Notes.na.6.tygodni 75 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:Notes_na_6_tygodni_75_12.jpg|thumb|160px|okładka numeru<...”) |
|||
Linia 33: | Linia 33: | ||
− | W tej chwili obok diagnozy sytuacji istotne jest proponowanie innych sposobów patrzenia na Warszawę. Każda rekonfiguracja, każda dywersyfikacja perspektywy jest na wagę złota. Warszawa jest „miejscem po miejscu” i tak pozostanie, ale może nie musi to koniecznie wyglądać jak w tej chwili, gdy już nie ma trawnika, a niedługo nie będzie krawężnika, który nie nosiłby imienia bohaterskiego dowódcy czy oddziału AK. Rozmowa z Elżbietą Janicką, autorką książki Festung Warschau | + | W tej chwili obok diagnozy sytuacji istotne jest proponowanie innych sposobów patrzenia na Warszawę. Każda rekonfiguracja, każda dywersyfikacja perspektywy jest na wagę złota. Warszawa jest „miejscem po miejscu” i tak pozostanie, ale może nie musi to koniecznie wyglądać jak w tej chwili, gdy już nie ma trawnika, a niedługo nie będzie krawężnika, który nie nosiłby imienia bohaterskiego dowódcy czy oddziału AK. Rozmowa z Elżbietą Janicką, autorką książki ''Festung Warschau'' |
Linia 49: | Linia 49: | ||
− | Roboczy tytuł naszego projektu Każdy ma prawo do dźwięku to trawestacja formuły, zgodnie z którą każdy ma prawo do ciszy. Chcieliśmy to odwrócić i zastanowić się, co by się stało, gdybyśmy się znaleźli w wielkiej, architektoniczno-dźwiękowej przestrzeni wspólnej – rozmowa z artystką Katarzyną Krakowiak i kuratorem muzycznym Michałem Liberą, których propozycja zwyciężyła w konkursie na prezentację w Pawilonie Polskim podczas tegorocznego Biennale Architektury w Wenecji | + | Roboczy tytuł naszego projektu ''Każdy ma prawo do dźwięku'' to trawestacja formuły, zgodnie z którą każdy ma prawo do ciszy. Chcieliśmy to odwrócić i zastanowić się, co by się stało, gdybyśmy się znaleźli w wielkiej, architektoniczno-dźwiękowej przestrzeni wspólnej – rozmowa z artystką Katarzyną Krakowiak i kuratorem muzycznym Michałem Liberą, których propozycja zwyciężyła w konkursie na prezentację w Pawilonie Polskim podczas tegorocznego Biennale Architektury w Wenecji |
Linia 57: | Linia 57: | ||
− | Niezbyt często zastanawiamy się, jak moglibyśmy używać uszu, chociaż myślimy, co zrobić rękami –rozmowa z Nickiem Yulmanem, artystą i muzykiem, którego wydany właśnie album Warsaw Machines & Songs powstał przy użyciu instrumentów znalezionych w Warszawie | + | Niezbyt często zastanawiamy się, jak moglibyśmy używać uszu, chociaż myślimy, co zrobić rękami –rozmowa z Nickiem Yulmanem, artystą i muzykiem, którego wydany właśnie album ''Warsaw Machines & Songs'' powstał przy użyciu instrumentów znalezionych w Warszawie |
Aktualna wersja na dzień 22:29, 11 maj 2012
Przejdź do notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2012
ŻYCZLIWIE NIE PRZESZKADZAĆ
Marcowy konflikt wokół warszawskiego skłotu Elba wyprowadził na ulice Warszawy manifestację liczącą setki osób, spowodował pierwsze w historii stolicy spotkanie przy stole negocjacyjnym urzędników ze środowiskami alternatywnymi i pojawienie się w mediach argumentów za odrzuceniem przymusu konsumpcyjnego modelu życia. Prawo do miasta może być interpretowane na różne sposoby, a praktyka jest bardziej skomplikowana niż teoretyzowanie. Autonomiczne strefy alternatywnej ekonomii życia są rzeczywistością dużych miast. Jak powinno się je wspierać? Wypowiedzi osób związanych z badaniem i tworzeniem ruchów miejskich
PRZYSZŁOŚĆ TEGO, CO WSPÓLNE
Neil Cummings, brytyjski artysta i teoretyk sztuki, w związku z 50. rocznicą działalności bristolskiej galerii Arnolfini, zaproszony został do stworzenia wystawy i publikacji upamiętniającej to wydarzenie. Cummings nie tylko podsumował, ale spróbował przewidzieć, co stanie się podczas kolejnych 50 lat istnienia galerii oraz… świata. Prezentowane fragmenty dotyczą możliwych scenariuszy rozwoju sztuki i tego, co wspólne
POROZUMIENIE W RUCHU
O mieście jako ogromnej rzeźbie, którą kreuje sposób poruszania się jego mieszkańców, o pracy fantazji jako o zdolności do przerysowywania rzeczywistości, o centrum, które okazuje się nie być centrum, i o ciele, które nie jest ciałem, a także o naszych kłopotach z kręgosłupem - mówi Simone Reuss
PRZESTRZENI SYMBOLICZNEJ
W tej chwili obok diagnozy sytuacji istotne jest proponowanie innych sposobów patrzenia na Warszawę. Każda rekonfiguracja, każda dywersyfikacja perspektywy jest na wagę złota. Warszawa jest „miejscem po miejscu” i tak pozostanie, ale może nie musi to koniecznie wyglądać jak w tej chwili, gdy już nie ma trawnika, a niedługo nie będzie krawężnika, który nie nosiłby imienia bohaterskiego dowódcy czy oddziału AK. Rozmowa z Elżbietą Janicką, autorką książki Festung Warschau
POTENCJAŁY MIKROMUZEÓW
Rozmowa o poetyckich przestrzeniach znajdujących się pomiędzy historyczną narracją a materią i nieustannym poszukiwaniu współczesnego znaczenia rzeźby z kolektywem Lewis&Taggart, artystami wykorzystującymi w pracy przedmioty znalezione w konkretnej przestrzeni, rezydentami Laboratorium AIR Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
DŹWIĘK, ARCHITEKTURA I WSPÓLNOTA
Roboczy tytuł naszego projektu Każdy ma prawo do dźwięku to trawestacja formuły, zgodnie z którą każdy ma prawo do ciszy. Chcieliśmy to odwrócić i zastanowić się, co by się stało, gdybyśmy się znaleźli w wielkiej, architektoniczno-dźwiękowej przestrzeni wspólnej – rozmowa z artystką Katarzyną Krakowiak i kuratorem muzycznym Michałem Liberą, których propozycja zwyciężyła w konkursie na prezentację w Pawilonie Polskim podczas tegorocznego Biennale Architektury w Wenecji
MUZYKA ZNALEZIONA W MIEŚCIE
Niezbyt często zastanawiamy się, jak moglibyśmy używać uszu, chociaż myślimy, co zrobić rękami –rozmowa z Nickiem Yulmanem, artystą i muzykiem, którego wydany właśnie album Warsaw Machines & Songs powstał przy użyciu instrumentów znalezionych w Warszawie
KRYTYKA JAKO MURARSKIE BUŁKI
Myślę o swoich pracach jak o uważnie konstruowanych narzędziach psychologicznych, które nie mają zdefiniowanego przeznaczenia, i jestem ciekaw, jak te narzędzia mogą zostać użyte przez widza –rozmowa z artystą Mateuszem Sadowskim o istotnej roli krytyki
WIDZĘ INNE PERSPEKTYWY
Działając lokalnie, można w rok: stworzyć galerię prezentującą sztukę najnowszą, czytelnię, miejsce spotkań, długofalowy projekt miejsko-parkowy, program rezydencyjny dla artystów, a do tego zainteresować kulturą radnych i urzędników. Jak to się robi? Rozmowa z Martą Genderą, prezeską zielonogórskiej Fundacji Salony
ROZWIJANIE ŻYJĄCYCH SYSTEMÓW
Rozmowa o sztuce interaktywnej i jej użytkownikach potęgujących złożoność generowanych komputerowo instalacji, roli artysty-naukowca i nowych formach interakcji i komunikacji między człowiekiem a maszyną z duetem Christa Sommerer i Laurent Mignonneau, przed otwarciem ich wystawy w maju w CSW Łaźnia w Gdańsku