EKRANy 1 (17) 2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Codringher (dyskusja | edycje) |
Codringher (dyskusja | edycje) (nowy numer) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]] | Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]] | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image: | + | [[Image:Ekrany_2_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br/> 2 (18) 2014]] |
− | + | '''TEMAT NUMERU - STANLEY KUBRICK'''<br/> | |
− | + | Kubrick w Krakowie (Rafał Syska)<br/> | |
− | '''TEMAT NUMERU - | + | Artysta wiecznie żywy – rozmowa z Christiane Kubrick i Janem Harlanem (Artur Piskorz)<br/> |
− | + | Portret artysty z czasów młodości (Artur Piskorz)<br/> | |
− | + | Narodziny kina z ducha muzyki (Krzysztof Siwoń)<br/> | |
− | + | Odliczanie do zagłady (Michał Lesiak)<br/> | |
− | + | Cienka czerwona linia. O szaleństwie u Kubricka (Piotr Mirski)<br/> | |
− | + | Żegnaj, laleczko! (Piotr Czerkawski)<br/> | |
+ | Język opresji i opresja języka (Miłosz Stelmach)<br/> | ||
+ | Kubrick a sprawa polska (Mateusz Katner)<br/> | ||
+ | Pokój 237 jest pusty (Andrzej Pitrus)<br/> | ||
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/> | '''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/> | ||
− | + | „Panie i panowie: ostatnie cięcie” (Miłosz Stelmach)<br/> | |
− | + | „Czyż nie są oni święci?” (Piotr Mirski)<br/> | |
− | + | „Droga krzyżowa” (Maciej Peplinski)<br/> | |
− | + | „Wszystko, co ważne, minęło” (Paweł Świerczek)<br/> | |
− | + | „Zabić Oswalda” (Bartosz Kazana)<br/> | |
− | + | „’71” (Ludwika Mastalerz)<br/> | |
− | + | „Nina” (Maciej Stasiowski)<br/> | |
− | + | „Cieniste dni” (Magdalena Bartczak)<br/> | |
+ | „Oh, Boy!” (Piotr Czerkawski)<br/> | ||
'''FILM NUMERU'''<br/> | '''FILM NUMERU'''<br/> | ||
− | + | „Camille Claudel, 1915” (Maciej Bobula)<br/> | |
− | + | Twarze Bruno Dumonta (Rafał Syska)<br/> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/> | '''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/> | ||
− | + | Wnętrza. Kino utracone i postkino (Chris Petit)<br/> | |
+ | Arabskie noce i dnie (Jan Topolski)<br/> | ||
'''HISTORIA KINA''' <br/> | '''HISTORIA KINA''' <br/> | ||
− | + | Przypowieści Tengiza Abuładze (Joanna Wojnicka)<br/> | |
− | + | „Mały pokoik od tyłu” (Bartosz Kazana)<br/> | |
− | + | „Złodziej z Bagdadu” (Krzysztof Loska)<br/> | |
− | + | ||
− | + | ||
'''FELIETONY'''<br/> | '''FELIETONY'''<br/> | ||
Tadeusz Lubelski<br/> | Tadeusz Lubelski<br/> | ||
Piotr Mirski<br/> | Piotr Mirski<br/> | ||
+ | |||
+ | '''TEORIA FILMU'''<br/> | ||
+ | Czasotrwanie. Moda na Gilles’a Deleuze’a (Rafał Syska)<br/> | ||
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/> | '''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/> | ||
− | + | Southern noir – „Detektyw” (Patrycja Włodek)<br/> | |
− | + | „Come play with us”, czyli gramy w Kubricka (Mateusz Felczak)<br/> | |
− | + | ||
+ | '''FESTIWALE'''<br/> | ||
+ | Transmediale (Joanna Chludzińska)<br/> | ||
'''CYKLE'''<br/> | '''CYKLE'''<br/> | ||
− | + | Takahiko iimura: odbite obrazy (Andrzej Pitrus)<br/> | |
− | + | „Jezus” – projekt Carla Theodora Dreyera (Tadeusz Szczepański)<br/> | |
− | + | Juno Temple: zawodowa outsiderka (Ewa Szponar)<br/> | |
− | + | Kotka w butach (Joanna Łuniewicz)<br/> | |
'''KSIĄŻKI'''<br/> | '''KSIĄŻKI'''<br/> | ||
− | + | Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska (red.), „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji” (Bartosz Staszczyszyn)<br/> | |
− | + | ||
'''CZASOPISMA'''<br/> | '''CZASOPISMA'''<br/> | ||
− | + | „Film Comment”, „Sight & Sound”, „Cinema Scope”<br/> | |
[[Kategoria:Spisy treści 2014]] | [[Kategoria:Spisy treści 2014]] |
Wersja z 07:06, 28 kwi 2014
Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2014
TEMAT NUMERU - STANLEY KUBRICK
Kubrick w Krakowie (Rafał Syska)
Artysta wiecznie żywy – rozmowa z Christiane Kubrick i Janem Harlanem (Artur Piskorz)
Portret artysty z czasów młodości (Artur Piskorz)
Narodziny kina z ducha muzyki (Krzysztof Siwoń)
Odliczanie do zagłady (Michał Lesiak)
Cienka czerwona linia. O szaleństwie u Kubricka (Piotr Mirski)
Żegnaj, laleczko! (Piotr Czerkawski)
Język opresji i opresja języka (Miłosz Stelmach)
Kubrick a sprawa polska (Mateusz Katner)
Pokój 237 jest pusty (Andrzej Pitrus)
ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
„Panie i panowie: ostatnie cięcie” (Miłosz Stelmach)
„Czyż nie są oni święci?” (Piotr Mirski)
„Droga krzyżowa” (Maciej Peplinski)
„Wszystko, co ważne, minęło” (Paweł Świerczek)
„Zabić Oswalda” (Bartosz Kazana)
„’71” (Ludwika Mastalerz)
„Nina” (Maciej Stasiowski)
„Cieniste dni” (Magdalena Bartczak)
„Oh, Boy!” (Piotr Czerkawski)
FILM NUMERU
„Camille Claudel, 1915” (Maciej Bobula)
Twarze Bruno Dumonta (Rafał Syska)
KINO WSPÓŁCZESNE
Wnętrza. Kino utracone i postkino (Chris Petit)
Arabskie noce i dnie (Jan Topolski)
HISTORIA KINA
Przypowieści Tengiza Abuładze (Joanna Wojnicka)
„Mały pokoik od tyłu” (Bartosz Kazana)
„Złodziej z Bagdadu” (Krzysztof Loska)
FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski
TEORIA FILMU
Czasotrwanie. Moda na Gilles’a Deleuze’a (Rafał Syska)
SERIALE I GRY WIDEO
Southern noir – „Detektyw” (Patrycja Włodek)
„Come play with us”, czyli gramy w Kubricka (Mateusz Felczak)
FESTIWALE
Transmediale (Joanna Chludzińska)
CYKLE
Takahiko iimura: odbite obrazy (Andrzej Pitrus)
„Jezus” – projekt Carla Theodora Dreyera (Tadeusz Szczepański)
Juno Temple: zawodowa outsiderka (Ewa Szponar)
Kotka w butach (Joanna Łuniewicz)
KSIĄŻKI
Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska (red.), „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji” (Bartosz Staszczyszyn)
CZASOPISMA
„Film Comment”, „Sight & Sound”, „Cinema Scope”