Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czas Kultury 2/2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2014<br /> okładka numeru<br /> 2/2014 [[Kateg...”)
 
 
Linia 7: Linia 7:
 
za darmo treściami, a później różnych ruchów społecznych, takich jak Partia <br />Piratów, która w wielu krajach, w tym także w Polsce, domaga się wolnego <br />  dostępu do dóbr kultury i walczy o nowe prawa cyfrowe.
 
za darmo treściami, a później różnych ruchów społecznych, takich jak Partia <br />Piratów, która w wielu krajach, w tym także w Polsce, domaga się wolnego <br />  dostępu do dóbr kultury i walczy o nowe prawa cyfrowe.
  
W „Czasie Kultury” zatytułowanym „Piractwo” analizujemy, w jaki sposób to pojęcie <br />pomaga opisywać kulturową rzeczywistość. Waldemar Kuligowski, nawiązując do zajęć, które odbyły się na jednym<br />
+
W „Czasie Kultury” zatytułowanym „Piractwo” analizujemy, w jaki sposób to pojęcie <br />pomaga opisywać kulturową rzeczywistość. Waldemar Kuligowski, <br />nawiązując do zajęć, które odbyły się na jednym<br />
 
z amerykańskich uniwersytetów, Intensywne studia nad kulturą: piraci, <br />charakteryzuje stare i nowe formy piractwa. Lucyna Marzec w swoim tekście <br />różnicuje piratów własności intelektualnej na dwie grupy: archiwistów i <br />innowatorów. Piractwo jako strategię artystyczną opisują Marek Wasilewski na <br />przykładzie sztuki zawłaszczania Piotra Uklańskiego i Małgorzata <br />Kłoskowicz, która analizuje powstały w wyniku tak zwanej plądrografii obraz <br />Ryszarda Woźniaka. Plagiatowi literackiemu poświęcony jest tekst Wojciecha <br />Hamerskiego, który ujawnia korsarski podtekst opowiadania Edgara Allana Poego <br />„Złoty żuk”.
 
z amerykańskich uniwersytetów, Intensywne studia nad kulturą: piraci, <br />charakteryzuje stare i nowe formy piractwa. Lucyna Marzec w swoim tekście <br />różnicuje piratów własności intelektualnej na dwie grupy: archiwistów i <br />innowatorów. Piractwo jako strategię artystyczną opisują Marek Wasilewski na <br />przykładzie sztuki zawłaszczania Piotra Uklańskiego i Małgorzata <br />Kłoskowicz, która analizuje powstały w wyniku tak zwanej plądrografii obraz <br />Ryszarda Woźniaka. Plagiatowi literackiemu poświęcony jest tekst Wojciecha <br />Hamerskiego, który ujawnia korsarski podtekst opowiadania Edgara Allana Poego <br />„Złoty żuk”.
  
 
Ponadto w numerze blok tekstów poświęcony „siostrzanym losom” poetki Kazimiery <br />Iłłakowiczówny i Barbary Czerwijowskiej, esej Małgorzaty Grygielewicz o <br />„byciu ku śmierci” Tadeusza Różewicza oraz rozmowa z Andrzejem Turowskim o jego <br />„Manifeście artystyczno-politycznym”.
 
Ponadto w numerze blok tekstów poświęcony „siostrzanym losom” poetki Kazimiery <br />Iłłakowiczówny i Barbary Czerwijowskiej, esej Małgorzaty Grygielewicz o <br />„byciu ku śmierci” Tadeusza Różewicza oraz rozmowa z Andrzejem Turowskim o jego <br />„Manifeście artystyczno-politycznym”.

Aktualna wersja na dzień 20:17, 6 wrz 2014

Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2014

okładka numeru
2/2014

Na początku XXI wieku piractwo powróciło do zbiorowego obiegu świadomości
najpierw za sprawą dystrybutorów filmów i muzyki, którzy tak właśnie określili
nielegalne korzystanie i dzielenie się uzyskanymi
za darmo treściami, a później różnych ruchów społecznych, takich jak Partia
Piratów, która w wielu krajach, w tym także w Polsce, domaga się wolnego
dostępu do dóbr kultury i walczy o nowe prawa cyfrowe.

W „Czasie Kultury” zatytułowanym „Piractwo” analizujemy, w jaki sposób to pojęcie
pomaga opisywać kulturową rzeczywistość. Waldemar Kuligowski,
nawiązując do zajęć, które odbyły się na jednym
z amerykańskich uniwersytetów, Intensywne studia nad kulturą: piraci,
charakteryzuje stare i nowe formy piractwa. Lucyna Marzec w swoim tekście
różnicuje piratów własności intelektualnej na dwie grupy: archiwistów i
innowatorów. Piractwo jako strategię artystyczną opisują Marek Wasilewski na
przykładzie sztuki zawłaszczania Piotra Uklańskiego i Małgorzata
Kłoskowicz, która analizuje powstały w wyniku tak zwanej plądrografii obraz
Ryszarda Woźniaka. Plagiatowi literackiemu poświęcony jest tekst Wojciecha
Hamerskiego, który ujawnia korsarski podtekst opowiadania Edgara Allana Poego
„Złoty żuk”.

Ponadto w numerze blok tekstów poświęcony „siostrzanym losom” poetki Kazimiery
Iłłakowiczówny i Barbary Czerwijowskiej, esej Małgorzaty Grygielewicz o
„byciu ku śmierci” Tadeusza Różewicza oraz rozmowa z Andrzejem Turowskim o jego
„Manifeście artystyczno-politycznym”.