Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 4 (303) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „DARIUSZ CZAJA<br /> Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław<br /> MACIEJ KAZIŃSKI <br /> Pasje jarosławskie. „Pieśń naszych korzeni”<br /> PIOTR KAPLITA <...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | Przejdź do [[ Konteksty. Polska Sztuka Ludowa ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br /> | ||
+ | ---- | ||
+ | [[Image:Konteksty 4 (302) 2013.jpeg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (303) 2013]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
DARIUSZ CZAJA<br /> | DARIUSZ CZAJA<br /> | ||
Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław<br /> | Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław<br /> | ||
Linia 143: | Linia 149: | ||
PIOTR DAHLIG<br /> | PIOTR DAHLIG<br /> | ||
Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty<br /> | Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty<br /> | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria: Spisy treści 2013]] |
Aktualna wersja na dzień 01:09, 14 lut 2014
Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2013
DARIUSZ CZAJA
Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław
MACIEJ KAZIŃSKI
Pasje jarosławskie. „Pieśń naszych korzeni”
PIOTR KAPLITA
Jarosław.Miasto na pograniczu
Muzyka, kultura, pamięć
BŁAŻEJ MATUSIAK OP
Muzyczna świątynia
ŁUKASZ TISCHNER
Ekskarnacja. O pewnym dylemacie współczesności
ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ
Słyszenie czyste: doświadczanie muzyki w refleksji Pascala Quignarda
PASCAL QUIGNARD
Ostatnia lekcja muzyki Tch’eng Liena, przeł. A. Chęćka-Gotkowicz
JORDI SAVALL
Muzyka, pamięć i łzy
DARIUSZ CZAJA
Biblioteka Savalla
Chorał gregoriański i liturgia
MARCEL PÉRÈS
Chorał starorzymski: Nowe horyzonty rozumienia chorału gregoriańskiego i chorałowych repertuarów Kościołów wschodnich, przeł. M. Kaziński
MIROSŁAW KOCUR
Mnich jako performer
BARTOSZ IZBICKI
Grać Straussa jak w Wiedniu, śpiewać chorał jak w Rzymie
MARCEL PÉRÈS
Czy zniknięcie kantorów to koniec liturgicznego śpiewu?
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI
Dlaczego Kościół przestaje śpiewać?
MARCEL PÉRÈS
Sztuka kantylacji u źródeł przekazu wiary
BJÖRN SCHMELZER
Missa Caput: dwa lata po nagraniu, które przywiodło nas do Jarosławia
Duch Bizancjum
EGON WELLESZ
Pochodzenie muzyki bizantyjskiej, przeł. M. Kaziński
MACIEJ KAZIŃSKI
Głosy Bizancjum. Postscriptum
LYCOURGOS ANGELOPOULOS
Liturgia bizantyjska, przeł. M. Kaziński
MICHAŁ KLINGER
Rola liturgii w prawosławiu. Uwagi hermeneutyczne i z doświadczenia
Ks. HENRYK PAPROCKI
Teologia muzyki sakralnej
MARCIN ABIJSKI
Akatyst – muzyka
Panichida i powroty do źródeł. Wywiad z Adrianem Sarbu
Psalmy Dawidowe
DARIUSZ CZAJA
Głos wcielony. Glossa o psalmach
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI
"Bijcie w bębny, w instrumenty grajcie...”
TOMASZ DOBRZAŃSKI
Salomone Rossi i psalmy hebrajskie
VLADIMIR IVANOFF
Sarband i psalmy muzułmańskie
Medium aevum
JOANNA BENEDYKTOWICZ
Quasi plastra per gradus. Hurgot wozu staczającego się po schodach, czyli o śpiewie gregoriańskim u Franków
BENJAMIN BAGBY
Sześć strun, pięć palców, jeden głos. Modus i tekst we wczesnośredniowiecznej muzyce
BENJAMIN BAGBY
Beowulf, Edda i sztuka wykonawcza epiki średniowiecznej. Notatki z warsztatu rekonstrukcji „Pieśniarza Opowieści”, przeł. M. Sadowska
Melancholie Dowlanda
J.D. do School of the Night, przeł. M. Skiba
FRANK PSCHICHHOLZ
Odczytywanie Second Booke of Songes or Ayres (1600) Johna Dowlanda, przeł. M. Skiba
JOHN DOWLAND
The Second Booke of Songes or Ayres, przeł. M. Skiba
Pasje Południa
FRANCESCO ZIMEI
Planctus z Montecassino: od intonacji do inscenizacji, przeł. A. Dudzińska-Facca
ANTONELLO RICCI, ROBERTA TUCCI
Drogi pieśni pasyjnych, przeł. A. Dudzińska-Facca
GIANNI DE SANTIS
Śpiew jako odkupienie, przeł. A. Dudzińska-Facca
LUIGI CHIRIATTI
Pieśni pasyjne: I passiùna tu Cristù i lu Santu lazzaru, przeł. A. Dudzińska-Facca
Pieśni niewinności, pieśni doświadczenia
O śpiewie tradycyjnym i pobożności ludowej – rozmowa z Adamem Strugiem
TADEUSZ NOWAK
Wniebogłosy. Pieśni dziadowskie
MARIA BIKONT
W poszukiwaniu pieśni tradycyjnej. Moje wyprawy na Ukrainę, do Rosji i na Białoruś
KATARZYNA JACKOWSKA-ENEMUO
O pięknym naczyniu i czwartym szaleństwie
Kozaczyj krug – z zespołem rozmawia Justyna Piernik
Bractwo śpiewacze z Andavías
MARCEL PÉRÈS
Pigna: grunt do uprawiania żywej muzykologii, przeł. M. Kaziński
PIOTR DAHLIG
Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty