Kresy 1 (49) 2002: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2002|Spisy treści 2002]] | Przejdź do [[ Kresy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2002|Spisy treści 2002]] | ||
---- | ---- | ||
Linia 91: | Linia 90: | ||
<br />Godzę się, bo nie rozumiem... | <br />Godzę się, bo nie rozumiem... | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Robert OSTASZEWSKI | + | <br />[[Ostaszewski Robert | Robert OSTASZEWSKI]] |
<br />Przeciwbólowa pigółka tekstowa | <br />Przeciwbólowa pigółka tekstowa | ||
<br /> | <br /> |
Aktualna wersja na dzień 21:25, 23 paź 2008
Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2002
Meyer H. ABRAMS
Apokalipsa poprzez wyobraźnię
(przeł. Jakub Szczuka)
Jarosław MIKOŁAJEWSKI
Area aerea; Strefa wolnocłowa; Plusk słońca;
Świat jest w plastry; Bohater; Łąka
Jean-Luc NANCY
Dziki śmiech w gardzieli śmierci
(przeł. Tomasz Załuski)
Julia FIEDORCZUK
Wszystko będzie dobrze; Dzisiaj mnie nie ma;
Odloty (fragment); Niedziele; Czekając
na telefon
Wojciech OWCZARSKI
Metamorfozy Mickiewicza
mlb
***(rok zawinął ogonem...) ; 1999; ***(nie
wiem o co chodzi...); Na przedzie kroczy
Belinda z wielka stopą; *** (czuć sie jak
skasowany bilet)
Ceazry DOMARUS
Fragmenty filmowe - wyznania Q; W Redłowie
Marek K. E. Baczewski
Samotność; Ars Poetica XXXII: Manifest
Poetycki; Ars Poetica XLI: Wiersz nie
testowany na zwierzętach
Jan TOMKOWSKI
Faust na wojnie; Orfeusz z Kulparkowa;
Pożegnanie romantycznego karnawału
Mariusz OLBROMSKI
Schody liceum; Na wyspie snu i miłości;
Zanurzenie; Znajomi; Biała ballada
Artur GRABOWSKI
Aristos - bohater i mistyk
Krzysztof KUCZKOWSKI
Głód; Ciemność; Próba przepowiedni
Wioletta DYMEL
„Nie chcę odstąpić od kilku prostych zasad
przyzwoitości” - Conrad i Bobkowski
Jacek BIERUT
Słuchawa; Scenariusze; Na rogu Kościuszki
i Krakowskiego Przedmieścia; Posłany;
Dezynfekcj; Niepokolana; *** (Bieżnik
na szosie...)
Tomasz HRYNACZ
Podręczny atlas świata; Dyskretnie;
Duża woda; Para z ust; *** (no, niech
w końcu otworzy okno)
Maciej GIERSZEWSKI
zimą na cmentarz; nieczynni; nagle odwracasz
do mnie twarz; burza
Inga IWASIÓW
Dziewictwo utracone z Małgorzatą
Wiersze poetów słoweńskich
w przekładach Katariny Šalamun-Biedrzyckiej
Lojze KOVAČIČ
Opis pewnego obrazu
(przeł. Katarina Šalamun-Biedrzycka)
Rudi ŠELIGO
Dwaj hipisi i czas
(przeł. Katarina Šalamun-Biedrzycka)
DIAGNOZY
Renata ZAJĄC
Godzę się, bo nie rozumiem...
Robert OSTASZEWSKI
Przeciwbólowa pigółka tekstowa
Arkadiusz MORAWIEC
Polithorror
Wojciech WIELOPOLSKI
Gra o siebie
Katarzyna SOLECKA
Węzeł czytelniczy. Próba rozwiązania
Marcin LACHOWSKI
Konceptualistyczny monolog
SPACERY
Włodzimierz PAŹNIEWSKI
Eseje wędrowne
SZTUKA
Dobrze określone ognisko anarchii.
Rozmowa z Jarosławem KOZŁOWSKIM
Paweł POLIT
Punkty zaczepienia. O sztuce Jarosława
Kozłowskiego
Magdalena WICHERKIEWICZ
Warsztat Formy Filmowej. Od fotografii
poszukującej do medializmu i postawy
autoanalitycznej
POCZTA KRESOWA
Leszek ILNICKI
Wierny samemu sobie
ARCHIWUM
Małgorzata SADY
Nota wstępna
Stefan THEMERSON
*** (Nie czytam poezji); *** (Podziwiam
poetów...); *** (Nie mogę czytać);
*** (Król Szwecji...) *** (Faszystów...);
(przeł. Małgorzata Sady)
Stefan THEMERSON
O filozoficznym znaczeniu tego co
niefilozoficzne (przeł. Małgorzata Sady)
Stefan THEMERSON
Krytycy i mój gadatliwy pies
(przeł. Małgorzata Sady)
VARIA
Bolesław HADACZEK
Kresy pokojowe w literaturze staropolskiej
Dariusz CHEMPEREK
Staropolska kuchnia. O pierwszej polskiej
książce kucharskiej
Kazimiera Z. SZYMAŃSKA
Kresowość w odczuciu i przekładzie
Józefa Weyssenhoffa
Barbara SZARGOT
Jak „spiewa kosiarz na polu”?
ZDARZENIA
Czy ikona?
(Magdalena Jankowska)
Ludzie i szopki
(Aleksandra Szewczyk)
Z Oleszkiewiczem i bez
(Ernest Malik)
PRZEGLĄD PRASY