Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Znak 3/2012: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Znak lub Spisy treści 2012<br />”)
 
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Przejdź do [[Znak]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
+
Przejdź do [[Znak]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
 +
----
 +
[[Image:Znak_3_12.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3/2012]]
 +
 
 +
'''Temat miesiąca'''
 +
 
 +
W szkole o seksie. Edukować czy wychowywać? Zwolennicy edukacji seksualnej podkreślają, jak ważna dla młodzieży jest wiedza. Przeciwnicy zaś wskazują, że od informacji cenniejsze są wartości. W międzyczasie uczniowie narzekają na poziom szkolnych zajęć i czerpią informacje o seksualności z Internetu. Czy wolno nam nie edukować?
 +
 
 +
Czy katolik powinien obawiać się edukacji seksualnej?<br/>
 +
Dominika Kozłowska
 +
 
 +
Rób tak, żebym nie był dziadkiem<br/>
 +
Marzena Zdanowska
 +
 
 +
Pani wstydzi się o tym rozmawiać<br/>
 +
 
 +
Bez hipokryzji, bez tabu<br/>
 +
z Alicją Długołęcką rozmawia Marzena Zdanowska
 +
 
 +
Ankieta <br/>
 +
Jak uczyć o seksualności?
 +
 
 +
Spojrzenie duszpasterza małżeństw<br/>
 +
o. Ksawery Knotz
 +
 
 +
W szkole o seksualności – rozmowy (nie)kontrolowane<br/>
 +
Marta Duch-Dyngosz
 +
 
 +
To tylko etykieta, z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz rozmawia Marta Duch-Dyngosz<br/>
 +
 +
'''Debaty'''
 +
 
 +
Czy dziennikarze są nam jeszcze potrzebni? Informacje zdobywamy i przekazujemy sobie sami, komentarze anonimowych internautów czytamy równie chętnie jak teksty zawodowych publicystów. Jaka będzie przyszłość mediów? W czyje ręce trafi czwarta władza?
 +
 
 +
Czwarta władza do wzięcia<br/>
 +
Marcin Sikorski
 +
 
 +
10,780,000,000 wyników w 0,21 sekundy<br/>
 +
z prof. Zygmuntem Baumanem rozmawiają Marcin Sikorski i Mateusz Smółka
 +
 
 +
Przyszłość mediów: wyzwania i prognozy<br/>
 +
 
 +
Siedem grzechów mediów<br/>
 +
Andrzej Stankiewicz
 +
 
 +
Globalny łącznik<br/>
 +
Anna Kucińska
 +
 
 +
'''Idee'''
 +
 
 +
Do niedawna uważano, że rozwój nauk szczegółowych przyczynił się do odczarowania świata – zracjonalizował go i odarł z sakralności. Dziś coraz częściej mówi się o ponownym jego zaczarowaniu, tym razem już nie przez religię, a przez naukę. Jak rozumieć tę przekorną tezę?
 +
 
 +
Kulturę tworzą naukowcy<br/>
 +
z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Justyna Siemienowicz
 +
 
 +
Nauka i religia w poszukiwaniu Początku<br/>
 +
Włodzimierz Pawluczuk
 +
 
 +
Nieznośna atrakcyjność nauki<br/>
 +
Bernard Korzeniewski
 +
 
 +
'''Ludzie-książki-zdarzenia'''
 +
 
 +
Havel wprowadził do języka polityki słowa: prawda, miłość, sumienie i moralność. Czy w Czechach ziściła się jedna z najstarszych utopii – „rządy filozofów”?
 +
 
 +
Polityka jako sztuka niemożliwego<br/>
 +
przypadki Václava Havla,Dariusz Kałan
 +
 
 +
Horyzont Václava Havla<br/>
 +
Wojciech Bonowicz
 +
 
 +
Stracona szansa<br/>
 +
Dominika Kozłowska
 +
 
 +
Nasze humanistyczne labirynty<br/>
 +
Łukasz Garbal
 +
 
 +
Powinniśmy być razem w drodze do prawdy<br/>
 +
Stanisław Obirek
 +
 
 +
Reportaż w płynnej nowoczesności<br/>
 +
Mateusz Zimnoch
 +
 
 +
Kabanos i metafizyka<br/>
 +
Artur Madaliński
 +
 
 +
Blisko Tischnera<br/>
 +
Wojciech Bonowicz
 +
 
 +
Artysta wśród lekarzy<br/>
 +
Joanna Gromek-Illg
 +
 
 +
[[Kategoria:Spisy treści 2012]]

Aktualna wersja na dzień 23:17, 19 kwi 2012

Przejdź do Znak lub Spisy treści 2012


okładka numeru
3/2012

Temat miesiąca

W szkole o seksie. Edukować czy wychowywać? Zwolennicy edukacji seksualnej podkreślają, jak ważna dla młodzieży jest wiedza. Przeciwnicy zaś wskazują, że od informacji cenniejsze są wartości. W międzyczasie uczniowie narzekają na poziom szkolnych zajęć i czerpią informacje o seksualności z Internetu. Czy wolno nam nie edukować?

Czy katolik powinien obawiać się edukacji seksualnej?
Dominika Kozłowska

Rób tak, żebym nie był dziadkiem
Marzena Zdanowska

Pani wstydzi się o tym rozmawiać

Bez hipokryzji, bez tabu
z Alicją Długołęcką rozmawia Marzena Zdanowska

Ankieta
Jak uczyć o seksualności?

Spojrzenie duszpasterza małżeństw
o. Ksawery Knotz

W szkole o seksualności – rozmowy (nie)kontrolowane
Marta Duch-Dyngosz

To tylko etykieta, z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz rozmawia Marta Duch-Dyngosz

Debaty

Czy dziennikarze są nam jeszcze potrzebni? Informacje zdobywamy i przekazujemy sobie sami, komentarze anonimowych internautów czytamy równie chętnie jak teksty zawodowych publicystów. Jaka będzie przyszłość mediów? W czyje ręce trafi czwarta władza?

Czwarta władza do wzięcia
Marcin Sikorski

10,780,000,000 wyników w 0,21 sekundy
z prof. Zygmuntem Baumanem rozmawiają Marcin Sikorski i Mateusz Smółka

Przyszłość mediów: wyzwania i prognozy

Siedem grzechów mediów
Andrzej Stankiewicz

Globalny łącznik
Anna Kucińska

Idee

Do niedawna uważano, że rozwój nauk szczegółowych przyczynił się do odczarowania świata – zracjonalizował go i odarł z sakralności. Dziś coraz częściej mówi się o ponownym jego zaczarowaniu, tym razem już nie przez religię, a przez naukę. Jak rozumieć tę przekorną tezę?

Kulturę tworzą naukowcy
z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Justyna Siemienowicz

Nauka i religia w poszukiwaniu Początku
Włodzimierz Pawluczuk

Nieznośna atrakcyjność nauki
Bernard Korzeniewski

Ludzie-książki-zdarzenia

Havel wprowadził do języka polityki słowa: prawda, miłość, sumienie i moralność. Czy w Czechach ziściła się jedna z najstarszych utopii – „rządy filozofów”?

Polityka jako sztuka niemożliwego
przypadki Václava Havla,Dariusz Kałan

Horyzont Václava Havla
Wojciech Bonowicz

Stracona szansa
Dominika Kozłowska

Nasze humanistyczne labirynty
Łukasz Garbal

Powinniśmy być razem w drodze do prawdy
Stanisław Obirek

Reportaż w płynnej nowoczesności
Mateusz Zimnoch

Kabanos i metafizyka
Artur Madaliński

Blisko Tischnera
Wojciech Bonowicz

Artysta wśród lekarzy
Joanna Gromek-Illg