Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kresy 1-2 (69-70) 2007: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(spis treści)
 
m
Linia 71: Linia 71:
 
Joanna Orska<br /> Sztuka prostoty <br />
 
Joanna Orska<br /> Sztuka prostoty <br />
  
Bernadetta Darska<br /> Czytanki z historii <br />
+
[[Darska Bernadetta | Bernadetta Darska]]<br /> Czytanki z historii <br />
  
 
Maciej Duda<br /> Regres czy wielki powrót? <br />
 
Maciej Duda<br /> Regres czy wielki powrót? <br />

Wersja z 18:00, 17 paź 2008

Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2007


okładka numeru 1-2 (69-70) 2007

Michele Roberts
Demeter rozpacza; Powrót; Droga do Trydentu (przeł. Andrzej Szuba)

Mirosław Dzień
Esej o umierającej niewinności. Rok 2006

Arkadiusz Kremza
Wiersze z wody i z żelaza

Dariusz Szymanowski
Meszuge (epilog); Gra w kości

Wojciech Brzoska
modlitwa godna polecenia; modlitwa poprzez żaluzje; modlitwa dziękczynna; modlitwa o niebo lub piekło; modlitwa zawiedzionego

Anna Spólna
Poezja pożegnań. Trzy cykle epicedialne z Kochanowskim w tle

Marcin ZegadŁo
Próba luster (zapowiedź); Sztuczny miód; Sprzężenie zwrotne; Próba publiczności; Inne piaski

Paweł Panas
Herbertowe ars moriendi. Propozycja lektury wiersza „Ostatnie słowa”

Urszula M. Łebkowska
„Linia śniegu” i „liściowe blizny”. Poezja Marzanny Kielar

Z Tadeuszem Pióro rozmawia Michał Larek
„Czułem się jak Lir nad ciałem Kordelii”

Paulina Czwordon
Druga twarz niepamięci

Marek Baterowicz
*** (Fa1e tańczą w smugach wiatru...); Na jachcie; Optyczne złudzenie

Dawid Skrabek
Transgresja sensu: Cięgi Adama Wiedemanna i muzyka

Agnieszka Ginko
Siedem dni

Artur PŁaczkiewicz
Miron Białoszewski – jak radzić sobie z rzeczywistością

Piotr Sobolczyk
Jaki lingwizm? Miłobędzka – Białoszewski

Marcin Cielecki
*** (Życie które wziąłem i żywoty których skrzywdziłem...); Droga herbaty; *** (Myślałem o miodzie gryczanym na nasze rany...); Tak ma być; Cmentarz w Sudwie

Michał Krawiel
Tomek; Proste i zakręty; Ian Curtis; Tomek się rozpada

Tomasz Pietrzak
Samobójstwo Dorothy Hale (Kahlo, 1939); Klezmer Band Boy; Do Mr. Trylobita, pytań kilka Mrs. & „Mr.” Bee; El przed ścianą

Tomasz Cieślak
Tomasz Różycki: miasto, dom, prowincja

Paweł Próchniak
Żywy towar, opium (notatki o Koloniach Tomasza Różyckiego)

Z Adolfem Juzwenko rozmawia Piotr Kosiewski
„Nie wolno chować głowy w piasek”

Andrij Szkrabiuk
Tożsamość na planie miasta (przeł. Katarzyna Kotyńska)

Z Borysem Woźnickim rozmawia Piotr Kosiewski
Całe życie wychowuję władze

Ewa Klekot
Wspólne dziedzictwo jako symbol


diagnozy

Anna Pytlewska
Pochwała nieistnienia

Paweł Mackiewicz
Dowód na istnienie

Joanna Orska
Sztuka prostoty

Bernadetta Darska
Czytanki z historii

Maciej Duda
Regres czy wielki powrót?

Łukasz Garbal
Elegia na odejście dwóch poetów, pióra atramentu lampy

Katarzyna Czeczot
Pod spodem


wspomnienia

Wspomnienia o Jakubie Szczuce
(Ryszard KASPEROWICZ, Arkadiusz BAGŁAJEWSKI, Andrzej NIEWIADOMSKI)


spacery

Alina Lewicka-Rosińska
Francja 2005: Południe


sztuka

Tomasz ZaŁuski
Prymat intencji artystycznej?

Aleksandra Skrabek
La Poupée i inne lalki


archiwum

Z Jerzym Pietrkiewiczem rozmawia Krzysztof A. Dorosz
Moja siła jest w tym, że jestem sierotą...


varia

Sławomir Kuźnicki
„Miasto widzialne, lecz nie widziane”

Ewa Pogonowska
„W lustrze świata”

Adam Majewski
Podszepty

Andrzej Stechnij
Różnorodne poezjowanie Zbigniewa Dmitrocy


zdarzenia

Związek „Republik Teatralnych” na „Konfrontacjach”
(Magdalena Jankowska)

Kolekcja nowoczesności
(Anna Ignasiak)

Drzeworyty
(Ernest Malik)

Rozstaje Europy 2007
(Alina Janoszkówna)