Kresy 4 (80) 2009: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Kresy_4_2009.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4/2009]] | [[Image:Kresy_4_2009.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4/2009]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Isaac Bashevis Singer''' | ||
+ | |||
+ | Mina | ||
+ | |||
+ | Tumtum, który się ożenił, i rebe, który się rozwiódł i ożenił | ||
+ | |||
+ | Chwała (przeł. Mariusz Lubyk) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Irit Amiel''' | ||
+ | |||
+ | (Co dzień umierają...) | ||
+ | |||
+ | Dla Henryka G.; | ||
+ | |||
+ | Dla Piotra M. | ||
+ | |||
+ | Ukraińska akwarela | ||
+ | |||
+ | Moja Pompeja; | ||
+ | |||
+ | Moja Pompeja 2 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Joanna Sokołowska''' | ||
+ | |||
+ | Świadek Irit Amiel | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Piotr Mitzner''' | ||
+ | |||
+ | Dla Irit | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Dawid Skarbek''' | ||
+ | |||
+ | Realne i trauma – glosa o sztuce po Holokauście | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Andrzej Niewiadomski''' | ||
+ | |||
+ | Niech | ||
+ | |||
+ | Stan ostrzegawczy | ||
+ | |||
+ | S. Spokój | ||
+ | |||
+ | Ości, dymki | ||
+ | |||
+ | Żółkiew | ||
+ | |||
+ | Gotowe formularze listów miłosnych | ||
+ | |||
+ | Etyka i poetyka | ||
+ | |||
+ | Confessiones | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Zbigniew Dmitroca''' | ||
+ | |||
+ | Ostatnia komunia (fragment powieści) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Maciej Melecki''' | ||
+ | |||
+ | Oko dna | ||
+ | |||
+ | Odmiany odległości | ||
+ | |||
+ | Zewnętrzne wnętrza | ||
+ | |||
+ | Zawieszenie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Arkadiusz Bagłajewski''' | ||
+ | |||
+ | Skrawki, okruchy, esencje | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Magdalena Jankowska''' | ||
+ | |||
+ | Początek drogi w połowie trasy | ||
+ | |||
+ | Do pokolorowania | ||
+ | |||
+ | Jakby się wszyscy razem zgodzili | ||
+ | |||
+ | Wtedy nie będę dzwonić | ||
+ | |||
+ | U ex-teścia | ||
+ | |||
+ | Z pamiętnika pewnego okresu | ||
+ | |||
+ | Co mnie czeka? | ||
+ | |||
+ | Rośnij kwiecie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Grzegorz Tomicki''' | ||
+ | |||
+ | Psychotyczna osobowość naszych czasów. | ||
+ | |||
+ | O poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego w kontekście antropologicznym | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Łukasz Jarosz''' | ||
+ | |||
+ | Spoina | ||
+ | |||
+ | Południe | ||
+ | |||
+ | Dna | ||
+ | |||
+ | Więzi | ||
+ | |||
+ | Soczewka | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Tomasz Jamroziński''' | ||
+ | |||
+ | Spalony karmel | ||
+ | |||
+ | Zabliźniak | ||
+ | |||
+ | Na to powołał cię | ||
+ | |||
+ | Miasto, Maszyny i Mięso | ||
+ | |||
+ | 3 x Tak | ||
+ | |||
+ | Koczownicy zostają u siebie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Grzegorz Filip''' | ||
+ | |||
+ | W dolinie Straceńca | ||
+ | |||
+ | Teraz już cisza | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Jarosław Moser''' | ||
+ | |||
+ | Krótki wiersz o miłości | ||
+ | |||
+ | Igor | ||
+ | |||
+ | Elena | ||
+ | |||
+ | Aria królowej nocy | ||
+ | |||
+ | Mur | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Janusz Misiewicz''' | ||
+ | |||
+ | Między buntem a rezygnacją (Byron, Beckett, Kane) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Kamil Brewiński''' | ||
+ | |||
+ | Próba elegii | ||
+ | |||
+ | Piosenka na dzień dziadka | ||
+ | |||
+ | Piosenka na dzień babci | ||
+ | |||
+ | Próba wiersza | ||
+ | |||
+ | Dyptyk o wierszu | ||
+ | |||
+ | Piosenka blokowisk | ||
+ | |||
+ | Piszą o tym w każdej gazecie | ||
+ | |||
+ | Idealizm na ostatnim piętrze | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Paulina Potrykus-Woźniak''' | ||
+ | |||
+ | Powtórzenia, powroty. Stanisława Czycza projekt zrównania literatury z rzeczywistością | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Dariusz Pachocki''' | ||
+ | |||
+ | Poetyckie poboki Ryszarda Milczewskiego-Bruno | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Greta Wierzbińska''' | ||
+ | |||
+ | tour de żur | ||
+ | |||
+ | Rozszczepienia Podniebienia Wniebowstąpienia | ||
+ | |||
+ | Przekleństwa Spełnienia | ||
+ | |||
+ | Preliminaria do czystej konieczności | ||
+ | |||
+ | Lubię nadużywać Twojej gościnności | ||
+ | |||
+ | Ostatnia bessa | ||
+ | |||
+ | Za Szmulki i Szembeka | ||
+ | |||
+ | Cine-ma | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Agnieszka Kłos''' | ||
+ | |||
+ | Jestem z wojska Jestem z polska | ||
+ | |||
+ | Mała asia | ||
+ | |||
+ | Pośpiech z tarnowa | ||
+ | |||
+ | Zwz | ||
+ | |||
+ | Dziewczyna gwoździa | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Anna Wieser''' | ||
+ | |||
+ | Oddział dziecięcy | ||
+ | |||
+ | Osiem kawałków z pamięci | ||
+ | |||
+ | Sobota | ||
+ | |||
+ | Pokoje | ||
+ | |||
+ | CV | ||
+ | |||
+ | Prosto | ||
+ | |||
+ | (Dziś wróciłam z prostą historią...) | ||
+ | |||
+ | Agrest | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''PUNKTY WIDZENIA''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Arkadiusz Bagłajewski''' | ||
+ | |||
+ | O najważniejszym 1989–2009 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Andrzej Niewiadomski''' | ||
+ | |||
+ | Co tu dużo mówić…1989 – ? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''DIAGNOZY''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Piotr Sobolczyk''' | ||
+ | |||
+ | Patryk Herbert, Wunderkind | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Piotr Kępiński''' | ||
+ | |||
+ | Czuła agonia podłego świata | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Ewa Kołodziejczyk''' | ||
+ | |||
+ | „Gubimy się odnajdujemy pośród drobiazgów” | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Paweł Mackiewicz''' | ||
+ | |||
+ | Ufryzowane na nieuczesane | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Bernadetta Darska''' | ||
+ | |||
+ | Życie to pasmo nieprzygód | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Ryszard Kasperowicz''' | ||
+ | |||
+ | Odmienne obrazy | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Jan Wolski''' | ||
+ | |||
+ | Hymn na cześć Ryszarda Kapuścińskiego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''SPACERY''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Włodzimierz Paźniewski''' | ||
+ | |||
+ | Neurosa teutonica | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''SZTUKA''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Sztuka w III RP. Po dwudziestu latach… | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Z Piotrem Piotrowskim rozmawia Piotr Kosiewski | ||
+ | |||
+ | Społeczeństwo oswoiło się ze sztuką współczesną | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Łukasz GorczycA''' | ||
+ | |||
+ | Warszawska scena artystyczna. Prywatna historia transformacji | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Magdalena Ujma''' | ||
+ | |||
+ | Stałość w zmianie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Andrzej Przywara i Rafał Jakubowicz rozmawiają o Mirosławie Bałce. | ||
+ | |||
+ | Plakat Carla Andre i sól. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''ARCHIWUM''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Wiersze Jacka Malczewskiego (wybór, opracowanie i redakcja Dorota Kudelska) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''VARIA''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Piotr Koprowski ''' | ||
+ | |||
+ | Muzyczność i metafizyczność poezji Janusza Stanisława Pasierba | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Anita Jarzyna''' | ||
+ | |||
+ | Radosław Kobierski: idą za nami, mówią w swoim imieniu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''ZDARZENIA''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | „Konfrontacje” pod specjalnym nadzorem | ||
+ | |||
+ | '''(Magdalena Jankowska)''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ukryte. O fotografii Mikołaja Smoczyńskiego | ||
+ | |||
+ | '''(Marta Ryczkowska)''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Waldemara Tatarczuka Cisza Ciała | ||
+ | |||
+ | '''(Magdalena Linkowska)''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Jak najlepiej odnaleźć się w Lublinie po wakacjach? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Posca violinistyczna… | ||
+ | |||
+ | '''(Iwona Agnieszka Siedlaczek)''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Jesień jazzowa w Lublinie – magia chicagowskiego | ||
+ | brzmienia | ||
+ | |||
+ | '''(Maciej Krawczyk)''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''KORESPONDENCJE''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Jakub Banasiak''' | ||
+ | |||
+ | W polemice tylko rzetelnie, proszę | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Maciej Gdula''' | ||
+ | |||
+ | Jałowa gra w autentyczność | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Piotr Kosiewski''' | ||
+ | |||
+ | Dlaczego? Ale… | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy tresci 2009]] |
Wersja z 21:51, 19 sty 2010
Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2009
Isaac Bashevis Singer
Mina
Tumtum, który się ożenił, i rebe, który się rozwiódł i ożenił
Chwała (przeł. Mariusz Lubyk)
Irit Amiel
(Co dzień umierają...)
Dla Henryka G.;
Dla Piotra M.
Ukraińska akwarela
Moja Pompeja;
Moja Pompeja 2
Joanna Sokołowska
Świadek Irit Amiel
Piotr Mitzner
Dla Irit
Dawid Skarbek
Realne i trauma – glosa o sztuce po Holokauście
Andrzej Niewiadomski
Niech
Stan ostrzegawczy
S. Spokój
Ości, dymki
Żółkiew
Gotowe formularze listów miłosnych
Etyka i poetyka
Confessiones
Zbigniew Dmitroca
Ostatnia komunia (fragment powieści)
Maciej Melecki
Oko dna
Odmiany odległości
Zewnętrzne wnętrza
Zawieszenie
Arkadiusz Bagłajewski
Skrawki, okruchy, esencje
Magdalena Jankowska
Początek drogi w połowie trasy
Do pokolorowania
Jakby się wszyscy razem zgodzili
Wtedy nie będę dzwonić
U ex-teścia
Z pamiętnika pewnego okresu
Co mnie czeka?
Rośnij kwiecie
Grzegorz Tomicki
Psychotyczna osobowość naszych czasów.
O poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego w kontekście antropologicznym
Łukasz Jarosz
Spoina
Południe
Dna
Więzi
Soczewka
Tomasz Jamroziński
Spalony karmel
Zabliźniak
Na to powołał cię
Miasto, Maszyny i Mięso
3 x Tak
Koczownicy zostają u siebie
Grzegorz Filip
W dolinie Straceńca
Teraz już cisza
Jarosław Moser
Krótki wiersz o miłości
Igor
Elena
Aria królowej nocy
Mur
Janusz Misiewicz
Między buntem a rezygnacją (Byron, Beckett, Kane)
Kamil Brewiński
Próba elegii
Piosenka na dzień dziadka
Piosenka na dzień babci
Próba wiersza
Dyptyk o wierszu
Piosenka blokowisk
Piszą o tym w każdej gazecie
Idealizm na ostatnim piętrze
Paulina Potrykus-Woźniak
Powtórzenia, powroty. Stanisława Czycza projekt zrównania literatury z rzeczywistością
Dariusz Pachocki
Poetyckie poboki Ryszarda Milczewskiego-Bruno
Greta Wierzbińska
tour de żur
Rozszczepienia Podniebienia Wniebowstąpienia
Przekleństwa Spełnienia
Preliminaria do czystej konieczności
Lubię nadużywać Twojej gościnności
Ostatnia bessa
Za Szmulki i Szembeka
Cine-ma
Agnieszka Kłos
Jestem z wojska Jestem z polska
Mała asia
Pośpiech z tarnowa
Zwz
Dziewczyna gwoździa
Anna Wieser
Oddział dziecięcy
Osiem kawałków z pamięci
Sobota
Pokoje
CV
Prosto
(Dziś wróciłam z prostą historią...)
Agrest
PUNKTY WIDZENIA
Arkadiusz Bagłajewski
O najważniejszym 1989–2009
Andrzej Niewiadomski
Co tu dużo mówić…1989 – ?
DIAGNOZY
Piotr Sobolczyk
Patryk Herbert, Wunderkind
Piotr Kępiński
Czuła agonia podłego świata
Ewa Kołodziejczyk
„Gubimy się odnajdujemy pośród drobiazgów”
Paweł Mackiewicz
Ufryzowane na nieuczesane
Bernadetta Darska
Życie to pasmo nieprzygód
Ryszard Kasperowicz
Odmienne obrazy
Jan Wolski
Hymn na cześć Ryszarda Kapuścińskiego
SPACERY
Włodzimierz Paźniewski
Neurosa teutonica
SZTUKA
Sztuka w III RP. Po dwudziestu latach…
Z Piotrem Piotrowskim rozmawia Piotr Kosiewski
Społeczeństwo oswoiło się ze sztuką współczesną
Łukasz GorczycA
Warszawska scena artystyczna. Prywatna historia transformacji
Magdalena Ujma
Stałość w zmianie
Andrzej Przywara i Rafał Jakubowicz rozmawiają o Mirosławie Bałce.
Plakat Carla Andre i sól.
ARCHIWUM
Wiersze Jacka Malczewskiego (wybór, opracowanie i redakcja Dorota Kudelska)
VARIA
Piotr Koprowski
Muzyczność i metafizyczność poezji Janusza Stanisława Pasierba
Anita Jarzyna
Radosław Kobierski: idą za nami, mówią w swoim imieniu
ZDARZENIA
„Konfrontacje” pod specjalnym nadzorem
(Magdalena Jankowska)
Ukryte. O fotografii Mikołaja Smoczyńskiego
(Marta Ryczkowska)
Waldemara Tatarczuka Cisza Ciała
(Magdalena Linkowska)
Jak najlepiej odnaleźć się w Lublinie po wakacjach?
Posca violinistyczna…
(Iwona Agnieszka Siedlaczek)
Jesień jazzowa w Lublinie – magia chicagowskiego
brzmienia
(Maciej Krawczyk)
KORESPONDENCJE
Jakub Banasiak
W polemice tylko rzetelnie, proszę
Maciej Gdula
Jałowa gra w autentyczność
Piotr Kosiewski
Dlaczego? Ale…