Kresy 4 (76) 2008: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 107: | Linia 107: | ||
Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość<br/> lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"<br/> | Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość<br/> lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"<br/> | ||
− | Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek O pozornych sprzecznościach<br/> | + | Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek<br /> |
+ | O pozornych sprzecznościach<br/> | ||
<b>wspomnienia</b><br/> | <b>wspomnienia</b><br/> |
Aktualna wersja na dzień 11:30, 26 sty 2009
Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2008
T. E. Hulme
Obrazy; Jesień; Zachód słońca; Nad dokiem; Nawrócenie (przeł. Andrzej Szuba)
Amy Lowell
Tren z Yoshiwara; Jak kiedy; Jesień; Jesienna mgiełka; W średnim wieku (przeł. Andrzej Szuba)
Waldemar Bawołek
Furtka przy dozorcy
Joanna Mueller
Uśnij, zaśnież, uśmierz; Znikopis
Magdalena Jankowska
...(ci co imieninowe spotkanie...); Stopniowanie; Skrzyżowanie; To całkiem
możliwe; * * * (krótko...);To ja!; * * * (czasem wiersz...)
Karolina Agata Felberg
Melancholia i ekstaza. O poezji Andrzeja Sosnowskiego
Marcin Wieczorek
...ani słowa; Niestabilny emocjonalnie mężczyzna po trzydziestce; Krzyki i
szepty; * * * (Jeśli śmierć jest wyzwoleniem...); tekst dla ***;Thrillersz
Alicja Straszecka
Gutorow: poeto kim jesteś, krytyku?
Robert Utkowski
Cukierniczki dnia powszedniego; Jabłko, popiół, kamień;Trzymając w ustach lufę
plastikowego karabinu
Katarzyna Szalewska
Écriture mélancolique. O eseistyce Marka Bieńczyka
Rafał Derda
piętro wyżej; środek trawnika; wybudka; czysta retoryka; memory find; czarny
Łukasz Suskiewicz
Diuny
Dawid Majer
Monolog do piątej ściany; Trzeci biegun; Gorączkowo szukam ognia po
kieszeniach, nie odrywając od niej wzroku
Adam Poprawa
Herbert wśród podróżujących reporterów
Z Andrzejem STASIUKIEM rozmawia Mariusz KARGUL
O najpiękniejszych zamkach w wyobraźni ...
Adrian Sinkowski
Topiel; Drugi; Elegia; Anatomia; Rozbiórka; Awaria
Jerzy Franczak
Rewolucja, realizm, retoryka
Tomasz Dalasiński
1996, ostatnie dni września; urwany przed początkiem;lato; podróż; siedem sekund; rzeźba
Anita Jarzyna
Norwid Joanny Mueller: „modernista, który przeżył już postmodernizm"
Arkadiusz Bagłajewski
Zagłada pewnego domu
diagnozy
Marcin Orliński
Z czego wyrosłem
Anna M. Szczepan-Wojnarska
Świadomość domu
Mariusz Solecki
Kiedy przyspiesza oddech...
Ewa Kołodziejczyk
Stracone złudzenia. O Balzakianach Jacka Dehnela
Magdalena Moskalewicz
Kobiety bez traktorów
Magdalena Linkowska
Grupa „Zamek” – materia mitu czy mit materii?
spacery
Włodzimierz Paźniewski
Śmiech nad historią
Piotr Kosiewski
Wenecki Hotel Polski
sztuka
Wprowadzenie
Agata Jakubowska
Nie-fajne? (Post)feminizm na polskiej scenie artystycznej
Izabela Kowalczyk
Feminizm i sztuka 2008
Agata Araszkiewicz
Feministyczny rock’n’roll
Ewa Małgorzata Tatar
Przesłuchując postfeminizm: czy czułość, zmysłowość, szaleństwo i miłość
lesbijska dają szanse sztuce na przepisanie narracji „kobiecych"
Z Bogną Burską rozmawia Dominik Kuryłek
O pozornych sprzecznościach
wspomnienia
Z Witoldem Damasiewiczem rozmawia Jacek Waltoś
„Przekuć rzeczywistość”. O Andrzeju Wróblewskim
varia
Karolina Zychowicz
Polscy krytycy o Baconie
Alina Lewicka-Rosińska
Słowa i obrazy: Marguerite Duras
Artur Ziontek
Książki Chaczyka
Wojciech Kaliszewski
Sztuka opowiadania o tym, co nie jest. Na marginesach prozy Piotra Wojciechowskiego
zdarzenia
Poszukiwanie formuły (Magdalena Jankowska)
Prywatność (Aleksandra Szewczyk)
Aktualność Formy Otwartej? (Piotr Majewski)
Jubileusz Warpechowskiego (Marta Ryczkowska)
„Malarstwo na peryferiach” (Ernest Malik)