Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kresy 4 (48) 2001: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
m
 
Linia 1: Linia 1:
 
 
Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2001|Spisy treści 2001]]
 
Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2001|Spisy treści 2001]]
 
----
 
----
Linia 88: Linia 87:
 
<br />Powroty, rozstania
 
<br />Powroty, rozstania
 
<br />
 
<br />
<br />Robert OSTASZEWSKI
+
<br />[[Ostaszewski Robert | Robert OSTASZEWSKI]]
 
<br />Dlaczego piszę - dlaczego czytam?
 
<br />Dlaczego piszę - dlaczego czytam?
 
<br />
 
<br />

Aktualna wersja na dzień 21:24, 23 paź 2008

Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2001


okładka numeru 4 (48) 2001


Walter BENIAMIN
Notatnik pierwszy; Notatnik drugi
(przeł. Artur Szlosarek)

Jacek KĘPA
Idea „środka” jako fundament nowego humanizmu
w „Czarodziejskiej górze” Tomasza Manna

Peter PÜTZ
Choroba jako stymulator życia. Nietzsche na Czarodziejskiej górze
(przeł. Jacek Kępa)

Bohdan ZADURA
*** (wsiadam do pociągu); Chłopom polskim;
Do przyjaciół Madziarów; W domu powieszonego;
Oczy; Cieszy się; Nad wierszem Miłosza; Szkice inicjałów
Pytanie jakie parę lat temu; Tata Morgany; Wierszyk

Andrzej St. KOWALCZYK
Amsterdam

Rafał RŻANY
Dla kilku pożegnań; Tyle chciałem powiedzieć;
***(Tyle gorących dni...); Przypis

Walter KOSCHMAL
Literacki egzorcyzm diabelskiego stulecia

Artur GRABOWSKI
Mechaniczne, niekonieczne; Intymne związki;
Roztapianie; Gry dziecięce; (z ballad i romansów);
*** (Świeży śnieg na halach)

Tomasz MIZERKIEWICZ
Życie po życiu? Kilka uwag o sposobie istnienia
współczesnej powieści na przykładzie „Zagłady”
Piotra Szewca

Arkadiusz BAGŁAJEWSKI
Światło, cień i rytm. Notatki o prozie Piotra Szewca

Stefan RUSIN
*** (Trąbka wyśpiewuje)&39;, *** (Niepamięć moja);
*** (Wybuchasz radością kiedy patrzysz);
*** (Czyjeś walanie pędzi suchym traktem)

Augustyn BARAN
Opowieść z ciemności; Super hau

Mirosław GABRYŚ
*** (starzenie?); *** (krew i te wszystkie młodzieńcze
ideały); *** (nic mnie tu nie trzyma); *** (oprawiasz
mnie w czarną ramkę); *** (tam jest inaczej);
*** (podobno mogę wejść z bogiem w interes);
*** (a jeśli to rak kości?)

Jolanta STEFKO
Obrazy Beksińskiego

Tadeusz DĄBROWSKI
***(Kiedy zapomnę, czym jest miłość); Pranie
brudnych pieniędzy; Noc listopadowa albo jakakolwiek;
nowa ruda; Parapet; Brzeg

Przemysław CZAPLIŃSKI
Marginesy i centrum: proza polska 1999-2000

Krzysztof GRYKO
Zakłady o listopad; Krajobrazy 2.5; W porządku;
W ciągu dnia; Kołowiersz

Grzegorz KONDRASIUK
*** (wracam do domu i); *** (Skrzynka...);
*** (jak orkiestra morsów i delfinów...); meta, czyż;
znów meta; Próba sensualistyczna

DIAGNOZY

Małgorzata ŁUKASZUK-PIEKARA
Rejestr umarłych i księga cudów

Arkadiusz BAGŁAJEWSKI
Powroty, rozstania

Robert OSTASZEWSKI
Dlaczego piszę - dlaczego czytam?

Andrzej NIEWIADOMSKI
W Galicji, kiedy wieje pustką

Michał WITKOWSKI
Gniotsja nie łamiotsja

Artur MADALIŃSKI
Proza medialna

SPACERY

Janina M. TEODORKO-LEFÉVRE
Podróż z renesansowym pejzażem w tle

SZTUKA

Jolanta CIESIELSKA
Uciekinier mimo woli. Rzecz o Mariuszu Kruku

Mariusz KRUK
Od prostego prostym prosto czyli spostrzeżenia
i uwagi praktyczno-filozofujące w „duchu czasu”
Rozważania (wybór); Z listu do Zenki Karnickiej

Magdalena UJMA
Sen o Południu

POCZTA KRESOWA

Leszek ILNICKI
Dyrdymałki głównie lubaczowskie albo kołomyjka

ARCHIWUM

Listy Jacka Malczewskiego do ojca
(opr. Dorota Kudelska)

VARIA

Paweł GRAF
Potyczki poetów

Izabela BARTOŚ
Mit Galicji w „Dwóch miastach” Adama Zagajewskiego

Gabriel GALA
Chodzi o to, żeby pilnować świata

ZDARZENIA

A reszta jest milczeniem
Magdalena Jankowska

Nostalgia, ekstaza, krytyka
Mirosław Haponiuk

„Ciasto francuskie” Ernest Malik

O naturze kontemplacji
Piotr B. Majewski

Kazimierz Jacka Sempolińskiego
Karolina Wilkowicz