Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Akcent 4 (130) 2012: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012<br /> ---- okładka numeru<br />4 (130) 2012 ...”)
 
 
Linia 35: Linia 35:
 
'''Przekroje'''
 
'''Przekroje'''
  
'''Poeci, poeci...'''
+
'''Poeci, poeci...'''<br />
 
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]
 
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]
  
'''Nie tylko analitycznie...'''
+
'''Nie tylko analitycznie...'''<br />
 
Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]
 
Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]
  
'''Plastyka'''
+
'''Plastyka'''<br />
 
Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata
 
Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata
  

Aktualna wersja na dzień 12:11, 6 lut 2013

Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012


okładka numeru
4 (130) 2012

Ryszard Lenc, opowiadania

Tomasz Pułka, wiersze

Jerzy Olek, Naprzeciw lustra. Refluzja

Mariusz Kargul, Niebo nad Wembley

Kate Prozac, wiersze

Tadeusz Michrowski, Antygona

Krzysztof Lisowski, Monaster Ostrog

Urszula M. Benka, Przeklinam cię, jeśli nie będziesz poetą!

Wojciech Sołtys, wiersze

Bogusław Bakuła, Ars poetica dzisiejszej Ukrainy

Piotr Kobielski-Grauman, opowiadania

Liryka współczesnej Holandii, Menno Wigman, Hagar Peeters, Wiel Kusters

Wojciech Chlebda, Czy polska etnolingwistyka może być zwornikiem nauk humanistycznych?

Sławomir Majewski, Wszystko

Tamás Jónás, wiersze

Przekroje

Poeci, poeci...
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”], Iwona Gralewicz-Wolny, „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”], Ewa Dunaj, „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”], Piotr Linek, Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”], Edyta Antoniak-Kiedos, Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”], Karol Maliszewski, Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]

Nie tylko analitycznie...
Edyta Ignatiuk, Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”], Jan Lewandowski, Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”], Joanna Clark, Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”], Dominika Boroń O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”], Wiesława Turżańska, Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]

Plastyka
Lechosław Lameński, Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata

Eliza Leszczyńska-Pieniak, Oczy wieczności w rysunkach Edmunda Monsiela

Cage

Jerzy Kutnik, John Cage pisał jak z nut 159

Film

Grzegorz Pieńkowski, W filmowym Zwierzyńcu tempo nie spada

Muzyka

Mariusz Dubaj, I Międzynarodowy Festiwal „Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk”

Bardowie

Maciej Białas, W rytmie bolera, czyli o muzyczno-poetyckim idiolekcie Piotra Selima i Hanny Lewandowskiej

Namiętności

Marek Danielkiewicz, Mężczyźni i koty

Bez tytułu

Leszek Mądzik, Droga

Noty

Marek Kusiba, Subiektywne refleksje o „Czasie poetów”

Waldemar Michalski, W Kanadzie po polsku

Edyta Frelik, Wydawnicze echa Roku Johna Cage’a w Polsce

„Reportaż tkwi fizjologicznie w naturze reportera...”, K. Michalak o Hannie Krall 201

Konrad Sutarski, „Zakazane i zapomniane”. Spotkanie węgierskich pisarzy w Tokaju

Waldemar Michalski, Marka Pietrzeli o Podlasiu poemat prozą