Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EKRANy 1 (17) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(nowy numer)
 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]]
 
Przejdź do [[EKRANy]] lub [[: Kategoria: Spisy treści 2014|Spisy treści 2014 ]]
 
----
 
----
[[Image:Ekrany_2_2014.jpg‎|thumb|160px|okładka numeru<br/> 2 (18) 2014]]
+
[[Image:Ekrany_1_2014.jpg‎|thumb|160px|okładka numeru<br/> 1 (17) 2014]]
  
'''TEMAT NUMERU - STANLEY KUBRICK'''<br/>
+
Pierwsza dziesiątka 2013<br/>
Kubrick w Krakowie (Rafał Syska)<br/>
+
 
Artysta wiecznie żywy – rozmowa z Christiane Kubrick i Janem Harlanem (Artur Piskorz)<br/>
+
'''TEMAT NUMERU - NARRACJA'''<br/>
Portret artysty z czasów młodości (Artur Piskorz)<br/>
+
Labirynty naszych światów - rozmowa z Jackiem Ostaszewskim (Rafał Syska)<br/>
Narodziny kina z ducha muzyki (Krzysztof Siwoń)<br/>
+
Mózgotrzepy i puzzle, czyli jak współczesne kino gra z widzem (Barbara Szczekała)<br/>
Odliczanie do zagłady (Michał Lesiak)<br/>
+
Metoda i szaleństwo. O narracjach paranoicznych (Piotr Mirski)<br/>
Cienka czerwona linia. O szaleństwie u Kubricka (Piotr Mirski)<br/>
+
Wyzwolenie kina. Narracja w Slow Cinema (Miłosz Stelmach)<br/>
Żegnaj, laleczko! (Piotr Czerkawski)<br/>
+
Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo (Tomasz Z. Majkowski)<br/>
Język opresji i opresja języka (Miłosz Stelmach)<br/>
+
Kubrick a sprawa polska (Mateusz Katner)<br/>
+
Pokój 237 jest pusty (Andrzej Pitrus)<br/>
+
  
 
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/>
 
'''ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI'''<br/>
„Panie i panowie: ostatnie cięcie” (Miłosz Stelmach)<br/>
+
"Ucieczka od jutra" (Piotr Mirski)<br/>
„Czyż nie są oni święci?” (Piotr Mirski)<br/>
+
"Ostatni sprawiedliwy" (Tadeusz Lubelski)<br/>
„Droga krzyżowa” (Maciej Peplinski)<br/>
+
"Lewiatan" (Ludwika Mastalerz)<br/>
„Wszystko, co ważne, minęło” (Paweł Świerczek)<br/>
+
"Ostatnia miłość pana Morgana" (Bartosz Kazana)<br/>
„Zabić Oswalda” (Bartosz Kazana)<br/>
+
"Taniec Delhi" (Miłosz Stelmach)<br/>
„’71” (Ludwika Mastalerz)<br/>
+
"Locke" (Michał Lesiak)<br/>
„Nina” (Maciej Stasiowski)<br/>
+
"Co jest grane, Davis?" (Piotr Czerkawski)<br/>
„Cieniste dni” (Magdalena Bartczak)<br/>
+
"Nieznajomy nad jeziorem" (Marta Maciejewska)<br/>
„Oh, Boy!” (Piotr Czerkawski)<br/>
+
  
 
'''FILM NUMERU'''<br/>
 
'''FILM NUMERU'''<br/>
„Camille Claudel, 1915” (Maciej Bobula)<br/>
+
Czy androidy śnią o elektrycznych walentynkach: "Ona" (Joanna Łuniewicz)<br/>
Twarze Bruno Dumonta (Rafał Syska)<br/>
+
Science non-fiction dnia codziennego (Marcin Petrowicz)<br/>
 +
 
 +
'''PORTRETY'''<br/>
 +
Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante (Bolesław Racięski)<br/>
  
 
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/>
 
'''KINO WSPÓŁCZESNE''' <br/>
Wnętrza. Kino utracone i postkino (Chris Petit)<br/>
+
Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen (Rafał Syska)<br/>
Arabskie noce i dnie (Jan Topolski)<br/>
+
  
 
'''HISTORIA KINA''' <br/>
 
'''HISTORIA KINA''' <br/>
Przypowieści Tengiza Abuładze (Joanna Wojnicka)<br/>
+
Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina, cz. 2 (Michał Pabiś-Orzeszyna)<br/>
„Mały pokoik od tyłu” (Bartosz Kazana)<br/>
+
Cyfrowe archiwa: "Nosferatu" F.W. Murnaua (Krzysztof Loska)<br/>
„Złodziej z Bagdadu” (Krzysztof Loska)<br/>
+
Kino zza zamkniętych drzwi: filmy północnokoreańskie (Filip Nowak)<br/>
 +
Trójkąt z eskadrą w tle: "Załoga" A. Litvaka (Maciej Gil)<br/>
 +
Lee Marvin w 90. rocznicę urodzin (Brynn White)<br/>
  
 
'''FELIETONY'''<br/>
 
'''FELIETONY'''<br/>
 
Tadeusz Lubelski<br/>
 
Tadeusz Lubelski<br/>
 
Piotr Mirski<br/>
 
Piotr Mirski<br/>
 
'''TEORIA FILMU'''<br/>
 
Czasotrwanie. Moda na Gilles’a Deleuze’a (Rafał Syska)<br/>
 
  
 
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/>
 
'''SERIALE I GRY WIDEO'''<br/>
Southern noir – „Detektyw” (Patrycja Włodek)<br/>
+
Kto się boi Jessiki Lange?: "American Horror Story" (Amelia Wichowicz)<br/>
„Come play with us”, czyli gramy w Kubricka (Mateusz Felczak)<br/>
+
Interaktywne kino, czyli co pozostawia po sobie 2013 rok (Andrzej Pitrus)<br/>
 
+
Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: "Gone Home" (Piotr Sterczewski)<br/>
'''FESTIWALE'''<br/>
+
Transmediale (Joanna Chludzińska)<br/>
+
  
 
'''CYKLE'''<br/>
 
'''CYKLE'''<br/>
Takahiko iimura: odbite obrazy (Andrzej Pitrus)<br/>
+
Bill Viola: Zanurzony (Andrzej Pitrus)<br/>
„Jezus” – projekt Carla Theodora Dreyera (Tadeusz Szczepański)<br/>
+
Pearl Harbor według Kurosawy (Krzysztof Loska)<br/>
Juno Temple: zawodowa outsiderka (Ewa Szponar)<br/>
+
Tom Hardy - mężczyzna w ogniu (Patrycja Włodek)<br/>
Kotka w butach (Joanna Łuniewicz)<br/>
+
Żurnal z Lothlórien (Joanna Łuniewicz)<br/>
  
 
'''KSIĄŻKI'''<br/>
 
'''KSIĄŻKI'''<br/>
Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska (red.), „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji” (Bartosz Staszczyszyn)<br/>
+
Sebastian Jagielski, "Maskarady męskości. Pragnienie homospołeczne w polskim kinie fabularnym" (Patrycja Włodek)<br/>
 +
Piotr Kletowski, "Pier Paolo Pasolini – twórczość filmowa" (Piotr Czerkawski)<br/>
  
 
'''CZASOPISMA'''<br/>
 
'''CZASOPISMA'''<br/>
„Film Comment”, „Sight & Sound”, „Cinema Scope”<br/>
+
"Cahiers du Cinéma", "Little White Lies", "Little White Lies", "Sight & Sound"<br/>
  
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 07:09, 28 kwi 2014

Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2014


okładka numeru
1 (17) 2014

Pierwsza dziesiątka 2013

TEMAT NUMERU - NARRACJA
Labirynty naszych światów - rozmowa z Jackiem Ostaszewskim (Rafał Syska)
Mózgotrzepy i puzzle, czyli jak współczesne kino gra z widzem (Barbara Szczekała)
Metoda i szaleństwo. O narracjach paranoicznych (Piotr Mirski)
Wyzwolenie kina. Narracja w Slow Cinema (Miłosz Stelmach)
Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo (Tomasz Z. Majkowski)

ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
"Ucieczka od jutra" (Piotr Mirski)
"Ostatni sprawiedliwy" (Tadeusz Lubelski)
"Lewiatan" (Ludwika Mastalerz)
"Ostatnia miłość pana Morgana" (Bartosz Kazana)
"Taniec Delhi" (Miłosz Stelmach)
"Locke" (Michał Lesiak)
"Co jest grane, Davis?" (Piotr Czerkawski)
"Nieznajomy nad jeziorem" (Marta Maciejewska)

FILM NUMERU
Czy androidy śnią o elektrycznych walentynkach: "Ona" (Joanna Łuniewicz)
Science non-fiction dnia codziennego (Marcin Petrowicz)

PORTRETY
Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante (Bolesław Racięski)

KINO WSPÓŁCZESNE
Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen (Rafał Syska)

HISTORIA KINA
Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina, cz. 2 (Michał Pabiś-Orzeszyna)
Cyfrowe archiwa: "Nosferatu" F.W. Murnaua (Krzysztof Loska)
Kino zza zamkniętych drzwi: filmy północnokoreańskie (Filip Nowak)
Trójkąt z eskadrą w tle: "Załoga" A. Litvaka (Maciej Gil)
Lee Marvin w 90. rocznicę urodzin (Brynn White)

FELIETONY
Tadeusz Lubelski
Piotr Mirski

SERIALE I GRY WIDEO
Kto się boi Jessiki Lange?: "American Horror Story" (Amelia Wichowicz)
Interaktywne kino, czyli co pozostawia po sobie 2013 rok (Andrzej Pitrus)
Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: "Gone Home" (Piotr Sterczewski)

CYKLE
Bill Viola: Zanurzony (Andrzej Pitrus)
Pearl Harbor według Kurosawy (Krzysztof Loska)
Tom Hardy - mężczyzna w ogniu (Patrycja Włodek)
Żurnal z Lothlórien (Joanna Łuniewicz)

KSIĄŻKI
Sebastian Jagielski, "Maskarady męskości. Pragnienie homospołeczne w polskim kinie fabularnym" (Patrycja Włodek)
Piotr Kletowski, "Pier Paolo Pasolini – twórczość filmowa" (Piotr Czerkawski)

CZASOPISMA
"Cahiers du Cinéma", "Little White Lies", "Little White Lies", "Sight & Sound"