Akcent 4 (130) 2012: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012<br /> ---- okładka numeru<br />4 (130) 2012 ...”) |
|||
Linia 35: | Linia 35: | ||
'''Przekroje''' | '''Przekroje''' | ||
− | '''Poeci, poeci...''' | + | '''Poeci, poeci...'''<br /> |
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”] | Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”] | ||
− | '''Nie tylko analitycznie...''' | + | '''Nie tylko analitycznie...'''<br /> |
Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”] | Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”] | ||
− | '''Plastyka''' | + | '''Plastyka'''<br /> |
Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata | Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata | ||
Aktualna wersja na dzień 12:11, 6 lut 2013
Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012
Ryszard Lenc, opowiadania
Tomasz Pułka, wiersze
Jerzy Olek, Naprzeciw lustra. Refluzja
Mariusz Kargul, Niebo nad Wembley
Kate Prozac, wiersze
Tadeusz Michrowski, Antygona
Krzysztof Lisowski, Monaster Ostrog
Urszula M. Benka, Przeklinam cię, jeśli nie będziesz poetą!
Wojciech Sołtys, wiersze
Bogusław Bakuła, Ars poetica dzisiejszej Ukrainy
Piotr Kobielski-Grauman, opowiadania
Liryka współczesnej Holandii, Menno Wigman, Hagar Peeters, Wiel Kusters
Wojciech Chlebda, Czy polska etnolingwistyka może być zwornikiem nauk humanistycznych?
Sławomir Majewski, Wszystko
Tamás Jónás, wiersze
Przekroje
Poeci, poeci...
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]
Nie tylko analitycznie...
Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]
Plastyka
Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata
Eliza Leszczyńska-Pieniak, Oczy wieczności w rysunkach Edmunda Monsiela
Cage
Jerzy Kutnik, John Cage pisał jak z nut 159
Film
Grzegorz Pieńkowski, W filmowym Zwierzyńcu tempo nie spada
Muzyka
Mariusz Dubaj, I Międzynarodowy Festiwal „Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk”
Bardowie
Maciej Białas, W rytmie bolera, czyli o muzyczno-poetyckim idiolekcie Piotra Selima i Hanny Lewandowskiej
Namiętności
Marek Danielkiewicz, Mężczyźni i koty
Bez tytułu
Leszek Mądzik, Droga
Noty
Marek Kusiba, Subiektywne refleksje o „Czasie poetów”
Waldemar Michalski, W Kanadzie po polsku
Edyta Frelik, Wydawnicze echa Roku Johna Cage’a w Polsce
„Reportaż tkwi fizjologicznie w naturze reportera...”, K. Michalak o Hannie Krall 201
Konrad Sutarski, „Zakazane i zapomniane”. Spotkanie węgierskich pisarzy w Tokaju
Waldemar Michalski, Marka Pietrzeli o Podlasiu poemat prozą