Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Znak 3/2012: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

Linia 7: Linia 7:
 
W szkole o seksie. Edukować czy wychowywać? Zwolennicy edukacji seksualnej podkreślają, jak ważna dla młodzieży jest wiedza. Przeciwnicy zaś wskazują, że od informacji cenniejsze są wartości. W międzyczasie uczniowienarzekają na poziom szkolnych zajęć i czerpią informacjeo seksualności z Internetu. Czy wolno nam nie edukować?
 
W szkole o seksie. Edukować czy wychowywać? Zwolennicy edukacji seksualnej podkreślają, jak ważna dla młodzieży jest wiedza. Przeciwnicy zaś wskazują, że od informacji cenniejsze są wartości. W międzyczasie uczniowienarzekają na poziom szkolnych zajęć i czerpią informacjeo seksualności z Internetu. Czy wolno nam nie edukować?
  
Czy katolik powinien obawiać się edukacji seksualnej?
+
Czy katolik powinien obawiać się edukacji seksualnej?<br/>
 
Dominika Kozłowska
 
Dominika Kozłowska
  
Rób tak, żebym nie był dziadkiem
+
Rób tak, żebym nie był dziadkiem<br/>
 
Marzena Zdanowska
 
Marzena Zdanowska
  
Pani wstydzi się o tym rozmawiać
+
Pani wstydzi się o tym rozmawiać<br/>
  
Bez hipokryzji, bez tabu
+
Bez hipokryzji, bez tabu<br/>
 
z Alicją Długołęcką rozmawia Marzena Zdanowska
 
z Alicją Długołęcką rozmawia Marzena Zdanowska
  
Ankieta  
+
Ankieta <br/>
 
Jak uczyć o seksualności?
 
Jak uczyć o seksualności?
  
Spojrzenie duszpasterza małżeństw
+
Spojrzenie duszpasterza małżeństw<br/>
 
o. Ksawery Knotz
 
o. Ksawery Knotz
  
W szkole o seksualności – rozmowy (nie)kontrolowane
+
W szkole o seksualności – rozmowy (nie)kontrolowane<br/>
 
Marta Duch-Dyngosz
 
Marta Duch-Dyngosz
  
To tylko etykieta, z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz rozmawia Marta Duch-Dyngosz
+
To tylko etykieta, z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz rozmawia Marta Duch-Dyngosz<br/>
  
 
   
 
   
Linia 34: Linia 34:
 
Czy dziennikarze są nam jeszcze potrzebni? Informacje zdobywamy i przekazujemy sobie sami, komentarze anonimowych internautów czytamy równie chętnie jak teksty zawodowych publicystów. Jaka będzie przyszłość mediów? W czyje ręce trafi czwarta władza?
 
Czy dziennikarze są nam jeszcze potrzebni? Informacje zdobywamy i przekazujemy sobie sami, komentarze anonimowych internautów czytamy równie chętnie jak teksty zawodowych publicystów. Jaka będzie przyszłość mediów? W czyje ręce trafi czwarta władza?
  
Czwarta władza do wzięcia
+
Czwarta władza do wzięcia<br/>
 
Marcin Sikorski
 
Marcin Sikorski
  
10,780,000,000 wyników w 0,21 sekundy
+
10,780,000,000 wyników w 0,21 sekundy<br/>
 
z prof. Zygmuntem Baumanem rozmawiają Marcin Sikorskii Mateusz Smółka
 
z prof. Zygmuntem Baumanem rozmawiają Marcin Sikorskii Mateusz Smółka
  
Przyszłość mediów: wyzwania i prognozy
+
Przyszłość mediów: wyzwania i prognozy<br/>
  
Siedem grzechów mediów
+
Siedem grzechów mediów<br/>
 
Andrzej Stankiewicz
 
Andrzej Stankiewicz
  
Globalny łącznik
+
Globalny łącznik<br/>
 
Anna Kucińska
 
Anna Kucińska
  
Linia 53: Linia 53:
 
Do niedawna uważano, że rozwój nauk szczegółowych przyczynił się do odczarowania świata – zracjonalizował go i odarł z sakralności. Dziś coraz częściej mówi się o ponownym jego zaczarowaniu, tym razem już nie przez religię, a przeznaukę. Jak rozumieć tę przekorną tezę?
 
Do niedawna uważano, że rozwój nauk szczegółowych przyczynił się do odczarowania świata – zracjonalizował go i odarł z sakralności. Dziś coraz częściej mówi się o ponownym jego zaczarowaniu, tym razem już nie przez religię, a przeznaukę. Jak rozumieć tę przekorną tezę?
  
Kulturę tworzą naukowcy
+
Kulturę tworzą naukowcy<br/>
 
z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Justyna Siemienowicz
 
z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Justyna Siemienowicz
  
Nauka i religia w poszukiwaniu Początku
+
Nauka i religia w poszukiwaniu Początku<br/>
 
Włodzimierz Pawluczuk
 
Włodzimierz Pawluczuk
  
Nieznośna atrakcyjność nauki
+
Nieznośna atrakcyjność nauki<br/>
 
Bernard Korzeniewski
 
Bernard Korzeniewski
  
Linia 67: Linia 67:
 
Havel wprowadził do języka polityki słowa: prawda, miłość ,sumienie i moralność. Czy w Czechach ziściła się jednaz najstarszych utopii – „rządy filozofów”?
 
Havel wprowadził do języka polityki słowa: prawda, miłość ,sumienie i moralność. Czy w Czechach ziściła się jednaz najstarszych utopii – „rządy filozofów”?
  
Polityka jako sztuka niemożliwego  
+
Polityka jako sztuka niemożliwego<br/>
 
przypadki Václava Havla,Dariusz Kałan
 
przypadki Václava Havla,Dariusz Kałan
  
Horyzont Václava Havla
+
Horyzont Václava Havla<br/>
 
Wojciech Bonowicz
 
Wojciech Bonowicz
  
Stracona szansa
+
Stracona szansa<br/>
 
Dominika Kozłowska
 
Dominika Kozłowska
  
Nasze humanistyczne labirynty
+
Nasze humanistyczne labirynty<br/>
 
Łukasz Garbal
 
Łukasz Garbal
  
Powinniśmy być razem w drodze do prawdy
+
Powinniśmy być razem w drodze do prawdy<br/>
 
Stanisław Obirek
 
Stanisław Obirek
  
Reportaż w płynnej nowoczesności
+
Reportaż w płynnej nowoczesności<br/>
 
Mateusz Zimnoch
 
Mateusz Zimnoch
  
Kabanos i metafizyka
+
Kabanos i metafizyka<br/>
 
Artur Madaliński
 
Artur Madaliński
  
Blisko Tischnera
+
Blisko Tischnera<br/>
 
Wojciech Bonowicz
 
Wojciech Bonowicz
  
Artysta wśród lekarzy
+
Artysta wśród lekarzy<br/>
 
Joanna Gromek-Illg
 
Joanna Gromek-Illg
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2012]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2012]]

Wersja z 22:22, 17 kwi 2012

Przejdź do Znak lub Spisy treści 2012


okładka numeru
3/2012

TEMAT MIESIĄCA

W szkole o seksie. Edukować czy wychowywać? Zwolennicy edukacji seksualnej podkreślają, jak ważna dla młodzieży jest wiedza. Przeciwnicy zaś wskazują, że od informacji cenniejsze są wartości. W międzyczasie uczniowienarzekają na poziom szkolnych zajęć i czerpią informacjeo seksualności z Internetu. Czy wolno nam nie edukować?

Czy katolik powinien obawiać się edukacji seksualnej?
Dominika Kozłowska

Rób tak, żebym nie był dziadkiem
Marzena Zdanowska

Pani wstydzi się o tym rozmawiać

Bez hipokryzji, bez tabu
z Alicją Długołęcką rozmawia Marzena Zdanowska

Ankieta
Jak uczyć o seksualności?

Spojrzenie duszpasterza małżeństw
o. Ksawery Knotz

W szkole o seksualności – rozmowy (nie)kontrolowane
Marta Duch-Dyngosz

To tylko etykieta, z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz rozmawia Marta Duch-Dyngosz


DEBATY

Czy dziennikarze są nam jeszcze potrzebni? Informacje zdobywamy i przekazujemy sobie sami, komentarze anonimowych internautów czytamy równie chętnie jak teksty zawodowych publicystów. Jaka będzie przyszłość mediów? W czyje ręce trafi czwarta władza?

Czwarta władza do wzięcia
Marcin Sikorski

10,780,000,000 wyników w 0,21 sekundy
z prof. Zygmuntem Baumanem rozmawiają Marcin Sikorskii Mateusz Smółka

Przyszłość mediów: wyzwania i prognozy

Siedem grzechów mediów
Andrzej Stankiewicz

Globalny łącznik
Anna Kucińska


IDEE

Do niedawna uważano, że rozwój nauk szczegółowych przyczynił się do odczarowania świata – zracjonalizował go i odarł z sakralności. Dziś coraz częściej mówi się o ponownym jego zaczarowaniu, tym razem już nie przez religię, a przeznaukę. Jak rozumieć tę przekorną tezę?

Kulturę tworzą naukowcy
z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Justyna Siemienowicz

Nauka i religia w poszukiwaniu Początku
Włodzimierz Pawluczuk

Nieznośna atrakcyjność nauki
Bernard Korzeniewski


LUDZIE- KSIĄŻKI-ZDARZENIA

Havel wprowadził do języka polityki słowa: prawda, miłość ,sumienie i moralność. Czy w Czechach ziściła się jednaz najstarszych utopii – „rządy filozofów”?

Polityka jako sztuka niemożliwego
przypadki Václava Havla,Dariusz Kałan

Horyzont Václava Havla
Wojciech Bonowicz

Stracona szansa
Dominika Kozłowska

Nasze humanistyczne labirynty
Łukasz Garbal

Powinniśmy być razem w drodze do prawdy
Stanisław Obirek

Reportaż w płynnej nowoczesności
Mateusz Zimnoch

Kabanos i metafizyka
Artur Madaliński

Blisko Tischnera
Wojciech Bonowicz

Artysta wśród lekarzy
Joanna Gromek-Illg