Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 1-2 (284-285) 2009: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[ Konteksty. Polska Sztuka Ludowa ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br /> | Przejdź do [[ Konteksty. Polska Sztuka Ludowa ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br /> | ||
− | + | ---- | |
− | <br /> | + | [[Image:Konteksty_1-2_(284-285)_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru <br />1-2 (284-285) 2009]] |
− | '''Antropologia historii''' | + | |
− | + | ||
+ | |||
+ | '''Antropologia historii''' | ||
+ | |||
LUDWIK STOMMA<br /> | LUDWIK STOMMA<br /> | ||
− | Charakter narodowy | + | Charakter narodowy |
− | + | ||
− | '''Antropologia miasta''' | + | |
− | + | '''Antropologia miasta''' | |
+ | |||
JUSTYNA CHMIELEWSKA<br /> | JUSTYNA CHMIELEWSKA<br /> | ||
− | Stambuł: wspomnienia z utraconego miasta | + | Stambuł: wspomnienia z utraconego miasta |
− | + | ||
GRAEME GILLOCH, JANE KILBY <br /> | GRAEME GILLOCH, JANE KILBY <br /> | ||
− | Trauma i pamięć w mieście: Od Austera do Austerlitza przeł. Ewa Klekot | + | Trauma i pamięć w mieście: Od Austera do Austerlitza przeł. Ewa Klekot |
− | + | ||
ADRIAN FORTY<br /> | ADRIAN FORTY<br /> | ||
− | Beton i pamięć, przeł. Katarzyna Bojarska | + | Beton i pamięć, przeł. Katarzyna Bojarska |
− | + | ||
EWA KLEKOT <br /> | EWA KLEKOT <br /> | ||
− | Niepamięć getta | + | Niepamięć getta |
− | + | ||
ZYGMUNT KRZYŻANOWSKI<br /> | ZYGMUNT KRZYŻANOWSKI<br /> | ||
− | Moskiewskie szyldy, przeł. Jan Gondowicz | + | Moskiewskie szyldy, przeł. Jan Gondowicz |
− | + | ||
JAN GONDOWICZ<br /> | JAN GONDOWICZ<br /> | ||
− | Dwa dni Ilfa w Warszawie | + | Dwa dni Ilfa w Warszawie |
− | + | ||
MIRON BIAŁOSZEWSKI <br /> | MIRON BIAŁOSZEWSKI <br /> | ||
− | Chamowo | + | Chamowo |
− | + | ||
TADEUSZ SOBOLEWSKI<br /> | TADEUSZ SOBOLEWSKI<br /> | ||
− | Randka z rzeczywistością | + | Randka z rzeczywistością |
− | + | ||
MAREK NOWAKOWSKI<br /> | MAREK NOWAKOWSKI<br /> | ||
− | Strażnik pamięci | + | Strażnik pamięci |
− | + | ||
SŁAWOMIR POPOWSKI<br /> | SŁAWOMIR POPOWSKI<br /> | ||
− | Rezerwat Praga | + | Rezerwat Praga |
− | + | ||
JERZY BIERNACKI<br /> | JERZY BIERNACKI<br /> | ||
− | Praska rodzina człowiecza | + | Praska rodzina człowiecza |
− | + | ||
JACEK SIELSKI<br /> | JACEK SIELSKI<br /> | ||
− | Praga lat 70. | + | Praga lat 70. |
− | + | ||
ANDRZEJ ŁOJKO<br /> | ANDRZEJ ŁOJKO<br /> | ||
− | Praska Ballada | + | Praska Ballada |
− | + | ||
PAWEŁ ELSZTEIN<br /> | PAWEŁ ELSZTEIN<br /> | ||
− | Archiwum fotoreportera | + | Archiwum fotoreportera |
− | + | ||
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ, GRZEGORZ KOWALSKI, ROMAN WOŹNIAK<br /> | ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ, GRZEGORZ KOWALSKI, ROMAN WOŹNIAK<br /> | ||
− | Między Pragą a Próżną – rozmowa o warszawskiej Pradze i artystach na Pradze | + | Między Pragą a Próżną – rozmowa o warszawskiej Pradze i artystach na Pradze |
− | + | ||
ANDRZEJ ŁOJKO<br /> | ANDRZEJ ŁOJKO<br /> | ||
− | „Sąsiedzi dla sąsiadów” | + | „Sąsiedzi dla sąsiadów” |
− | + | ||
DOROTA SIDOREK<br /> | DOROTA SIDOREK<br /> | ||
− | Bazar Różyckiego | + | Bazar Różyckiego |
− | + | ||
− | JANINA PARADOWSKA, NORMAN DAVIES, TADEUSZ OLSZAŃSKI, ANDRZEJ PACZKOWSKI <br />„Jarmark – Europa” . Zapis rozmowy | + | JANINA PARADOWSKA, NORMAN DAVIES, TADEUSZ OLSZAŃSKI, ANDRZEJ PACZKOWSKI<br /> |
− | + | „Jarmark – Europa” . Zapis rozmowy | |
+ | |||
ROCH SULIMA<br /> | ROCH SULIMA<br /> | ||
− | Stadion – bazar | + | Stadion – bazar |
− | + | ||
ALEXANDRE BRUNI<br /> | ALEXANDRE BRUNI<br /> | ||
− | Wschodniowarszawska Wieża Babel Jarmark Europa, czyli tam, gdzie Afryka spotyka się z Azją | + | Wschodniowarszawska Wieża Babel Jarmark Europa, czyli tam, gdzie Afryka spotyka się z Azją |
− | + | ||
IGNACY STRĄCZEK <br /> | IGNACY STRĄCZEK <br /> | ||
− | Na koniec handel<br / | + | Na koniec handel<br / |
− | + | ||
JOANNA WARSZA<br /> | JOANNA WARSZA<br /> | ||
− | Stadion X – Miejsce, którego nie było. O projektach performatywnych w przestrzeni Stadionu Dziesięciolecia | + | Stadion X – Miejsce, którego nie było. O projektach performatywnych w przestrzeni Stadionu Dziesięciolecia |
− | + | ||
TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | ||
− | Entropia i architektura. Stadion napisany | + | Entropia i architektura. Stadion napisany |
− | + | ||
AGATA CHEŁSTOWSKA<br /> | AGATA CHEŁSTOWSKA<br /> | ||
− | Pożywna inność. Warszawska Praga i gra w polu sztuki | + | Pożywna inność. Warszawska Praga i gra w polu sztuki |
− | + | ||
KATARZYNA KUZKO<br /> | KATARZYNA KUZKO<br /> | ||
− | Warszawska Praga. Autoportret rozproszony | + | Warszawska Praga. Autoportret rozproszony |
− | + | ||
MAGDALENA MAJCHRZAK<br /> | MAGDALENA MAJCHRZAK<br /> | ||
− | Akademik na Kickiego | + | Akademik na Kickiego |
− | + | ||
DAGMARA DUDEK<br /> | DAGMARA DUDEK<br /> | ||
− | Praskie portrety. O etnograficzności pewnych fotografii | + | Praskie portrety. O etnograficzności pewnych fotografii |
− | + | ||
NATALIA JABŁOŃSKA<br /> | NATALIA JABŁOŃSKA<br /> | ||
− | „Polityka przechadzki”. Konstruowanie i doświadczenie przestrzeni miejskiej warszawskiej Pragi | + | „Polityka przechadzki”. Konstruowanie i doświadczenie przestrzeni miejskiej warszawskiej Pragi |
− | + | ||
JAKUB SADOWSKI<br /> | JAKUB SADOWSKI<br /> | ||
− | Klub Saturator. W poszukiwaniu domu w klubie. Oswajanie Pragi | + | Klub Saturator. W poszukiwaniu domu w klubie. Oswajanie Pragi |
− | + | ||
MARIA RÓZGA<br /> | MARIA RÓZGA<br /> | ||
− | Działalność artystów teatru i animatorów kultury na warszawskiej Pradze | + | Działalność artystów teatru i animatorów kultury na warszawskiej Pradze |
− | + | ||
WIESŁAW JUSZCZAK<br /> | WIESŁAW JUSZCZAK<br /> | ||
− | O malarstwie Andrzeja Zwierzchowskiego | + | O malarstwie Andrzeja Zwierzchowskiego |
− | + | ||
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br /> | ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br /> | ||
− | O obrazach w praskiej pracowni. Rozmowa z Andrzejem Zwierzchowskim | + | O obrazach w praskiej pracowni. Rozmowa z Andrzejem Zwierzchowskim |
− | + | ||
TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | ||
− | „Czasami najpierw jest historia ludzka, a potem obraz, czasem odwrotnie”. Zapis rozmowy z Marią Kiesner o Wedutach warszawskich i warszawskiej Pradze | + | „Czasami najpierw jest historia ludzka, a potem obraz, czasem odwrotnie”. Zapis rozmowy z Marią Kiesner o Wedutach warszawskich i warszawskiej Pradze |
− | + | ||
GIANNA BENVENUTO, PIOTR BOROWSKI, ALINA GAŁĄZKA, KATARZYNA KAZIMIERCZUK, ROMAN WOŹNIAK, MACIEJ ROŻALSKI<br /> | GIANNA BENVENUTO, PIOTR BOROWSKI, ALINA GAŁĄZKA, KATARZYNA KAZIMIERCZUK, ROMAN WOŹNIAK, MACIEJ ROŻALSKI<br /> | ||
− | „Przeurocza forma squociarstwa” | + | „Przeurocza forma squociarstwa” |
− | + | ||
− | '''Dokumentacje''' | + | |
− | + | '''Dokumentacje''' | |
+ | |||
ROMAN WOŹNIAK<br /> | ROMAN WOŹNIAK<br /> | ||
− | Teatr Academia. Sąsiedzi dla sąsiadów | + | Teatr Academia. Sąsiedzi dla sąsiadów |
− | + | ||
GRZEGORZ LASZUK, ALINA GAŁĄZKA<br /> | GRZEGORZ LASZUK, ALINA GAŁĄZKA<br /> | ||
− | Komuna Otwock | + | Komuna Otwock |
− | + | ||
PIOTR BOROWSKI<br /> | PIOTR BOROWSKI<br /> | ||
− | Studium Teatralne | + | Studium Teatralne |
− | + | ||
KATARZYNA KAZIMIERCZUK<br /> | KATARZYNA KAZIMIERCZUK<br /> | ||
− | Stowarzyszenie Teatralne Remus | + | Stowarzyszenie Teatralne Remus |
− | + | ||
JAN MIODUSZEWSKI<br /> | JAN MIODUSZEWSKI<br /> | ||
− | Ściana | + | Ściana |
− | + | ||
ANDRZEJ ORŁOWSKI <br /> | ANDRZEJ ORŁOWSKI <br /> | ||
Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ (GPAS)<br /> | Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ (GPAS)<br /> | ||
− | Pracownia wschodnia<br /> | + | Pracownia wschodnia<br /> |
− | Muzeum warszawskiej Pragi | + | Muzeum warszawskiej Pragi |
− | + | ||
MACIEJ ROŻALSKI<br /> | MACIEJ ROŻALSKI<br /> | ||
− | + | "Z tamtej strony Wisły" | |
− | + | ||
ANDRZEJ MARAT<br /> | ANDRZEJ MARAT<br /> | ||
− | Stare zdjęcia | + | Stare zdjęcia |
− | + | ||
ANNA BEATA BOHDZIEWICZ<br /> | ANNA BEATA BOHDZIEWICZ<br /> | ||
− | Kapliczki warszawskie | + | Kapliczki warszawskie |
− | + | ||
MAGDALENA STOPA<br /> | MAGDALENA STOPA<br /> | ||
− | Wybrane relacje | + | Wybrane relacje |
− | + | ||
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br /> | ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br /> | ||
− | Antropologia miasta: Mit warszawskiej Pragi. Artyści na Pradze. Praga współczesna | + | Antropologia miasta: Mit warszawskiej Pragi. Artyści na Pradze. Praga współczesna |
− | + | ||
ANNA KURPIEL, WOJCIECH MALAWSKI<br /> | ANNA KURPIEL, WOJCIECH MALAWSKI<br /> | ||
− | „Parkowa” na krakowskim Podgórzu | + | „Parkowa” na krakowskim Podgórzu |
− | + | ||
ANTONI BARTOSZ<br /> | ANTONI BARTOSZ<br /> | ||
− | „Tyle słów całkiem nowych”. Projekt „nowa_huta.rtf” z perspektywy czasu | + | „Tyle słów całkiem nowych”. Projekt „nowa_huta.rtf” z perspektywy czasu |
− | + | ||
ALEKSANDER ROBOTYCKI<br /> | ALEKSANDER ROBOTYCKI<br /> | ||
Punkt G. Ze wschodu na zachód – czyli w stronę centrum<br /> | Punkt G. Ze wschodu na zachód – czyli w stronę centrum<br /> | ||
− | + | ||
− | + | ||
[[Kategoria:Spisy treści 2009]] | [[Kategoria:Spisy treści 2009]] |
Aktualna wersja na dzień 02:08, 14 paź 2009
Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2009
Antropologia historii
LUDWIK STOMMA
Charakter narodowy
Antropologia miasta
JUSTYNA CHMIELEWSKA
Stambuł: wspomnienia z utraconego miasta
GRAEME GILLOCH, JANE KILBY
Trauma i pamięć w mieście: Od Austera do Austerlitza przeł. Ewa Klekot
ADRIAN FORTY
Beton i pamięć, przeł. Katarzyna Bojarska
EWA KLEKOT
Niepamięć getta
ZYGMUNT KRZYŻANOWSKI
Moskiewskie szyldy, przeł. Jan Gondowicz
JAN GONDOWICZ
Dwa dni Ilfa w Warszawie
MIRON BIAŁOSZEWSKI
Chamowo
TADEUSZ SOBOLEWSKI
Randka z rzeczywistością
MAREK NOWAKOWSKI
Strażnik pamięci
SŁAWOMIR POPOWSKI
Rezerwat Praga
JERZY BIERNACKI
Praska rodzina człowiecza
JACEK SIELSKI
Praga lat 70.
ANDRZEJ ŁOJKO
Praska Ballada
PAWEŁ ELSZTEIN
Archiwum fotoreportera
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ, GRZEGORZ KOWALSKI, ROMAN WOŹNIAK
Między Pragą a Próżną – rozmowa o warszawskiej Pradze i artystach na Pradze
ANDRZEJ ŁOJKO
„Sąsiedzi dla sąsiadów”
DOROTA SIDOREK
Bazar Różyckiego
JANINA PARADOWSKA, NORMAN DAVIES, TADEUSZ OLSZAŃSKI, ANDRZEJ PACZKOWSKI
„Jarmark – Europa” . Zapis rozmowy
ROCH SULIMA
Stadion – bazar
ALEXANDRE BRUNI
Wschodniowarszawska Wieża Babel Jarmark Europa, czyli tam, gdzie Afryka spotyka się z Azją
IGNACY STRĄCZEK
Na koniec handel<br /
JOANNA WARSZA
Stadion X – Miejsce, którego nie było. O projektach performatywnych w przestrzeni Stadionu Dziesięciolecia
TOMASZ SZERSZEŃ
Entropia i architektura. Stadion napisany
AGATA CHEŁSTOWSKA
Pożywna inność. Warszawska Praga i gra w polu sztuki
KATARZYNA KUZKO
Warszawska Praga. Autoportret rozproszony
MAGDALENA MAJCHRZAK
Akademik na Kickiego
DAGMARA DUDEK
Praskie portrety. O etnograficzności pewnych fotografii
NATALIA JABŁOŃSKA
„Polityka przechadzki”. Konstruowanie i doświadczenie przestrzeni miejskiej warszawskiej Pragi
JAKUB SADOWSKI
Klub Saturator. W poszukiwaniu domu w klubie. Oswajanie Pragi
MARIA RÓZGA
Działalność artystów teatru i animatorów kultury na warszawskiej Pradze
WIESŁAW JUSZCZAK
O malarstwie Andrzeja Zwierzchowskiego
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
O obrazach w praskiej pracowni. Rozmowa z Andrzejem Zwierzchowskim
TOMASZ SZERSZEŃ
„Czasami najpierw jest historia ludzka, a potem obraz, czasem odwrotnie”. Zapis rozmowy z Marią Kiesner o Wedutach warszawskich i warszawskiej Pradze
GIANNA BENVENUTO, PIOTR BOROWSKI, ALINA GAŁĄZKA, KATARZYNA KAZIMIERCZUK, ROMAN WOŹNIAK, MACIEJ ROŻALSKI
„Przeurocza forma squociarstwa”
Dokumentacje
ROMAN WOŹNIAK
Teatr Academia. Sąsiedzi dla sąsiadów
GRZEGORZ LASZUK, ALINA GAŁĄZKA
Komuna Otwock
PIOTR BOROWSKI
Studium Teatralne
KATARZYNA KAZIMIERCZUK
Stowarzyszenie Teatralne Remus
JAN MIODUSZEWSKI
Ściana
ANDRZEJ ORŁOWSKI
Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ (GPAS)
Pracownia wschodnia
Muzeum warszawskiej Pragi
MACIEJ ROŻALSKI
"Z tamtej strony Wisły"
ANDRZEJ MARAT
Stare zdjęcia
ANNA BEATA BOHDZIEWICZ
Kapliczki warszawskie
MAGDALENA STOPA
Wybrane relacje
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Antropologia miasta: Mit warszawskiej Pragi. Artyści na Pradze. Praga współczesna
ANNA KURPIEL, WOJCIECH MALAWSKI
„Parkowa” na krakowskim Podgórzu
ANTONI BARTOSZ
„Tyle słów całkiem nowych”. Projekt „nowa_huta.rtf” z perspektywy czasu
ALEKSANDER ROBOTYCKI
Punkt G. Ze wschodu na zachód – czyli w stronę centrum