Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EKRANy 1 (17) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(nowy numer)
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]]
 
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]]
 
----
 
----
[[Image:Ekrany_1_2014.jpg‎|thumb|160px|okładka numeru<br/> 1 (17) 2014]]
+
[[Image:Ekrany_2_2014.jpg‎|thumb|160px|okładka numeru<br/> 2 (18) 2014]]
  
Pierwsza dziesiątka 2013<br/>
+
'''TEMAT NUMERU - STANLEY KUBRICK'''<br/>
 
+
Kubrick w Krakowie (Rafał Syska)<br/>
'''TEMAT NUMERU - NARRACJA'''<br/>
+
Artysta wiecznie żywy – rozmowa z Christiane Kubrick i Janem Harlanem (Artur Piskorz)<br/>
Labirynty naszych światów - rozmowa z Jackiem Ostaszewskim (Rafał Syska)<br/>
+
Portret artysty z czasów młodości (Artur Piskorz)<br/>
Mózgotrzepy i puzzle, czyli jak współczesne kino gra z widzem (Barbara Szczekała)<br/>
+
Narodziny kina z ducha muzyki (Krzysztof Siwoń)<br/>
Metoda i szaleństwo. O narracjach paranoicznych (Piotr Mirski)<br/>
+
Odliczanie do zagłady (Michał Lesiak)<br/>
Wyzwolenie kina. Narracja w Slow Cinema (Miłosz Stelmach)<br/>
+
Cienka czerwona linia. O szaleństwie u Kubricka (Piotr Mirski)<br/>
Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo (Tomasz Z. Majkowski)<br/>
+
Żegnaj, laleczko! (Piotr Czerkawski)<br/>
 +
Język opresji i opresja języka (Miłosz Stelmach)<br/>
 +
Kubrick a sprawa polska (Mateusz Katner)<br/>
 +
Pokój 237 jest pusty (Andrzej Pitrus)<br/>
  
 
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/>
 
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/>
"Ucieczka od jutra" (Piotr Mirski)<br/>
+
„Panie i panowie: ostatnie cięcie” (Miłosz Stelmach)<br/>
"Ostatni sprawiedliwy" (Tadeusz Lubelski)<br/>
+
„Czyż nie są oni święci?” (Piotr Mirski)<br/>
"Lewiatan" (Ludwika Mastalerz)<br/>
+
„Droga krzyżowa” (Maciej Peplinski)<br/>
"Ostatnia miłość pana Morgana" (Bartosz Kazana)<br/>
+
„Wszystko, co ważne, minęło” (Paweł Świerczek)<br/>
"Taniec Delhi" (Miłosz Stelmach)<br/>
+
„Zabić Oswalda” (Bartosz Kazana)<br/>
"Locke" (Michał Lesiak)<br/>
+
„’71” (Ludwika Mastalerz)<br/>
"Co jest grane, Davis?" (Piotr Czerkawski)<br/>
+
„Nina” (Maciej Stasiowski)<br/>
"Nieznajomy nad jeziorem" (Marta Maciejewska)<br/>
+
„Cieniste dni” (Magdalena Bartczak)<br/>
 +
„Oh, Boy!” (Piotr Czerkawski)<br/>
  
 
'''FILM NUMERU'''<br/>
 
'''FILM NUMERU'''<br/>
Czy androidy śnią o elektrycznych walentynkach: "Ona" (Joanna Łuniewicz)<br/>
+
„Camille Claudel, 1915” (Maciej Bobula)<br/>
Science non-fiction dnia codziennego (Marcin Petrowicz)<br/>
+
Twarze Bruno Dumonta (Rafał Syska)<br/>
 
+
'''PORTRETY'''<br/>
+
Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante (Bolesław Racięski)<br/>
+
  
 
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/>
 
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/>
Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen (Rafał Syska)<br/>
+
Wnętrza. Kino utracone i postkino (Chris Petit)<br/>
 +
Arabskie noce i dnie (Jan Topolski)<br/>
  
 
'''HISTORIA KINA''' <br/>
 
'''HISTORIA KINA''' <br/>
Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina, cz. 2 (Michał Pabiś-Orzeszyna)<br/>
+
Przypowieści Tengiza Abuładze (Joanna Wojnicka)<br/>
Cyfrowe archiwa: "Nosferatu" F.W. Murnaua (Krzysztof Loska)<br/>
+
„Mały pokoik od tyłu” (Bartosz Kazana)<br/>
Kino zza zamkniętych drzwi: filmy północnokoreańskie (Filip Nowak)<br/>
+
„Złodziej z Bagdadu” (Krzysztof Loska)<br/>
Trójkąt z eskadrą w tle: "Załoga" A. Litvaka (Maciej Gil)<br/>
+
Lee Marvin w 90. rocznicę urodzin (Brynn White)<br/>
+
  
 
'''FELIETONY'''<br/>
 
'''FELIETONY'''<br/>
 
Tadeusz Lubelski<br/>
 
Tadeusz Lubelski<br/>
 
Piotr Mirski<br/>
 
Piotr Mirski<br/>
 +
 +
'''TEORIA FILMU'''<br/>
 +
Czasotrwanie. Moda na Gilles’a Deleuze’a (Rafał Syska)<br/>
  
 
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/>
 
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/>
Kto się boi Jessiki Lange?: "American Horror Story" (Amelia Wichowicz)<br/>
+
Southern noir – „Detektyw” (Patrycja Włodek)<br/>
Interaktywne kino, czyli co pozostawia po sobie 2013 rok (Andrzej Pitrus)<br/>
+
„Come play with us”, czyli gramy w Kubricka (Mateusz Felczak)<br/>
Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: "Gone Home" (Piotr Sterczewski)<br/>
+
 
 +
'''FESTIWALE'''<br/>
 +
Transmediale (Joanna Chludzińska)<br/>
  
 
'''CYKLE'''<br/>
 
'''CYKLE'''<br/>
Bill Viola: Zanurzony (Andrzej Pitrus)<br/>
+
Takahiko iimura: odbite obrazy (Andrzej Pitrus)<br/>
Pearl Harbor według Kurosawy (Krzysztof Loska)<br/>
+
„Jezus” – projekt Carla Theodora Dreyera (Tadeusz Szczepański)<br/>
Tom Hardy - mężczyzna w ogniu (Patrycja Włodek)<br/>
+
Juno Temple: zawodowa outsiderka (Ewa Szponar)<br/>
Żurnal z Lothlórien (Joanna Łuniewicz)<br/>
+
Kotka w butach (Joanna Łuniewicz)<br/>
  
 
'''KSIĄŻKI'''<br/>
 
'''KSIĄŻKI'''<br/>
Sebastian Jagielski, "Maskarady męskości. Pragnienie homospołeczne w polskim kinie fabularnym" (Patrycja Włodek)<br/>
+
Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska (red.), „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji” (Bartosz Staszczyszyn)<br/>
Piotr Kletowski, "Pier Paolo Pasolini – twórczość filmowa" (Piotr Czerkawski)<br/>
+
  
 
'''CZASOPISMA'''<br/>
 
'''CZASOPISMA'''<br/>
"Cahiers du Cinéma", "Little White Lies", "Little White Lies", "Sight & Sound"<br/>
+
„Film Comment”, „Sight & Sound”, „Cinema Scope”<br/>
  
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Wersja z 07:06, 28 kwi 2014

Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2014


okładka numeru
2 (18) 2014

TEMAT NUMERU - STANLEY KUBRICK
Kubrick w Krakowie (Rafał Syska)
Artysta wiecznie żywy – rozmowa z Christiane Kubrick i Janem Harlanem (Artur Piskorz)
Portret artysty z czasów młodości (Artur Piskorz)
Narodziny kina z ducha muzyki (Krzysztof Siwoń)
Odliczanie do zagłady (Michał Lesiak)
Cienka czerwona linia. O szaleństwie u Kubricka (Piotr Mirski)
Żegnaj, laleczko! (Piotr Czerkawski)
Język opresji i opresja języka (Miłosz Stelmach)
Kubrick a sprawa polska (Mateusz Katner)
Pokój 237 jest pusty (Andrzej Pitrus)

ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
„Panie i panowie: ostatnie cięcie” (Miłosz Stelmach)
„Czyż nie są oni święci?” (Piotr Mirski)
„Droga krzyżowa” (Maciej Peplinski)
„Wszystko, co ważne, minęło” (Paweł Świerczek)
„Zabić Oswalda” (Bartosz Kazana)
„’71” (Ludwika Mastalerz)
„Nina” (Maciej Stasiowski)
„Cieniste dni” (Magdalena Bartczak)
„Oh, Boy!” (Piotr Czerkawski)

FILM NUMERU
„Camille Claudel, 1915” (Maciej Bobula)
Twarze Bruno Dumonta (Rafał Syska)

KINO WSPÓŁCZESNE
Wnętrza. Kino utracone i postkino (Chris Petit)
Arabskie noce i dnie (Jan Topolski)

HISTORIA KINA
Przypowieści Tengiza Abuładze (Joanna Wojnicka)
„Mały pokoik od tyłu” (Bartosz Kazana)
„Złodziej z Bagdadu” (Krzysztof Loska)

FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski

TEORIA FILMU
Czasotrwanie. Moda na Gilles’a Deleuze’a (Rafał Syska)

SERIALE I GRY WIDEO
Southern noir – „Detektyw” (Patrycja Włodek)
„Come play with us”, czyli gramy w Kubricka (Mateusz Felczak)

FESTIWALE
Transmediale (Joanna Chludzińska)

CYKLE
Takahiko iimura: odbite obrazy (Andrzej Pitrus)
„Jezus” – projekt Carla Theodora Dreyera (Tadeusz Szczepański)
Juno Temple: zawodowa outsiderka (Ewa Szponar)
Kotka w butach (Joanna Łuniewicz)

KSIĄŻKI
Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska (red.), „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji” (Bartosz Staszczyszyn)

CZASOPISMA
„Film Comment”, „Sight & Sound”, „Cinema Scope”