Panoptikum 9 (16) 2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 83: | Linia 83: | ||
'''PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)''' | '''PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)''' | ||
− | [[ | + | |
− | + | [[Kategoria:Spisy treści 2010]] |
Aktualna wersja na dzień 16:15, 5 cze 2011
Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2010
INTRO
Dys(u)topijne interwencje audiowizualne
ARCHITEKTURA KULTURY ELEKTRONICZNEJ
D.N. Rodowick
Niepewna utopia – kultura cyfrowa?
HETEROTOPIE SF:
Pat Brereton
Postmodernistyczne kino fantastyczno-naukowe a ekologia
Monika Bokiniec
Ekoutopijny Avatar
Sebastian Jakub Konefał
Smutny los automatów. Sztuczni ludzie w dystopijnej ikonografii science fiction
NEGOCJACJE NORMATYWNOŚCI
Michalina (Juta) Pelczar
The L Wor(l)d: Czasoprzestrzenie utopii/dystopii
Karolina Sikorska
Urzekające wizje ograniczonej utopii kilku spełnionych pragnień, czyli o „wampirycznym” serialu telewizyjnym
Anna Miller
Gattaca – utopia genetycznej doskonałości i co z tego wynika dla kobiecości i męskości
UTOPIE KONSUMPCYJNEGO SPOJRZENIA
Dagmara Rode
I tak oto kończy się świat… Jubileusz, The Last of England i współczesność jako apokalipsa
Blanka Brzozowska
Caveat emptor! O utopii konsumpcyjnej na przykładzie powieści Jamesa Lovegrove'a Days
PUŁAPKI SOCJALISTYCZNEJ KONWERGENCJI
Piotr Kozak
Od utopii do post-utopii. Stalin i jego najlepsi uczniowie
Paweł Sitkiewicz
W pułapce utopii. Walt Disney i socjalizm
REWIZJE ŚRODKA EUROPY
Krzysztof Kornacki
Superman z raportówką. O Hydrozagadce Andrzeja Kondratiuka
Magda Bartczak
Dystopijne kino Beli Tarra
Bartosz Zając
Wszystko pod kontrolą. (Post)panoptyczne dystopie Haruna Farockiego
Ewa Ciszewska
O braku utopii. Przestrzeń i bohaterowie w filmie Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Petra Zelenki
POGRANICZA AUDIO/WIZUALNOŚCI
Anna Chęćka-Gotkowicz
Muzyka jako utopia języka idealnego. Kilka spojrzeń na twórczość Pascala Quignarda
Krzysztof Lipowski
Przekroczyć ut pictura poesis. Próba nowego odczytania obrazów Bronisława Linkego w oparciu o projekt metodologiczny W.J.T. Mitchella
Elizabeth Grosz
Utopie wcielone – czas architektury
PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)