Wtajemniczenia
Wybitni
Zakwitnę na klombach – wywiad ze Stefanem Stuligroszem
Poszukiwanie odwiecznej kobiecości – fascynująca Alma Mahler
Do tańca i do różańca – rozmowa z Jerzym Maksymiukiem
Istota i ranga muzyki
Klasy tańca zamiast wf – rozmowa z Ewą Wycichowską, pierwszą tancerką z tytułem profesora
Muzyka azjatycka w genach – wywiad z etnomuzykologiem Marią Pomianowską
Barwy muzyki żydowskiej – rozmowa z pieśniarką Anną Jagielską-Riveiro
Muzyka z zatyczką – Emil Kozłowski radzi, jak chronić słuch w orkiestrze
Nie tylko Beethoven – coraz więcej niedosłyszących muzyków
Dobrze zapowiadający się
Równocześnie liceum i studia – rozmowa z wiolonczelistą Tomaszem Darochem
Konkretny, ale nie dosłowny – wywiad z kompozytorem z Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Marcinem Strzeleckim
Z życia szkoły
Przeszłość przyszłości – jubileusz 200-lecia Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina
Sylwetki zespołów
Złoty jubileusz Warszawskiej Opery Kameralnej – wywiad z dyrektorem naczelnym i artystycznym WOK Stefanem Sutkowskim
Mus dla muzyków – rozmowa z dyrektor naczelną Europejskiej Federacji Narodowych Orkiestr Młodzieżowych, dr Renate Böck
Filharmonia dla każdego – repertuar Filharmonii Poznańskiej na nadchodzący sezon
Muzyczne promieniowanie Łomży – rozmowa z Janem Miłoszem Zarzyckim, dyrektorem Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
Chluba Jaworzna – jedna z najlepszych młodych orkiestr w Europie
Wydarzenia
W setną rocznicę śmierci – III Symfonia d-moll Mahlera na zakończenie sezonu Filharmonii Narodowej
Liszt i zapomniany Stojowski – Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Łukasza Borowicza
Minifestiwal „Święta wiosny” – najnowsza premiera Polskiego Baletu Narodowego
I Konwencja Muzyki Polskiej – „Raport o stanie muzyki polskiej” i propozycje ulepszeń
Świat ładu i bezładu – premiera „Króla Rogera” w Operze Narodowej
W bajkowej konwencji – „Czarodziejski flet” Mozarta w berlińskiej Staatsoper
Pałace oficerskie zamiast salonów – „Harmonia caelestis” Pála Esterházego na Zamku Królewskim
Jaki instrument kupić?
Gitara zdetronizowała mandolinę – zapomniany instrument wraca do łask
Demoniczne uwodzicielskie i szatańskie – jakie skrzypce wybrać?
Fortepian na honorowym miejscu – fortepiany Steinway & Sons
Organy mną zawładnęły – rozmowa z organistą i organmistrzem z Lublina Jerzym Kuklą
Festiwale, kursy i konkursy
Chopin i Liszt w Dusznikach – relacja z Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego
Symfoniczne oblicza Gustawa Mahlera – festiwal mahlerowski w Filharmonii Krakowskiej
Kurs prawa jazdy bez samochodu – V Międzynarodowy Konkurs Dyrygencki im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku
W hołdzie Krystynie Jamroz – XVII Międzynarodowy Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju
Muzyka polska latem – Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie
„Biurokratyczna sonatina” symbolem lekceważenia Szymanowskiego – Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem
Niezwykły Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej – relacja z XXXIII edycji festiwalu
By dzieci nie były towarem – rozmowa z rektorem AM w Bydgoszczy Marią Murawską i znakomitym pianistą Kevinem Kennerem
W porcie i w willi – szczeciński Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej Artelier
Muzyczne Przestrzenie Wielkopolski – wywiad z dyrektorem artystycznym I Festiwalu Muzyki Kameralnej „Muzyczne przestrzenie” Januszem Wawrowskim
Międzynarodowe Spotkania Szkół Muzycznych – rekordowa liczba uczestników, rekordowa frekwencja
Niebiańskie brzmienie fletu – koncert finałowy V edycji
Szkoły Mistrzów Fortepianu w Toruniu
Muzyka nieklasyczna
Romantyczny, zmysłowy, seksowny
Nowości Książkowe
Kolejny przewodnik operowy – recenzja książki Jacka Marczyńskiego
Wadliwy obraz gitary – „Gitara od A do Z” Leszka Cesarczyka
Flety na krańcu Europy – „Flet w Islandii” Ewy Murawskiej
Jaką płytę kupić?
Recenzje dobrych płyt