EKRANy 1 (17) 2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Codringher (dyskusja | edycje) (nowy numer) |
Codringher (dyskusja | edycje) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]] | Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]] | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image: | + | [[Image:Ekrany_1_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br/> 1 (17) 2014]] |
− | '''TEMAT NUMERU - | + | Pierwsza dziesiątka 2013<br/> |
− | + | ||
− | + | '''TEMAT NUMERU - NARRACJA'''<br/> | |
− | + | Labirynty naszych światów - rozmowa z Jackiem Ostaszewskim (Rafał Syska)<br/> | |
− | + | Mózgotrzepy i puzzle, czyli jak współczesne kino gra z widzem (Barbara Szczekała)<br/> | |
− | + | Metoda i szaleństwo. O narracjach paranoicznych (Piotr Mirski)<br/> | |
− | + | Wyzwolenie kina. Narracja w Slow Cinema (Miłosz Stelmach)<br/> | |
− | + | Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo (Tomasz Z. Majkowski)<br/> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/> | '''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/> | ||
− | + | "Ucieczka od jutra" (Piotr Mirski)<br/> | |
− | + | "Ostatni sprawiedliwy" (Tadeusz Lubelski)<br/> | |
− | + | "Lewiatan" (Ludwika Mastalerz)<br/> | |
− | + | "Ostatnia miłość pana Morgana" (Bartosz Kazana)<br/> | |
− | + | "Taniec Delhi" (Miłosz Stelmach)<br/> | |
− | + | "Locke" (Michał Lesiak)<br/> | |
− | + | "Co jest grane, Davis?" (Piotr Czerkawski)<br/> | |
− | + | "Nieznajomy nad jeziorem" (Marta Maciejewska)<br/> | |
− | + | ||
'''FILM NUMERU'''<br/> | '''FILM NUMERU'''<br/> | ||
− | + | Czy androidy śnią o elektrycznych walentynkach: "Ona" (Joanna Łuniewicz)<br/> | |
− | + | Science non-fiction dnia codziennego (Marcin Petrowicz)<br/> | |
+ | |||
+ | '''PORTRETY'''<br/> | ||
+ | Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante (Bolesław Racięski)<br/> | ||
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/> | '''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/> | ||
− | + | Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen (Rafał Syska)<br/> | |
− | + | ||
'''HISTORIA KINA''' <br/> | '''HISTORIA KINA''' <br/> | ||
− | + | Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina, cz. 2 (Michał Pabiś-Orzeszyna)<br/> | |
− | + | Cyfrowe archiwa: "Nosferatu" F.W. Murnaua (Krzysztof Loska)<br/> | |
− | + | Kino zza zamkniętych drzwi: filmy północnokoreańskie (Filip Nowak)<br/> | |
+ | Trójkąt z eskadrą w tle: "Załoga" A. Litvaka (Maciej Gil)<br/> | ||
+ | Lee Marvin w 90. rocznicę urodzin (Brynn White)<br/> | ||
'''FELIETONY'''<br/> | '''FELIETONY'''<br/> | ||
Tadeusz Lubelski<br/> | Tadeusz Lubelski<br/> | ||
Piotr Mirski<br/> | Piotr Mirski<br/> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/> | '''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/> | ||
− | + | Kto się boi Jessiki Lange?: "American Horror Story" (Amelia Wichowicz)<br/> | |
− | + | Interaktywne kino, czyli co pozostawia po sobie 2013 rok (Andrzej Pitrus)<br/> | |
− | + | Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: "Gone Home" (Piotr Sterczewski)<br/> | |
− | + | ||
− | + | ||
'''CYKLE'''<br/> | '''CYKLE'''<br/> | ||
− | + | Bill Viola: Zanurzony (Andrzej Pitrus)<br/> | |
− | + | Pearl Harbor według Kurosawy (Krzysztof Loska)<br/> | |
− | + | Tom Hardy - mężczyzna w ogniu (Patrycja Włodek)<br/> | |
− | + | Żurnal z Lothlórien (Joanna Łuniewicz)<br/> | |
'''KSIĄŻKI'''<br/> | '''KSIĄŻKI'''<br/> | ||
− | + | Sebastian Jagielski, "Maskarady męskości. Pragnienie homospołeczne w polskim kinie fabularnym" (Patrycja Włodek)<br/> | |
+ | Piotr Kletowski, "Pier Paolo Pasolini – twórczość filmowa" (Piotr Czerkawski)<br/> | ||
'''CZASOPISMA'''<br/> | '''CZASOPISMA'''<br/> | ||
− | + | "Cahiers du Cinéma", "Little White Lies", "Little White Lies", "Sight & Sound"<br/> | |
[[Kategoria:Spisy treści 2014]] | [[Kategoria:Spisy treści 2014]] |
Aktualna wersja na dzień 07:09, 28 kwi 2014
Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2014
Pierwsza dziesiątka 2013
TEMAT NUMERU - NARRACJA
Labirynty naszych światów - rozmowa z Jackiem Ostaszewskim (Rafał Syska)
Mózgotrzepy i puzzle, czyli jak współczesne kino gra z widzem (Barbara Szczekała)
Metoda i szaleństwo. O narracjach paranoicznych (Piotr Mirski)
Wyzwolenie kina. Narracja w Slow Cinema (Miłosz Stelmach)
Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo (Tomasz Z. Majkowski)
ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
"Ucieczka od jutra" (Piotr Mirski)
"Ostatni sprawiedliwy" (Tadeusz Lubelski)
"Lewiatan" (Ludwika Mastalerz)
"Ostatnia miłość pana Morgana" (Bartosz Kazana)
"Taniec Delhi" (Miłosz Stelmach)
"Locke" (Michał Lesiak)
"Co jest grane, Davis?" (Piotr Czerkawski)
"Nieznajomy nad jeziorem" (Marta Maciejewska)
FILM NUMERU
Czy androidy śnią o elektrycznych walentynkach: "Ona" (Joanna Łuniewicz)
Science non-fiction dnia codziennego (Marcin Petrowicz)
PORTRETY
Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante (Bolesław Racięski)
KINO WSPÓŁCZESNE
Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen (Rafał Syska)
HISTORIA KINA
Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina, cz. 2 (Michał Pabiś-Orzeszyna)
Cyfrowe archiwa: "Nosferatu" F.W. Murnaua (Krzysztof Loska)
Kino zza zamkniętych drzwi: filmy północnokoreańskie (Filip Nowak)
Trójkąt z eskadrą w tle: "Załoga" A. Litvaka (Maciej Gil)
Lee Marvin w 90. rocznicę urodzin (Brynn White)
FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski
SERIALE I GRY WIDEO
Kto się boi Jessiki Lange?: "American Horror Story" (Amelia Wichowicz)
Interaktywne kino, czyli co pozostawia po sobie 2013 rok (Andrzej Pitrus)
Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: "Gone Home" (Piotr Sterczewski)
CYKLE
Bill Viola: Zanurzony (Andrzej Pitrus)
Pearl Harbor według Kurosawy (Krzysztof Loska)
Tom Hardy - mężczyzna w ogniu (Patrycja Włodek)
Żurnal z Lothlórien (Joanna Łuniewicz)
KSIĄŻKI
Sebastian Jagielski, "Maskarady męskości. Pragnienie homospołeczne w polskim kinie fabularnym" (Patrycja Włodek)
Piotr Kletowski, "Pier Paolo Pasolini – twórczość filmowa" (Piotr Czerkawski)
CZASOPISMA
"Cahiers du Cinéma", "Little White Lies", "Little White Lies", "Sight & Sound"