Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kresy 4 (76) 2008: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 107: Linia 107:
 
Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość<br/> lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"<br/>
 
Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość<br/> lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"<br/>
  
Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek O pozornych sprzecznościach<br/>
+
Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek<br />
 +
O pozornych sprzecznościach<br/>
  
 
<b>wspomnienia</b><br/>
 
<b>wspomnienia</b><br/>

Aktualna wersja na dzień 11:30, 26 sty 2009

Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2008


okładka numeru
4 (76) 2008

T. E. Hulme
Obrazy; Jesień; Zachód słońca; Nad dokiem; Nawrócenie (przeł. Andrzej Szuba)

Amy Lowell
Tren z Yoshiwara; Jak kiedy; Jesień; Jesienna mgiełka; W średnim wieku (przeł. Andrzej Szuba)

Waldemar Bawołek
Furtka przy dozorcy

Joanna Mueller
Uśnij, zaśnież, uśmierz; Znikopis

Magdalena Jankowska
...(ci co imieninowe spotkanie...); Stopniowanie; Skrzyżowanie; To całkiem
możliwe; * * * (krótko...);To ja!; * * * (czasem wiersz...)

Karolina Agata Felberg
Melancholia i ekstaza. O poezji Andrzeja Sosnowskiego

Marcin Wieczorek
...ani słowa; Niestabilny emocjonalnie mężczyzna po trzydziestce; Krzyki i
szepty; * * * (Jeśli śmierć jest wyzwoleniem...); tekst dla ***;Thrillersz

Alicja Straszecka
Gutorow: poeto kim jesteś, krytyku?

Robert Utkowski
Cukierniczki dnia powszedniego; Jabłko, popiół, kamień;Trzymając w ustach lufę
plastikowego karabinu

Katarzyna Szalewska
Écriture mélancolique. O eseistyce Marka Bieńczyka

Rafał Derda
piętro wyżej; środek trawnika; wybudka; czysta retoryka; memory find; czarny

Łukasz Suskiewicz
Diuny

Dawid Majer
Monolog do piątej ściany; Trzeci biegun; Gorączkowo szukam ognia po
kieszeniach, nie odrywając od niej wzroku

Adam Poprawa
Herbert wśród podróżujących reporterów

Z Andrzejem STASIUKIEM rozmawia Mariusz KARGUL
O najpiękniejszych zamkach w wyobraźni ...

Adrian Sinkowski
Topiel; Drugi; Elegia; Anatomia; Rozbiórka; Awaria

Jerzy Franczak
Rewolucja, realizm, retoryka

Tomasz Dalasiński
1996, ostatnie dni września; urwany przed początkiem;lato; podróż; siedem sekund; rzeźba

Anita Jarzyna
Norwid Joanny Mueller: „modernista, który przeżył już postmodernizm"

Arkadiusz Bagłajewski
Zagłada pewnego domu

diagnozy

Marcin Orliński
Z czego wyrosłem

Anna M. Szczepan-Wojnarska
Świadomość domu

Mariusz Solecki
Kiedy przyspiesza oddech...

Ewa Kołodziejczyk
Stracone złudzenia. O Balzakianach Jacka Dehnela

Magdalena Moskalewicz
Kobiety bez traktorów

Magdalena Linkowska
Grupa „Zamek” – materia mitu czy mit materii?

spacery

Włodzimierz Paźniewski
Śmiech nad historią

Piotr Kosiewski
Wenecki Hotel Polski

sztuka

Wprowadzenie

Agata Jakubowska
Nie-fajne? (Post)feminizm na polskiej scenie artystycznej

Izabela Kowalczyk
Feminizm i sztuka 2008

Agata Araszkiewicz
Feministyczny rock’n’roll

Ewa Małgorzata Tatar
Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość
lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"

Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek
O pozornych sprzecznościach

wspomnienia

Z Witoldem Damasiewiczem rozmawia Jacek Waltoś
„Przekuć rzeczywistość”. O Andrzeju Wróblewskim

varia

Karolina Zychowicz
Polscy krytycy o Baconie

Alina Lewicka-Rosińska
Słowa i obrazy: Marguerite Duras

Artur Ziontek
Książki Chaczyka

Wojciech Kaliszewski
Sztuka opowiadania o tym, co nie jest. Na marginesach prozy Piotra Wojciechowskiego

zdarzenia

Poszukiwanie formuły (Magdalena Jankowska)
Prywatność (Aleksandra Szewczyk)
Aktualność Formy Otwartej? (Piotr Majewski)
Jubileusz Warpechowskiego (Marta Ryczkowska)
„Malarstwo na peryferiach” (Ernest Malik)