Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EKRANy 5 (15) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 62: Linia 62:
  
 
'''FESTIWALE'''<br/>
 
'''FESTIWALE'''<br/>
Pięś Smaków – Tetsuya Nakashima: kalejdoskop odmienności (Jagoda Murczyńska)<br/>
+
Pięć Smaków – Tetsuya Nakashima: kalejdoskop odmienności (Jagoda Murczyńska)<br/>
 
Ars Independent – Edyp w poczekalni: Lior Shamriz (Paweł Świerczek)<br/>
 
Ars Independent – Edyp w poczekalni: Lior Shamriz (Paweł Świerczek)<br/>
 
Bill Viola w Blain|Southern (Andrzej Pitrus)<br/>
 
Bill Viola w Blain|Southern (Andrzej Pitrus)<br/>

Aktualna wersja na dzień 15:59, 22 lis 2013

Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2013


okładka numeru
5 (15) 2013

TEMAT NUMERU
Taktyka powolności i ciszy (Jan Topolski)
Alberto Iglesias – nadworny kompozytor don Pedra (Grażyna Stachówna)
Wzniosłość i groza. Muzyczny świat Wernera Herzoga (Andrzej Gryz)
Na żywo, w twoim salonie (Bartosz Kazana, Maciej Stasiowski)
Fotofonia. Interaktywne i pełnometrażowe teledyski (Maciej Stasiowski)
Zobaczyć muzykę, czyli rock na scenie (Andrzej Pitrus)

ODKRYCIA
„Wielka piękność” (Adam Kruk)
„Młoda i ładna” (Piotr Czerkawski)
„Maniak” (Piotr Mirski)
„Excision” (Amelia Wichowicz)
„Norte, koniec historii” (Magdalena Bartczak)
„Paradżanow” (Maciej Gil)
„Uwiedź i porzuć” (Miłosz Stelmach)
„Bernie” (Michał Lesiak)
„Lista płatnych zleceń” (Marcin Zembrzuski)

FILM NUMERU
Wampiryczni kochankowie – „Only Lovers Left Alive” (Urszula Lipińska)
Pamiętniki nastoletnich wegetarian (Joanna Łuniewicz)

KINO WSPÓŁCZESNE
Pedro Costa – Sztuka znikania (Magdalena Bartczak)
Traumy japońskiego kina. Rozmowa z Krzysztofem Loską (Jakub Przybyło)

HISTORIA KINA
Split screen – historia rozbitego świata (Rafał Syska)
Maratończyk – Alexander Kluge (Thomas Elsaesser)
Odkryte w archiwach – „Dom” (Jakub Przybyło)

FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski

ZABIĆ BOBRA
Nic nie rozumiem – rozmowa z Janem Jakubem Kolskim (Michał Dondzik)
Film, którego nie ma (Grażyna Stachówna)

DOKUMENT
Ćwiczenia dialogowe – „Ojciec i syn”, „Ojciec i syn w podróży” Marcela i Pawła Łozińskich (Piotr Pławuszewski)

TEORIA FILMU
Od poradników po narracje prowincjonalne. Krótki przewodnik po piśmiennictwie o muzyce filmowej (Iwona Sowińska)

SERIALE
Stary znajomy w nowej skórze – „Endeavour” (Bartosz Kazana)

GRY WIDEO
Powrót do lochów – „Neverwinter” (Mateusz Felczak)

CYKLE
John Baldessari: nigdy więcej nudnej sztuki (Andrzej Pitrus)
Życie Joanny d’Arc. Niezrealizowany scenariusz Gleba Panfiłowa (Joanna Wojnicka)
Mads Mikkelsen: czuły barbarzyńca / wrażliwy potwór (Ewa Szponar)
Deerstalker Mr Holmesa (Róża Kane)

FESTIWALE
Pięć Smaków – Tetsuya Nakashima: kalejdoskop odmienności (Jagoda Murczyńska)
Ars Independent – Edyp w poczekalni: Lior Shamriz (Paweł Świerczek)
Bill Viola w Blain|Southern (Andrzej Pitrus)

KSIĄŻKI
Alicja Helman, „Ścieżkami utraconego czasu. Twórczość filmowa Chena Kaige” (Agnieszka Kamrowska)
András Bálint Kovács, „The Cinema of Béla Tarr. The Circle Closes” (Maciej Bobula)

CZASOPISMA
„Cahiers du Cinéma”, „Film Comment”