Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Jak stworzyć pozycję WYBRANE ARTYKUŁY w spisie treści: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: *W dziale '''Wybrane artykuły''', występującym na niektórych tylko podstronach czasopism prezentowanych w Katalogu, znajdują się linki do przedruków (artykułów, które wcześni...)
 
m (Zabezpieczono "Jak stworzyć pozycję WYBRANE ARTYKUŁY w spisie treści": instrukcja Poradnika :-) [edit=sysop:move=sysop])
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
*W dziale '''Wybrane artykuły''', występującym na niektórych tylko podstronach czasopism prezentowanych w Katalogu, znajdują się linki do przedruków (artykułów, które wcześniej zostały opublikowane w czasopiśmie papierowym), zgromadzonych w zasobach Katalogu Czasopism Kulturalnych. O zasadach dodawania nowych artykułów przeczytasz tutaj: [[Jak zamieścić artykuł w Katalogu Czasopism Kulturalnych]].  
 
*W dziale '''Wybrane artykuły''', występującym na niektórych tylko podstronach czasopism prezentowanych w Katalogu, znajdują się linki do przedruków (artykułów, które wcześniej zostały opublikowane w czasopiśmie papierowym), zgromadzonych w zasobach Katalogu Czasopism Kulturalnych. O zasadach dodawania nowych artykułów przeczytasz tutaj: [[Jak zamieścić artykuł w Katalogu Czasopism Kulturalnych]].  
  
*Jeśli dział '''Wybranych artykułów''' nie istnieje jeszcze na podstronie danego czasopisma, ale w Katalogu został już zmieszczony artykuł, należy tę kategorię dopisać pod wcześniejszym działem <b>Spisy treści</b> lub pod działem <b>Omówienia z „Witryny”</b>.  
+
*Jeśli dział '''Wybranych artykułów''' nie istnieje jeszcze na podstronie danego czasopisma, ale w Katalogu został już zamieszczony artykuł, należy tę kategorię dopisać pod wcześniejszym działem <b>Spisy treści</b> lub pod działem <b>Omówienia z „Witryny”</b>.
 +
 
 +
*Żeby wpisać nowy dział '''Wybrane artykuły''', należy otworzyć w trybie do edycji stronę pisma, na której znajdują się podstawowe informacje, typu: Kontakt z redakcją, Kontakt z wydawcą, Opis, Spisy treści itp.
 +
 
 
Prawidłowy zapis działu wygląda tak:
 
Prawidłowy zapis działu wygląda tak:
  
Linia 9: Linia 12:
 
- składa się z nazwy („Wybrane artykuły”) oraz ze znaczników nagłówka drugiego stopnia '''== ==''' (podwójny znak 'równa się'), między które wstawiamy nazwę.  
 
- składa się z nazwy („Wybrane artykuły”) oraz ze znaczników nagłówka drugiego stopnia '''== ==''' (podwójny znak 'równa się'), między które wstawiamy nazwę.  
  
*Pod działem wpisujemy link do artykułu. Szczegółowe informacje o linkach wewnętrznych w Katalogu znajdziesz tutaj: [[Linki wewnętrzne i zewnętrzne]].  
+
*Pod działem wpisujemy link do artykułu. Więcej informacji o linkach wewnętrznych w Katalogu znajdziesz tutaj: [[Linki wewnętrzne i zewnętrzne]].  
  
 
*Linki do wybranych artykułów zamieszczaj według schematu:  
 
*Linki do wybranych artykułów zamieszczaj według schematu:  
Linia 22: Linia 25:
 
   
 
   
  
W ten sposób utworzysz linki, które zawierają zmieniony opis strony (wstawiony po pionowej kresce "|").  
+
W ten sposób utworzysz linki, które zawierają zmieniony opis strony (wstawiony po pionowej kresce "|"). Pisząc PEŁNA NAZWA ARTYKUŁU, mamy na myśli artykuł stworzony w ramach zasobów Katalogu Czasopism.pl. Na nazwę tę składają się: tytuł pisma, imię i nazwisko autora, tytuł wprowadzanego tekstu.
  
 
*Żeby sprawdzić, czy w zapis linku nie wkradł się błąd, kliknij przycisk <b>Pokaż podgląd</b> pod oknem edycji. Edytor wyświetli wówczas rzeczywisty podgląd aktualizowanej przez Ciebie podstrony pisma, a pod nim ponownie okno edycyjne, w którym wprowadzasz zmiany. Kliknięcie przycisku <b>Zapisz</b> pozwoli wprowadzić zmiany.
 
*Żeby sprawdzić, czy w zapis linku nie wkradł się błąd, kliknij przycisk <b>Pokaż podgląd</b> pod oknem edycji. Edytor wyświetli wówczas rzeczywisty podgląd aktualizowanej przez Ciebie podstrony pisma, a pod nim ponownie okno edycyjne, w którym wprowadzasz zmiany. Kliknięcie przycisku <b>Zapisz</b> pozwoli wprowadzić zmiany.

Aktualna wersja na dzień 21:19, 4 cze 2008

  • W dziale Wybrane artykuły, występującym na niektórych tylko podstronach czasopism prezentowanych w Katalogu, znajdują się linki do przedruków (artykułów, które wcześniej zostały opublikowane w czasopiśmie papierowym), zgromadzonych w zasobach Katalogu Czasopism Kulturalnych. O zasadach dodawania nowych artykułów przeczytasz tutaj: Jak zamieścić artykuł w Katalogu Czasopism Kulturalnych.
  • Jeśli dział Wybranych artykułów nie istnieje jeszcze na podstronie danego czasopisma, ale w Katalogu został już zamieszczony artykuł, należy tę kategorię dopisać pod wcześniejszym działem Spisy treści lub pod działem Omówienia z „Witryny”.
  • Żeby wpisać nowy dział Wybrane artykuły, należy otworzyć w trybie do edycji stronę pisma, na której znajdują się podstawowe informacje, typu: Kontakt z redakcją, Kontakt z wydawcą, Opis, Spisy treści itp.

Prawidłowy zapis działu wygląda tak:

== Wybrane artykuły ==

- składa się z nazwy („Wybrane artykuły”) oraz ze znaczników nagłówka drugiego stopnia == == (podwójny znak 'równa się'), między które wstawiamy nazwę.

  • Linki do wybranych artykułów zamieszczaj według schematu:
[[PEŁNA NAZWA ARTYKUŁU | IMIĘ i NAZWISKO autora, TYTUŁ]]

[[Opcje - Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ? | Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ?]]

co odświetli się jako:

 Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ?

W ten sposób utworzysz linki, które zawierają zmieniony opis strony (wstawiony po pionowej kresce "|"). Pisząc PEŁNA NAZWA ARTYKUŁU, mamy na myśli artykuł stworzony w ramach zasobów Katalogu Czasopism.pl. Na nazwę tę składają się: tytuł pisma, imię i nazwisko autora, tytuł wprowadzanego tekstu.

  • Żeby sprawdzić, czy w zapis linku nie wkradł się błąd, kliknij przycisk Pokaż podgląd pod oknem edycji. Edytor wyświetli wówczas rzeczywisty podgląd aktualizowanej przez Ciebie podstrony pisma, a pod nim ponownie okno edycyjne, w którym wprowadzasz zmiany. Kliknięcie przycisku Zapisz pozwoli wprowadzić zmiany.