EKRANy 5 (15) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Codringher (dyskusja | edycje) (Nowy numer pisma) |
Codringher (dyskusja | edycje) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
„Uwiedź i porzuć” (Miłosz Stelmach)<br/> | „Uwiedź i porzuć” (Miłosz Stelmach)<br/> | ||
„Bernie” (Michał Lesiak)<br/> | „Bernie” (Michał Lesiak)<br/> | ||
− | „Lista płatnych zleceń” ( | + | „Lista płatnych zleceń” (Marcin Zembrzuski)<br/> |
'''FILM NUMERU'''<br/> | '''FILM NUMERU'''<br/> | ||
Linia 40: | Linia 40: | ||
'''ZABIĆ BOBRA'''<br/> | '''ZABIĆ BOBRA'''<br/> | ||
− | Nic nie rozumiem – rozmowa z Janem Jakubem Kolskim ( | + | Nic nie rozumiem – rozmowa z Janem Jakubem Kolskim (Michał Dondzik)<br/> |
Film, którego nie ma (Grażyna Stachówna)<br/> | Film, którego nie ma (Grażyna Stachówna)<br/> | ||
Wersja z 06:11, 24 wrz 2013
Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2013
TEMAT NUMERU
Taktyka powolności i ciszy (Jan Topolski)
Alberto Iglesias – nadworny kompozytor don Pedra (Grażyna Stachówna)
Wzniosłość i groza. Muzyczny świat Wernera Herzoga (Andrzej Gryz)
Na żywo, w twoim salonie (Bartosz Kazana, Maciej Stasiowski)
Fotofonia. Interaktywne i pełnometrażowe teledyski (Maciej Stasiowski)
Zobaczyć muzykę, czyli rock na scenie (Andrzej Pitrus)
ODKRYCIA
„Wielka piękność” (Adam Kruk)
„Młoda i ładna” (Piotr Czerkawski)
„Maniak” (Piotr Mirski)
„Excision” (Amelia Wichowicz)
„Norte, koniec historii” (Magdalena Bartczak)
„Paradżanow” (Maciej Gil)
„Uwiedź i porzuć” (Miłosz Stelmach)
„Bernie” (Michał Lesiak)
„Lista płatnych zleceń” (Marcin Zembrzuski)
FILM NUMERU
Wampiryczni kochankowie – „Only Lovers Left Alive” (Urszula Lipińska)
Pamiętniki nastoletnich wegetarian (Joanna Łuniewicz)
KINO WSPÓŁCZESNE
Pedro Costa – Sztuka znikania (Magdalena Bartczak)
Traumy japońskiego kina. Rozmowa z Krzysztofem Loską (Jakub Przybyło)
HISTORIA KINA
Split screen – historia rozbitego świata (Rafał Syska)
Maratończyk – Alexander Kluge (Thomas Elsaesser)
Odkryte w archiwach – „Dom” (Jakub Przybyło)
FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski
ZABIĆ BOBRA
Nic nie rozumiem – rozmowa z Janem Jakubem Kolskim (Michał Dondzik)
Film, którego nie ma (Grażyna Stachówna)
DOKUMENT
Ćwiczenia dialogowe – „Ojciec i syn”, „Ojciec i syn w podróży” Marcela i Pawła Łozińskich (Piotr Pławuszewski)
TEORIA FILMU
Od poradników po narracje prowincjonalne. Krótki przewodnik po piśmiennictwie o muzyce filmowej (Iwona Sowińska)
SERIALE
Stary znajomy w nowej skórze – „Endeavour” (Bartosz Kazana)
GRY WIDEO
Powrót do lochów – „Neverwinter” (Mateusz Felczak)
CYKLE
John Baldessari: nigdy więcej nudnej sztuki (Andrzej Pitrus)
Życie Joanny d’Arc. Niezrealizowany scenariusz Gleba Panfiłowa (Joanna Wojnicka)
Mads Mikkelsen: czuły barbarzyńca / wrażliwy potwór (Ewa Szponar)
Deerstalker Mr Holmesa (Róża Kane)
FESTIWALE
Pięś Smaków – Tetsuya Nakashima: kalejdoskop odmienności (Jagoda Murczyńska)
Ars Independent – Edyp w poczekalni: Lior Shamriz (Paweł Świerczek)
Bill Viola w Blain|Southern (Andrzej Pitrus)
KSIĄŻKI
Alicja Helman, „Ścieżkami utraconego czasu. Twórczość filmowa Chena Kaige” (Agnieszka Kamrowska)
András Bálint Kovács, „The Cinema of Béla Tarr. The Circle Closes” (Rafał Syska)
CZASOPISMA
„Cahiers du Cinéma”, „Film Comment”