Kwartalnik Filmowy 14 (1996): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Misty Roxy (dyskusja | edycje) (Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1996<br /> ---- okładka numeru<br /> 14/1996 ...) |
Misty Roxy (dyskusja | edycje) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>TEORIE FILMOWE FILM l FENOMENOLOGIA </b><br/> | + | <b>TEORIE FILMOWE: FILM l FENOMENOLOGIA </b><br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Allan Casebier,</b> <i>Teoria fenomenologiczna. Husserlowska teoria przedstawienia artystycznego (I).</i> <br/> | <b>Allan Casebier,</b> <i>Teoria fenomenologiczna. Husserlowska teoria przedstawienia artystycznego (I).</i> <br/> |
Aktualna wersja na dzień 21:06, 8 kwi 2010
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1996
PREZENTACJE: INGMAR BERGMAN
Ingmar Bergman, Ryba. Farsa filmowa
Tadeusz Szczepański, Przypadki Joachima Nagiego
Tadeusz Szczepański, Obrazy, obrazy, obrazy. Pierwsze dziesięć filmów Bergmana
Wiesław Juszczak, Bergman: dwie trylogie. Wprowadzenie do seminarium Bergmanowskiego
Wiesław Juszczak, Tadeusz Szczepański, Niebo, czyściec, piekło. Dyskusja o trylogii.
Monika Fabijańska, Iluzja i rzeczywistość
Grzegorz Konsalik, Cierpienie a niepokój metafizyczny w trylogii Bergmana
Tomasz Edward Jaroszek, Godzina wilka - impresja
Tomasz Robaczyński, Niektóre problemy dotyczące sztucznego języka w „Milczeniu” Bergmana
Przemysław Nowakowski, Kilka uwag o „Personie”
TEORIE FILMOWE: FILM l FENOMENOLOGIA
Allan Casebier, Teoria fenomenologiczna. Husserlowska teoria przedstawienia artystycznego (I).
FILMY, KTÓRE NIE POWSTAŁY
Jerzy Wójcik, Portret z pamięci
FILMOWE KONTEKSTY
Maria Kornatowska, Dziennik nowojorski (3)
Aleksander Kwiatkowski, Słowiański syndrom Michaela Cimino
Magdalena Łapińska, Przyśniona rzeczywistość, rzeczywistość śniąca. Motyw snu i wspomnienia w filmie „Moje własne Idaho”
POGRANICZA FILMU
Stefan Morawski, O świecie smutnym, który wydaje się wesoły
WIDZIALNE-NIEWIDZIALNE
Bohdan Pociej, Film jako książka, książka jako film.
Iwona Rammel, Porażki poznania. Widzenie i słyszenie w „Obywatelu Kanie” i „Opatrzności”
FILM W POLSCE '95
FILM NA ŚWIECIE '95