Opcje 3 (92) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013<br />”) |
|||
| (Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Opcje]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br /> | Przejdź do [[Opcje]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br /> | ||
| + | ---- | ||
| + | [[Image:Opcje_03_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3 (92) 2013]] | ||
| + | |||
| + | '''ROSYJSKA KONTRKULTURA''' | ||
| + | |||
| + | Ilja Kabakow:<br /> | ||
| + | Opowieść o człowieku kulturowo przemieszczonym | ||
| + | |||
| + | Andriej Szental, Anna Iljiczenko:<br /> | ||
| + | Metaartyści jako quasi-kuratorzy | ||
| + | |||
| + | Sztuka Is there future forever?<br /> | ||
| + | Z Miszą Mostem i Mają Kolesnik rozmawia Łucja Malec-Kornajew | ||
| + | |||
| + | Grzegorz Szymczak:<br /> | ||
| + | Jakie jutro czeka Wojnę? | ||
| + | |||
| + | Lidia Mięsowska:<br /> | ||
| + | Post, czyli kontr. O dramaturgii Pawła Priażki | ||
| + | |||
| + | Katarzyna Syska:<br /> | ||
| + | Wasia Obłomow: bity o Rosji | ||
| + | |||
| + | Wasia Obłomow:<br /> | ||
| + | Gdzie się zaczyna ojczyzna?; Smutne gówno; Pora spadać | ||
| + | |||
| + | Katarzyna Syska:<br /> | ||
| + | Psoj Korolenko: zmusić Derridę do śpiewania | ||
| + | |||
| + | Jan Bińczycki:<br /> | ||
| + | Pok, czyli rock | ||
| + | |||
| + | Lustrzane odbicia.<br /> | ||
| + | Z Konstantym Usenką rozmawia Dorota Oczak | ||
| + | |||
| + | Alicja Wołodźko-Butkiewicz:<br /> | ||
| + | Dzień dzisiejszy rosyjskiego internetu literackiego | ||
| + | |||
| + | Monika Gnieciak:<br /> | ||
| + | Piekło mieszkaniowe, czyli socjolog mieszkania czyta Mistrza i Małgorzatę | ||
| + | |||
| + | Joanna Gaul:<br /> | ||
| + | Od konsolacji do kontestacji — muzyczny protest w łagrach | ||
| + | |||
| + | Joanna Gaul:<br /> | ||
| + | Różne maski, jedno oblicze zła? | ||
| + | |||
| + | Anna Zaczkowska:<br /> | ||
| + | Car czy Antychryst | ||
| + | |||
| + | Żanna Sładkiewicz:<br /> | ||
| + | Car, żołdak, karzeł… Putin w rosyjskim felietonie politycznym | ||
| + | |||
| + | '''LITERATURA'''<br /> | ||
| + | Dariusz Nowacki:<br /> | ||
| + | Sosnowiec jest jak… (Zbigniew Białas „Puder i pył”) | ||
| + | |||
| + | Anna Kałuża:<br /> | ||
| + | Miłość, równość i zgorzknienie (Maria Sveland „Zgorzkniała pizda”) | ||
| + | |||
| + | Marek Olszewski:<br /> | ||
| + | Miasto, sny, przejęzyczenie (Grzegorz Jędrek „Badland”) | ||
| + | |||
| + | Dominika Kijek:<br /> | ||
| + | (Nie)Jeden (Marcin Świetlicki „Jeden”) | ||
| + | |||
| + | Dawid Kujawa:<br /> | ||
| + | Klub jest klubem, jest klubem, jest klubem (Kamil Brewiński „Clubbing”) | ||
| + | |||
| + | Piotr Mierzwa:<br /> | ||
| + | Dlaczego ta nostalgia nie umie pisać bajek (Tomasz Ososiński „Pięć bajek”) | ||
| + | |||
| + | Alina Świeściak:<br /> | ||
| + | „To jest mój matka, ta ziemia” (Martyna Buliżańska „Moja jest ta ziemia”) | ||
| + | |||
| + | '''FILM'''<br /> | ||
| + | Magdalena Kempna-Pieniążek:<br /> | ||
| + | Czerwony, zielony, noir („Tylko Bóg wybacza”, scen. i reż. Nicolas Winding Refn) | ||
| + | |||
| + | Tomasz Rabsztyn:<br /> | ||
| + | Dwa spojrzenia na trzy historie („Drugie oblicze”, reż. Derek Cianfrance) | ||
| + | |||
| + | Przemysław Pieniążek:<br /> | ||
| + | Trzy kolory: czerwony („RED 2”, reż. Dean Parisot) | ||
| + | |||
| + | Wojciech Sitek:<br /> | ||
| + | Martwa kultowość („Martwe zło”, reż. Fede Alvarez) | ||
| + | |||
| + | Piotr Zawojski:<br /> | ||
| + | Abu Haraz, którego nie ma, a jest i będzie („Abu Haraz”, scen. i reż. Maciej J. Drygas) | ||
| + | |||
| + | '''TEATR'''<br /> | ||
| + | Jakub Derbisz:<br /> | ||
| + | Szukanie wrażliwości („Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten) | ||
| + | |||
| + | Magdalena Figzał:<br /> | ||
| + | Postdramatyczne gry z historią („Poczet królów polskich”, reż. Krzysztof Garbaczewski) | ||
| + | |||
| + | Magdalena Tarnowska:<br /> | ||
| + | Memento mori na wesoło (Hanoch Levin „Bobiczek”, reż. Łukasz Kos) | ||
| + | |||
| + | Aneta Głowacka:<br /> | ||
| + | Podszewką do góry (Paweł Demirski „Bitwa Warszawska 1920”, reż. Monika Strzępka) | ||
| + | |||
| + | '''MUZYKA'''<br /> | ||
| + | Lesław Czapliński:<br /> | ||
| + | Wrocławskie wcielenia Wagnera i Verdiego (Cykl jubileuszowych przedstawień oper Wagnera i Verdiego w Operze Wrocławskiej w sezonie 2012/2013) | ||
| + | |||
| + | Teresa Dorożała-Brodniewicz:<br /> | ||
| + | Festiwal z dedykacją (68. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski Duszniki Zdrój) | ||
| + | |||
| + | Magdalena Dziadek:<br /> | ||
| + | Nowa książka o Skriabinie (Tomasz Baranowski „Profile Skriabina”) | ||
| + | |||
| + | '''JAZZ'''<br /> | ||
| + | Mateusz Heinze:<br /> | ||
| + | Zwodnicze maski (Daft Punk „Random Access Memories”) | ||
| + | |||
| + | Michał Koziołek:<br /> | ||
| + | Muzyka ubrana (Musica Nuda „Banda Larga”) | ||
| + | |||
| + | Radosław Sirko:<br /> | ||
| + | Towar zastępczy? (Towary Zastępcze „Długa przerwa”) | ||
| + | |||
| + | Piotr Gorliński-Kucik:<br /> | ||
| + | Tymi słowy podbić Bogu oko (Lao Che „Soundtrack”) | ||
| + | |||
| + | '''SZTUKA'''<br /> | ||
| + | Paweł Brożyński:<br /> | ||
| + | To nie jest recenzja 55. weneckiego Biennale | ||
| + | |||
| + | '''SOCJOLOGIA'''<br /> | ||
| + | Martyna Ludwig:<br /> | ||
| + | Już słyszane piosenki — ale dlatego właśnie super (Jeremy Clarkson „Wytrącony z równowagi”) | ||
| + | |||
| + | '''FELIETON'''<br /> | ||
| + | Krzysztof Łęcki:<br /> | ||
| + | Rosjanie, dusza polska, polityka | ||
| + | |||
| + | Marek K.E. Baczewski:<br /> | ||
| + | Jak umierają książki | ||
| + | |||
| + | Andrzej Gwóźdź:<br /> | ||
| + | W imię filmu | ||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Spisy treści 2013]] | ||
Aktualna wersja na dzień 20:55, 14 paź 2015
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013
ROSYJSKA KONTRKULTURA
Ilja Kabakow:
Opowieść o człowieku kulturowo przemieszczonym
Andriej Szental, Anna Iljiczenko:
Metaartyści jako quasi-kuratorzy
Sztuka Is there future forever?
Z Miszą Mostem i Mają Kolesnik rozmawia Łucja Malec-Kornajew
Grzegorz Szymczak:
Jakie jutro czeka Wojnę?
Lidia Mięsowska:
Post, czyli kontr. O dramaturgii Pawła Priażki
Katarzyna Syska:
Wasia Obłomow: bity o Rosji
Wasia Obłomow:
Gdzie się zaczyna ojczyzna?; Smutne gówno; Pora spadać
Katarzyna Syska:
Psoj Korolenko: zmusić Derridę do śpiewania
Jan Bińczycki:
Pok, czyli rock
Lustrzane odbicia.
Z Konstantym Usenką rozmawia Dorota Oczak
Alicja Wołodźko-Butkiewicz:
Dzień dzisiejszy rosyjskiego internetu literackiego
Monika Gnieciak:
Piekło mieszkaniowe, czyli socjolog mieszkania czyta Mistrza i Małgorzatę
Joanna Gaul:
Od konsolacji do kontestacji — muzyczny protest w łagrach
Joanna Gaul:
Różne maski, jedno oblicze zła?
Anna Zaczkowska:
Car czy Antychryst
Żanna Sładkiewicz:
Car, żołdak, karzeł… Putin w rosyjskim felietonie politycznym
LITERATURA
Dariusz Nowacki:
Sosnowiec jest jak… (Zbigniew Białas „Puder i pył”)
Anna Kałuża:
Miłość, równość i zgorzknienie (Maria Sveland „Zgorzkniała pizda”)
Marek Olszewski:
Miasto, sny, przejęzyczenie (Grzegorz Jędrek „Badland”)
Dominika Kijek:
(Nie)Jeden (Marcin Świetlicki „Jeden”)
Dawid Kujawa:
Klub jest klubem, jest klubem, jest klubem (Kamil Brewiński „Clubbing”)
Piotr Mierzwa:
Dlaczego ta nostalgia nie umie pisać bajek (Tomasz Ososiński „Pięć bajek”)
Alina Świeściak:
„To jest mój matka, ta ziemia” (Martyna Buliżańska „Moja jest ta ziemia”)
FILM
Magdalena Kempna-Pieniążek:
Czerwony, zielony, noir („Tylko Bóg wybacza”, scen. i reż. Nicolas Winding Refn)
Tomasz Rabsztyn:
Dwa spojrzenia na trzy historie („Drugie oblicze”, reż. Derek Cianfrance)
Przemysław Pieniążek:
Trzy kolory: czerwony („RED 2”, reż. Dean Parisot)
Wojciech Sitek:
Martwa kultowość („Martwe zło”, reż. Fede Alvarez)
Piotr Zawojski:
Abu Haraz, którego nie ma, a jest i będzie („Abu Haraz”, scen. i reż. Maciej J. Drygas)
TEATR
Jakub Derbisz:
Szukanie wrażliwości („Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten)
Magdalena Figzał:
Postdramatyczne gry z historią („Poczet królów polskich”, reż. Krzysztof Garbaczewski)
Magdalena Tarnowska:
Memento mori na wesoło (Hanoch Levin „Bobiczek”, reż. Łukasz Kos)
Aneta Głowacka:
Podszewką do góry (Paweł Demirski „Bitwa Warszawska 1920”, reż. Monika Strzępka)
MUZYKA
Lesław Czapliński:
Wrocławskie wcielenia Wagnera i Verdiego (Cykl jubileuszowych przedstawień oper Wagnera i Verdiego w Operze Wrocławskiej w sezonie 2012/2013)
Teresa Dorożała-Brodniewicz:
Festiwal z dedykacją (68. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski Duszniki Zdrój)
Magdalena Dziadek:
Nowa książka o Skriabinie (Tomasz Baranowski „Profile Skriabina”)
JAZZ
Mateusz Heinze:
Zwodnicze maski (Daft Punk „Random Access Memories”)
Michał Koziołek:
Muzyka ubrana (Musica Nuda „Banda Larga”)
Radosław Sirko:
Towar zastępczy? (Towary Zastępcze „Długa przerwa”)
Piotr Gorliński-Kucik:
Tymi słowy podbić Bogu oko (Lao Che „Soundtrack”)
SZTUKA
Paweł Brożyński:
To nie jest recenzja 55. weneckiego Biennale
SOCJOLOGIA
Martyna Ludwig:
Już słyszane piosenki — ale dlatego właśnie super (Jeremy Clarkson „Wytrącony z równowagi”)
FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Rosjanie, dusza polska, polityka
Marek K.E. Baczewski:
Jak umierają książki
Andrzej Gwóźdź:
W imię filmu
