Kresy 1-2 (69-70) 2007: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
m |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
Urszula M. Łebkowska<br /> „Linia śniegu” i „liściowe blizny”. Poezja Marzanny Kielar <br /> | Urszula M. Łebkowska<br /> „Linia śniegu” i „liściowe blizny”. Poezja Marzanny Kielar <br /> | ||
− | Z Tadeuszem Pióro rozmawia Michał Larek<br /> „Czułem się jak Lir nad ciałem Kordelii” <br /> | + | Z Tadeuszem Pióro rozmawia [[Larek Michał | Michał Larek]]<br /> „Czułem się jak Lir nad ciałem Kordelii” <br /> |
Paulina Czwordon<br /> Druga twarz niepamięci <br /> | Paulina Czwordon<br /> Druga twarz niepamięci <br /> |
Aktualna wersja na dzień 08:55, 30 lis 2008
Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2007
Michele Roberts
Demeter rozpacza; Powrót; Droga do Trydentu (przeł. Andrzej Szuba)
Mirosław Dzień
Esej o umierającej niewinności. Rok 2006
Arkadiusz Kremza
Wiersze z wody i z żelaza
Dariusz Szymanowski
Meszuge (epilog); Gra w kości
Wojciech Brzoska
modlitwa godna polecenia; modlitwa poprzez żaluzje; modlitwa dziękczynna; modlitwa o niebo lub piekło; modlitwa zawiedzionego
Anna Spólna
Poezja pożegnań. Trzy cykle epicedialne z Kochanowskim w tle
Marcin ZegadŁo
Próba luster (zapowiedź); Sztuczny miód; Sprzężenie zwrotne; Próba publiczności; Inne piaski
Paweł Panas
Herbertowe ars moriendi. Propozycja lektury wiersza „Ostatnie słowa”
Urszula M. Łebkowska
„Linia śniegu” i „liściowe blizny”. Poezja Marzanny Kielar
Z Tadeuszem Pióro rozmawia Michał Larek
„Czułem się jak Lir nad ciałem Kordelii”
Paulina Czwordon
Druga twarz niepamięci
Marek Baterowicz
*** (Fa1e tańczą w smugach wiatru...); Na jachcie; Optyczne złudzenie
Dawid Skrabek
Transgresja sensu: Cięgi Adama Wiedemanna i muzyka
Agnieszka Ginko
Siedem dni
Artur PŁaczkiewicz
Miron Białoszewski – jak radzić sobie z rzeczywistością
Piotr Sobolczyk
Jaki lingwizm? Miłobędzka – Białoszewski
Marcin Cielecki
*** (Życie które wziąłem i żywoty których skrzywdziłem...); Droga herbaty; *** (Myślałem o miodzie gryczanym na nasze rany...); Tak ma być; Cmentarz w Sudwie
Michał Krawiel
Tomek; Proste i zakręty; Ian Curtis; Tomek się rozpada
Tomasz Pietrzak
Samobójstwo Dorothy Hale (Kahlo, 1939); Klezmer Band Boy; Do Mr. Trylobita, pytań kilka Mrs. & „Mr.” Bee; El przed ścianą
Tomasz Cieślak
Tomasz Różycki: miasto, dom, prowincja
Paweł Próchniak
Żywy towar, opium (notatki o Koloniach Tomasza Różyckiego)
Z Adolfem Juzwenko rozmawia Piotr Kosiewski
„Nie wolno chować głowy w piasek”
Andrij Szkrabiuk
Tożsamość na planie miasta (przeł. Katarzyna Kotyńska)
Z Borysem Woźnickim rozmawia Piotr Kosiewski
Całe życie wychowuję władze
Ewa Klekot
Wspólne dziedzictwo jako symbol
diagnozy
Anna Pytlewska
Pochwała nieistnienia
Paweł Mackiewicz
Dowód na istnienie
Joanna Orska
Sztuka prostoty
Bernadetta Darska
Czytanki z historii
Maciej Duda
Regres czy wielki powrót?
Łukasz Garbal
Elegia na odejście dwóch poetów, pióra atramentu lampy
Katarzyna Czeczot
Pod spodem
wspomnienia
Wspomnienia o Jakubie Szczuce
(Ryszard KASPEROWICZ, Arkadiusz BAGŁAJEWSKI, Andrzej NIEWIADOMSKI)
spacery
Alina Lewicka-Rosińska
Francja 2005: Południe
sztuka
Tomasz ZaŁuski
Prymat intencji artystycznej?
Aleksandra Skrabek
La Poupée i inne lalki
archiwum
Z Jerzym Pietrkiewiczem rozmawia Krzysztof A. Dorosz
Moja siła jest w tym, że jestem sierotą...
varia
Sławomir Kuźnicki
„Miasto widzialne, lecz nie widziane”
Ewa Pogonowska
„W lustrze świata”
Adam Majewski
Podszepty
Andrzej Stechnij
Różnorodne poezjowanie Zbigniewa Dmitrocy
zdarzenia
Związek „Republik Teatralnych” na „Konfrontacjach”
(Magdalena Jankowska)
Kolekcja nowoczesności
(Anna Ignasiak)
Drzeworyty
(Ernest Malik)
Rozstaje Europy 2007
(Alina Janoszkówna)