Panoptikum 9 (16) 2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2010<br /> ---- okładka numeru<br /> 9/2010 '''INTRO''' Dys(u)topijn...”) |
|||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| − | Przejdź do [[:Panoptikum]] lub [[:Spisy treści 2010]]<br /> | + | Przejdź do [[:Panoptikum]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> |
---- | ---- | ||
[[Image:Panoptikum_9(16)_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 9/2010]] | [[Image:Panoptikum_9(16)_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 9/2010]] | ||
| − | '''INTRO''' | + | '''INTRO''' <br /> |
| − | + | ||
Dys(u)topijne interwencje audiowizualne | Dys(u)topijne interwencje audiowizualne | ||
| − | ''' | + | '''ARCHITEKTURA KULTURY ELEKTRONICZNEJ''' |
| + | |||
| + | D.N. Rodowick<br /> | ||
| + | Niepewna utopia – kultura cyfrowa? | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''HETEROTOPIE SF:''' | ||
| + | |||
| + | Pat Brereton<br /> | ||
| + | Postmodernistyczne kino fantastyczno-naukowe a ekologia | ||
| + | |||
| + | Monika Bokiniec <br /> | ||
| + | Ekoutopijny Avatar | ||
| + | |||
| + | Sebastian Jakub Konefał<br /> | ||
| + | Smutny los automatów. Sztuczni ludzie w dystopijnej ikonografii science fiction | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''NEGOCJACJE NORMATYWNOŚCI''' | ||
| + | |||
| + | Michalina (Juta) Pelczar<br /> | ||
| + | The L Wor(l)d: Czasoprzestrzenie utopii/dystopii | ||
| + | |||
| + | Karolina Sikorska<br /> | ||
| + | Urzekające wizje ograniczonej utopii kilku spełnionych pragnień, czyli o „wampirycznym” serialu telewizyjnym | ||
| + | |||
| + | Anna Miller<br /> | ||
| + | Gattaca – utopia genetycznej doskonałości i co z tego wynika dla kobiecości i męskości | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''UTOPIE KONSUMPCYJNEGO SPOJRZENIA''' | ||
| + | |||
| + | Dagmara Rode<br /> | ||
| + | I tak oto kończy się świat… ''Jubileusz'', ''The Last of England'' i współczesność jako apokalipsa | ||
| + | |||
| + | Blanka Brzozowska<br /> | ||
| + | Caveat emptor! O utopii konsumpcyjnej na przykładzie powieści Jamesa Lovegrove'a Days | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''PUŁAPKI SOCJALISTYCZNEJ KONWERGENCJI''' | ||
| − | + | Piotr Kozak<br /> | |
| − | + | Od utopii do post-utopii. Stalin i jego najlepsi uczniowie | |
| − | + | Paweł Sitkiewicz<br /> | |
| + | W pułapce utopii. Walt Disney i socjalizm | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | ''' | + | '''REWIZJE ŚRODKA EUROPY''' |
| − | + | Krzysztof Kornacki<br /> | |
| − | + | Superman z raportówką. O ''Hydrozagadce'' Andrzeja Kondratiuka | |
| − | ''' | + | |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | Magda Bartczak<br /> | |
| + | Dystopijne kino Beli Tarra | ||
| − | + | Bartosz Zając<br /> | |
| − | + | Wszystko pod kontrolą. (Post)panoptyczne dystopie Haruna Farockiego | |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | '' | + | Ewa Ciszewska<br /> |
| + | O braku utopii. Przestrzeń i bohaterowie w filmie ''Opowieści o zwyczajnym szaleństwie'' Petra Zelenki | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | ''' | + | '''POGRANICZA AUDIO/WIZUALNOŚCI''' |
| − | + | Anna Chęćka-Gotkowicz<br /> | |
| − | + | Muzyka jako utopia języka idealnego. Kilka spojrzeń na twórczość Pascala Quignarda | |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | Krzysztof Lipowski<br /> | |
| + | Przekroczyć ut pictura poesis. Próba nowego odczytania obrazów Bronisława Linkego w oparciu o projekt metodologiczny W.J.T. Mitchella | ||
| − | + | Elizabeth Grosz<br /> | |
| − | + | Utopie wcielone – czas architektury | |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | |||
| − | ''' H.Z.M.R.PROLOG | + | '''PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)''' |
[[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> | [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> | ||
---- | ---- | ||
Wersja z 16:14, 5 cze 2011
Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2010
INTRO
Dys(u)topijne interwencje audiowizualne
ARCHITEKTURA KULTURY ELEKTRONICZNEJ
D.N. Rodowick
Niepewna utopia – kultura cyfrowa?
HETEROTOPIE SF:
Pat Brereton
Postmodernistyczne kino fantastyczno-naukowe a ekologia
Monika Bokiniec
Ekoutopijny Avatar
Sebastian Jakub Konefał
Smutny los automatów. Sztuczni ludzie w dystopijnej ikonografii science fiction
NEGOCJACJE NORMATYWNOŚCI
Michalina (Juta) Pelczar
The L Wor(l)d: Czasoprzestrzenie utopii/dystopii
Karolina Sikorska
Urzekające wizje ograniczonej utopii kilku spełnionych pragnień, czyli o „wampirycznym” serialu telewizyjnym
Anna Miller
Gattaca – utopia genetycznej doskonałości i co z tego wynika dla kobiecości i męskości
UTOPIE KONSUMPCYJNEGO SPOJRZENIA
Dagmara Rode
I tak oto kończy się świat… Jubileusz, The Last of England i współczesność jako apokalipsa
Blanka Brzozowska
Caveat emptor! O utopii konsumpcyjnej na przykładzie powieści Jamesa Lovegrove'a Days
PUŁAPKI SOCJALISTYCZNEJ KONWERGENCJI
Piotr Kozak
Od utopii do post-utopii. Stalin i jego najlepsi uczniowie
Paweł Sitkiewicz
W pułapce utopii. Walt Disney i socjalizm
REWIZJE ŚRODKA EUROPY
Krzysztof Kornacki
Superman z raportówką. O Hydrozagadce Andrzeja Kondratiuka
Magda Bartczak
Dystopijne kino Beli Tarra
Bartosz Zając
Wszystko pod kontrolą. (Post)panoptyczne dystopie Haruna Farockiego
Ewa Ciszewska
O braku utopii. Przestrzeń i bohaterowie w filmie Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Petra Zelenki
POGRANICZA AUDIO/WIZUALNOŚCI
Anna Chęćka-Gotkowicz
Muzyka jako utopia języka idealnego. Kilka spojrzeń na twórczość Pascala Quignarda
Krzysztof Lipowski
Przekroczyć ut pictura poesis. Próba nowego odczytania obrazów Bronisława Linkego w oparciu o projekt metodologiczny W.J.T. Mitchella
Elizabeth Grosz
Utopie wcielone – czas architektury
PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)
