Panoptikum 8 (15) 2009: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2009<br /> ---- okładka numeru<br /> 8/2009) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Panoptikum_8_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 8/2009]] | [[Image:Panoptikum_8_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 8/2009]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''INTRO''' | ||
+ | |||
+ | '''Jonathan Culler''' | ||
+ | |||
+ | Semiotyka turyzmu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''I. NIEOSTRA TOŻSAMOŚĆ: TURYSTA, FLANEUR, NOMADA''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Emilia Walczak''' | ||
+ | |||
+ | O braku tożsamości: człowiek tłumu - hipostaza miejsca - dekonstrukcja czasu, czyli co można powiedzieć o Zawodzie reporter Michelangela Antonioniego w kontekście flâneryzmu, nomadyzmu, dromomanii | ||
+ | |||
+ | '''Katarzyna Szalewska''' | ||
+ | |||
+ | O flâneura spojrzeniu w przeszłość albo o anty-turyście (na marginesie cyklu Szary Paryż Bogdana Konopki) | ||
+ | |||
+ | '''Katarzyna Marciniak''' | ||
+ | |||
+ | "Obce" i toalety | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''II. INSTRUMENTARIUM TURYSTYCZNE''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Heather Norris Nicholson''' | ||
+ | |||
+ | Podróż przez Bałkany: amatorskie filmy z podróży a turystyka śródziemnomorska w okresie międzywojennym | ||
+ | |||
+ | '''Eva Näripea''' | ||
+ | |||
+ | Spojrzenie turysty jako strategiczne narzędzie przedstawienia architektonicznego: starówka tallińska a sowiecki marketing turystyczny w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku | ||
+ | |||
+ | '''Barbara Koturbasz''' | ||
+ | |||
+ | Multimedialne podróżopisarstwo czyli narodziny travelebrity | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''III. NEGOCJACJE: TRANSNARODOWOĆŚ/ KINO GATUNKÓW/ BOHATER''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Ewa Mazierska i Laura Rascaroli''' | ||
+ | |||
+ | Turyści, podróżnicy i współczesne europejskie kino transnarodowe | ||
+ | |||
+ | '''Aleksandra Furtak''' | ||
+ | |||
+ | Uwikłana w mitologię opowieść o zwykłym spotkaniu | ||
+ | |||
+ | '''Anna Petelenz''' | ||
+ | |||
+ | Negocjacje tożsamości bohaterów seriali kryminalnych w kontekście Ponowoczesnych wzorów osobowych Baumana | ||
+ | |||
+ | '''Miłosz Babecki''' | ||
+ | |||
+ | Islamski jihad w amerykańskim kinie | ||
+ | |||
+ | '''Marta Olszewska''' | ||
+ | |||
+ | Poza granice akceptacji - polski horror | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''IV. ODYSEJE''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Bartek Zając''' | ||
+ | |||
+ | Wenders w imperium znaków | ||
+ | |||
+ | '''Anna Miller''' | ||
+ | |||
+ | Cztery odyseje Ermanno Olmiego | ||
+ | |||
+ | '''Wojtek Szymański''' | ||
+ | |||
+ | Podróż włoska, czyli zobaczyć Neapol i umrzeć | ||
+ | |||
+ | '''Natalia Grądzka''' | ||
+ | |||
+ | Wokół Kazimierza Nowaka. Od podróży po koloniach do postkolonizowania Polski | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''V. POCZTÓWKI Z PODRÓŻY''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Karolina Kolenda''' | ||
+ | |||
+ | Obce nie-miejsca i obcy nie-na- miejscu. O pracach Juliana Opie i Ingrid Pollard | ||
+ | |||
+ | '''Ewa Łączyńska''' | ||
+ | |||
+ | The Chinati Foundation. Model muzeum sztuki funkcjonującego w kontekście drogi | ||
+ | |||
+ | '''Zofia Maria Cielątkowska''' | ||
+ | |||
+ | Podróży ślady - fotografie niecodzienne oraz zerwana narracja (Les Météorites de l'amour Gérarda Minkoffa oraz Muriel Olesen) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''VI. TECHNOLOGIA KOMUNIKACYJNE''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Roman Bromboszcz''' | ||
+ | |||
+ | Nawigacja a labirynt. Teoria multimediów w kontekście potrzeby podróżowania | ||
+ | |||
+ | '''Ewa Wójtowicz''' | ||
+ | |||
+ | Turyzm - sztuka poczty w wersji 2.0 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''RECENZJE''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Anna Maćkowiak''' | ||
+ | |||
+ | Na tropach kanibali i o uwięzieniu w metonimii anatoma. Recenzja książki Anny Wieczorkiewicz Apetyt turysty. O doświadczeniu świata w podróży |
Wersja z 14:06, 14 paź 2009
Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2009
INTRO
Jonathan Culler
Semiotyka turyzmu
I. NIEOSTRA TOŻSAMOŚĆ: TURYSTA, FLANEUR, NOMADA
Emilia Walczak
O braku tożsamości: człowiek tłumu - hipostaza miejsca - dekonstrukcja czasu, czyli co można powiedzieć o Zawodzie reporter Michelangela Antonioniego w kontekście flâneryzmu, nomadyzmu, dromomanii
Katarzyna Szalewska
O flâneura spojrzeniu w przeszłość albo o anty-turyście (na marginesie cyklu Szary Paryż Bogdana Konopki)
Katarzyna Marciniak
"Obce" i toalety
II. INSTRUMENTARIUM TURYSTYCZNE
Heather Norris Nicholson
Podróż przez Bałkany: amatorskie filmy z podróży a turystyka śródziemnomorska w okresie międzywojennym
Eva Näripea
Spojrzenie turysty jako strategiczne narzędzie przedstawienia architektonicznego: starówka tallińska a sowiecki marketing turystyczny w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku
Barbara Koturbasz
Multimedialne podróżopisarstwo czyli narodziny travelebrity
III. NEGOCJACJE: TRANSNARODOWOĆŚ/ KINO GATUNKÓW/ BOHATER
Ewa Mazierska i Laura Rascaroli
Turyści, podróżnicy i współczesne europejskie kino transnarodowe
Aleksandra Furtak
Uwikłana w mitologię opowieść o zwykłym spotkaniu
Anna Petelenz
Negocjacje tożsamości bohaterów seriali kryminalnych w kontekście Ponowoczesnych wzorów osobowych Baumana
Miłosz Babecki
Islamski jihad w amerykańskim kinie
Marta Olszewska
Poza granice akceptacji - polski horror
IV. ODYSEJE
Bartek Zając
Wenders w imperium znaków
Anna Miller
Cztery odyseje Ermanno Olmiego
Wojtek Szymański
Podróż włoska, czyli zobaczyć Neapol i umrzeć
Natalia Grądzka
Wokół Kazimierza Nowaka. Od podróży po koloniach do postkolonizowania Polski
V. POCZTÓWKI Z PODRÓŻY
Karolina Kolenda
Obce nie-miejsca i obcy nie-na- miejscu. O pracach Juliana Opie i Ingrid Pollard
Ewa Łączyńska
The Chinati Foundation. Model muzeum sztuki funkcjonującego w kontekście drogi
Zofia Maria Cielątkowska
Podróży ślady - fotografie niecodzienne oraz zerwana narracja (Les Météorites de l'amour Gérarda Minkoffa oraz Muriel Olesen)
VI. TECHNOLOGIA KOMUNIKACYJNE
Roman Bromboszcz
Nawigacja a labirynt. Teoria multimediów w kontekście potrzeby podróżowania
Ewa Wójtowicz
Turyzm - sztuka poczty w wersji 2.0
RECENZJE
Anna Maćkowiak
Na tropach kanibali i o uwięzieniu w metonimii anatoma. Recenzja książki Anny Wieczorkiewicz Apetyt turysty. O doświadczeniu świata w podróży