Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 108 (2012): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:didaskalia_108_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 108/20...”)
 
 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Didaskalia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
 
Przejdź do [[Didaskalia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
 
----  
 
----  
[[Image:didaskalia_108_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 108/2011]]
+
[[Image:didaskalia_108_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 108/2012]]
  
 
'''BURZA'''
 
'''BURZA'''

Aktualna wersja na dzień 17:25, 12 lip 2012

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012


okładka numeru
108/2012

BURZA

Joanna Wichowska
Szlafrok prospera
Teatr Polski w Bydgoszczy: Burza, reż. Maja Kleczewska

Ukryte
Z Markiem Wilkirskim rozmawia Marta Bryś

Aktorstwo podwyższonego ryzyka
Z Martą Nieradkiewicz rozmawia Marta Bryś

Olga Katafiasz
I po burzy…


SPLIT BRITCHES

Sue-Ellen Case
Split Britches: feministki i lesbijki w teatrze

Grzegorz Stępniak
Dyskretny urok wspomnień
Split Britches: Lost Lounge

Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
Tożsamość bez płci, czyli ucieczki z pięknego snu


KANE I CO POTEM

Ból wywołany przez skojarzenia
Z Johanem Simonsem rozmawia Tomasz Kireńczuk

Tomasz Kireńczuk
Przemoc jest w nas Müncher Kammerspiele, Oczyszczeni, Łaknąć, 4.48 Psychosis, reż. Johan Simons

Michał Lachmann
Co po Newtonie, czyli brytyjski teatr ostatniej dekady Aleks Sierz, Rewrting the Nation. British Theatre Today


PARR

Patrycja Cembrzyńska
Lepkie postrozkosze w obiektywie Martina Parra


GARBACZEWSKI

Żelisław Żelisławski
Uruchom ponownie. Strategie przeciw-reżyserskie Krzysztofa Garbaczewskiego

Joanna Jopek
Medium albo terytorium. Medialność w spektaklach Krzysztofa Garbaczewskiego


TEATR ÓSMEGO DNIA

Agata Siwiak
„Kiedy mam doła, czytam tę historię o sobie, którą ci opowiadałem i jakoś mnie to wzmacnia”
Teatr Ósmego Dnia: Osadzeni. Młyńska 1


OBURZENI

Paweł Schreiber
Tańce buntu Stary Teatr w Krakowie: Koprofagi czyli znienawidzeni ale niezbędni, reż. Jan Klata; Schauspielhaus Bochum: Zbójcy, reż. Jan Klata

Agata Łuksza
Gospodarka, głupcze!
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kupieckie kontrakty, reż. Paweł Miśkiewicz

Katarzyna Lemańska
Melancholia, na jaką sobie zasłużyliśmy
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kto zabił Alonę Iwanowną?, reż. Michał Kmiecik

Aleksandra Kamińska
Komedia na czasy recesji
Teatr Współczesny w Szczecinie: Mały rodzinny interes, reż. Anna Augustynowicz


REPERTUAR

Dorota Jarząbek-Wasyl
Atrium spraw Bizońskich Teatr Narodowy w Warszawie: Aktor, reż. Michał Zadara

Maria Prussak
Zadara czyta Norwida

Aleksandra Wiśniewska
Być w polityce
komuna// warszawa: Sierakowski

Marta Michalak
Cudowne i pożyteczne
Teatr Polski w Bydgoszczy: Opowieści zimowe, reż. Iga Gańczarczyk

Magdalena Talar
Oniryczna układanka
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Słownik chazarski. Dzieci snów, reż. Paweł Passini

Monika Świerkosz
Komornicka „z sześcianów wspomnień i wiedzy”
HOBO Art Foundation w Warszawie, Scena Prapremier InVitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy: Komornicka. Biografia pozorna, reż. Bartek Frąckowiak

Monika Żółkoś
Adam czy Ewa
Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Ciała obce, reż. Kuba Kowalski

Marta Gąsowska
Wierszalin Horror Picture Show
Teatr Wierszalin w Supraślu: Anatomia psa, reż. Piotr Tomaszuk


TEATR A LITURGIA

Małgorzata Dziewulska
Kultura, głupcze. Performowanie medialne Artura Żmijewskiego
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Msza, reż. Artur Żmijewski

Tadeusz Kornaś
Między liturgią, koncertem a teatrem. Część 2
Schola Teatru Węgajty: Ludus Passionis, reż. Johann Wolfgang Niklaus


ZAGRANICA

Thomas Irmer
Projekt „outsider”

Anka Herbut
Sprzężenie zwrotne
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Eugeniusz Oniegin, reż. Alvis Hermanis


TANIEC

Kilka małych tematów
Z Mikołajem Mikołajczykiem rozmawia Marta Michalak

Anna Królica
Słownik Ann Van den Broek

Emocjonalność w precyzyjnej strukturze
Z Ann Van den Broek rozmawia Julia Hoczyk


OPERA

Łukasz Grabuś
Dwa Giewonty
Teatr Wielki–Opera Narodowa: Halka, reż. Natalia Korczakowska; Opera Krakowska: Halka, reż. Waldemar Zawodziński


TEATR W KSIĄŻKACH

Jakub Papuczys
Jeszcze inscenizacja czy już performans?
Patrice Pavis, Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy

Agnieszka Jelewska
Klasyfikowanie i doświadczenie
Artur Duda, Performans na żywo jako medium i obiekt mediatyzacji

Ewa Partyga
Fakty i narracje
Agnieszka Wanicka, Dramat i komedia teatrów warszawskich 1868-1880

Katarzyna Lemańska
Taniec jako produkt polski
Anna Królica, Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu


Noty o książkach