Kresy 4 (48) 2001: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2001|Spisy treści 2001]] | Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2001|Spisy treści 2001]] | ||
---- | ---- | ||
Linia 88: | Linia 87: | ||
<br />Powroty, rozstania | <br />Powroty, rozstania | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Robert OSTASZEWSKI | + | <br />[[Ostaszewski Robert | Robert OSTASZEWSKI]] |
<br />Dlaczego piszę - dlaczego czytam? | <br />Dlaczego piszę - dlaczego czytam? | ||
<br /> | <br /> |
Aktualna wersja na dzień 21:24, 23 paź 2008
Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2001
Walter BENIAMIN
Notatnik pierwszy; Notatnik drugi
(przeł. Artur Szlosarek)
Jacek KĘPA
Idea „środka” jako fundament nowego humanizmu
w „Czarodziejskiej górze” Tomasza Manna
Peter PÜTZ
Choroba jako stymulator życia. Nietzsche na Czarodziejskiej górze
(przeł. Jacek Kępa)
Bohdan ZADURA
*** (wsiadam do pociągu); Chłopom polskim;
Do przyjaciół Madziarów; W domu powieszonego;
Oczy; Cieszy się; Nad wierszem Miłosza; Szkice inicjałów
Pytanie jakie parę lat temu; Tata Morgany; Wierszyk
Andrzej St. KOWALCZYK
Amsterdam
Rafał RŻANY
Dla kilku pożegnań; Tyle chciałem powiedzieć;
***(Tyle gorących dni...); Przypis
Walter KOSCHMAL
Literacki egzorcyzm diabelskiego stulecia
Artur GRABOWSKI
Mechaniczne, niekonieczne; Intymne związki;
Roztapianie; Gry dziecięce; (z ballad i romansów);
*** (Świeży śnieg na halach)
Tomasz MIZERKIEWICZ
Życie po życiu? Kilka uwag o sposobie istnienia
współczesnej powieści na przykładzie „Zagłady”
Piotra Szewca
Arkadiusz BAGŁAJEWSKI
Światło, cień i rytm. Notatki o prozie Piotra Szewca
Stefan RUSIN
*** (Trąbka wyśpiewuje)&39;, *** (Niepamięć moja);
*** (Wybuchasz radością kiedy patrzysz);
*** (Czyjeś walanie pędzi suchym traktem)
Augustyn BARAN
Opowieść z ciemności; Super hau
Mirosław GABRYŚ
*** (starzenie?); *** (krew i te wszystkie młodzieńcze
ideały); *** (nic mnie tu nie trzyma); *** (oprawiasz
mnie w czarną ramkę); *** (tam jest inaczej);
*** (podobno mogę wejść z bogiem w interes);
*** (a jeśli to rak kości?)
Jolanta STEFKO
Obrazy Beksińskiego
Tadeusz DĄBROWSKI
***(Kiedy zapomnę, czym jest miłość); Pranie
brudnych pieniędzy; Noc listopadowa albo jakakolwiek;
nowa ruda; Parapet; Brzeg
Przemysław CZAPLIŃSKI
Marginesy i centrum: proza polska 1999-2000
Krzysztof GRYKO
Zakłady o listopad; Krajobrazy 2.5; W porządku;
W ciągu dnia; Kołowiersz
Grzegorz KONDRASIUK
*** (wracam do domu i); *** (Skrzynka...);
*** (jak orkiestra morsów i delfinów...); meta, czyż;
znów meta; Próba sensualistyczna
DIAGNOZY
Małgorzata ŁUKASZUK-PIEKARA
Rejestr umarłych i księga cudów
Arkadiusz BAGŁAJEWSKI
Powroty, rozstania
Robert OSTASZEWSKI
Dlaczego piszę - dlaczego czytam?
Andrzej NIEWIADOMSKI
W Galicji, kiedy wieje pustką
Michał WITKOWSKI
Gniotsja nie łamiotsja
Artur MADALIŃSKI
Proza medialna
SPACERY
Janina M. TEODORKO-LEFÉVRE
Podróż z renesansowym pejzażem w tle
SZTUKA
Jolanta CIESIELSKA
Uciekinier mimo woli. Rzecz o Mariuszu Kruku
Mariusz KRUK
Od prostego prostym prosto czyli spostrzeżenia
i uwagi praktyczno-filozofujące w „duchu czasu”
Rozważania (wybór); Z listu do Zenki Karnickiej
Magdalena UJMA
Sen o Południu
POCZTA KRESOWA
Leszek ILNICKI
Dyrdymałki głównie lubaczowskie albo kołomyjka
ARCHIWUM
Listy Jacka Malczewskiego do ojca
(opr. Dorota Kudelska)
VARIA
Paweł GRAF
Potyczki poetów
Izabela BARTOŚ
Mit Galicji w „Dwóch miastach” Adama Zagajewskiego
Gabriel GALA
Chodzi o to, żeby pilnować świata
ZDARZENIA
A reszta jest milczeniem
Magdalena Jankowska
Nostalgia, ekstaza, krytyka
Mirosław Haponiuk
„Ciasto francuskie” Ernest Malik
O naturze kontemplacji
Piotr B. Majewski
Kazimierz Jacka Sempolińskiego
Karolina Wilkowicz