Opcje 1-2 (98-99) 2015: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Opcje_1-2(98-99)_2015.jpg|thumb|160px|okładka numeru 1-2 (98-99) 2015]]<br /> | [[Image:Opcje_1-2(98-99)_2015.jpg|thumb|160px|okładka numeru 1-2 (98-99) 2015]]<br /> | ||
+ | |||
+ | '''PAMIĘĆ'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Piotr Dobrowolski: | ||
+ | Performans historii wobec polityki historycznej | ||
+ | |||
+ | Magdalena Ujma: | ||
+ | Libera i powidoki pamięci | ||
+ | |||
+ | Agnieszka Topolska: | ||
+ | „Musik macht frei”? — przezwyciężanie znaczeń | ||
+ | |||
+ | Andrzej Juchniewicz: | ||
+ | Zagłada g(ł)odna postpamięci | ||
+ | |||
+ | Barbara Lewicka: | ||
+ | Pamięć cmentarzy | ||
+ | |||
+ | O dokumentach, pamięci i dziele swojego życia z Ludwiką i Jackiem Sygnarskimi rozmawia Beata Kułak | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''PRZECENY'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Mirosław Tyl: | ||
+ | Uniwersytet przeceniony? | ||
+ | |||
+ | Rafał Węgrzyniak: | ||
+ | Lewicowy marketing w teatrze | ||
+ | |||
+ | Danuta Gwizdalanka: | ||
+ | Mity o Szymanowskim | ||
+ | |||
+ | Agnieszka Nieracka: | ||
+ | Przecenione dzieła filmowe, czyli o renegocjacji znaczeń w kulturze | ||
+ | |||
+ | Tomasz Rabsztyn: | ||
+ | Za wszystko trzeba płacić. Bohaterowie Dziewiątych wrót Romana Polańskiego i Konesera Giuseppe’a Tornatorego | ||
+ | |||
+ | Przemysław Pieniążek: | ||
+ | Stowarzyszenie (prze)cenionych Artystów | ||
+ | |||
+ | Michał Koziołek: | ||
+ | Krótki kurs pisania piosenki zaangażowanej | ||
+ | |||
+ | Paweł Ćwikła: | ||
+ | Teodor Jeske-Choiński, przeceniony pisarz historyczny | ||
+ | |||
+ | Milczenie widzów włączone do sztuki. Z Yaną Ross rozmawia Pola Sobaś-Mikołajczyk | ||
+ | |||
+ | '''LITERATURA'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Dariusz Nowacki: | ||
+ | Münchhausen z Jaworzna (Dominika Słowik, „Atlas: Doppelgnager”) | ||
+ | |||
+ | Michał Łukowicz: | ||
+ | Kapitan Witkowski na tropie, czyli o Michaśce prawdziwej i tej fabularnej (Michał Witkowski, „Zbrodniarz i dziewczyna”) | ||
+ | |||
+ | Piotr Fast: | ||
+ | Dwie linijki w podręczniku historii (Swietłana Aleksijewicz, „Czasy secondhand. Koniec czerwonego człowieka”) | ||
+ | |||
+ | '''FILM'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Magdalena Kempna-Pieniążek: | ||
+ | Cień bestii („Lewiatan”, reż. Andriej Zwiagincew) | ||
+ | |||
+ | Przemysław Pieniążek: | ||
+ | Dopust boży („Whiplash”, scen.i reż. Damien Chazelle) | ||
+ | |||
+ | Wojciech Sitek: | ||
+ | Chłodniejszym okiem („Wolny strzelec”, scen. i reż. Dan Gilroy) | ||
+ | |||
+ | '''TEATR'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Niedurny: | ||
+ | Burza jest gdzieś daleko (Wiliam Szekspir, „Burza”, reż. Krzysztof Garbaczewski) | ||
+ | |||
+ | Karolina Leszczyńska: | ||
+ | Nowa Apokalipsa (Marius von Mayenburg, „Męczennicy”, reż. Grzegorz Jarzyna) | ||
+ | |||
+ | Karolina Leszczyńska: | ||
+ | Z telewizji do kraju wiecznych lodów, czyli nieustająca podróż (Hans Christian Andersen, „Królowa śniegu”, reż. Piotr Cieplak) | ||
+ | |||
+ | Pola Sobaś-Mikołajczyk: | ||
+ | Gdy romantyzm mówi po góralsku (7. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia”) | ||
+ | |||
+ | '''JAZZ'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Piotr Gorliński-Kucik: | ||
+ | Powrót bladego cesarza (Marylin Manson, „The Pale Emperor”) | ||
+ | |||
+ | Wojciech Wiśniewski: | ||
+ | Sinatra revisited (Bob Dylan, „Shadows In The Night”) | ||
+ | |||
+ | Andrzej Dorobek: | ||
+ | Polscy hipisi z perspektywy IPN (Bogusław Tracz, „Hippiesi, kudłacze, chwasty: hipisi w Polsce w latach 1967–1975”) | ||
+ | |||
+ | '''MUZYKA'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Michał Bruliński: | ||
+ | Sztuka przypomnień („The First Concert In The Rebuilt Hall”) | ||
+ | |||
+ | Michał Bruliński: | ||
+ | Krótka opowieść o popularyzatorskiej ambiwalencji („Boznańska", Piotr Anderszewski, Katarzyna Borek | ||
+ | |||
+ | Lesław Czapliński: | ||
+ | Czar operowego Wiednia (Richard Strauss „Kawaler srebrnej róży”, kier. muz. Ewa Michnik, reż. Georg Rootering) | ||
+ | |||
+ | Dominika Stopczańska: | ||
+ | Kolorem i tańcem opowiedziane („Alicja w krainie czarów”, muz. Gabriel Kaczmarek, reż. Anna Niedźwiedź) | ||
+ | |||
+ | '''SZTUKA'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Piotr Sikora: | ||
+ | Zeszyt do ćwiczeń z inicjatyw („Inicjatywy i galerie artystów”, red. A. Pindera, A. Ptak, W. Szczupacka) | ||
+ | |||
+ | '''SOCJOLOGIA'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Agnieszka Trąbka: | ||
+ | Nieznośna lekkość emigracji (Rafał Cekiera, „O pułapkach emigracyjnej lekkości. Doświadczenie tymczasowości w narracjach młodych polskich emigrantów poakcesyjnych”) | ||
+ | |||
+ | '''FELIETON'''<br /> | ||
+ | |||
+ | Karolina Lewestam: | ||
+ | Annały fantastyki przecenionej | ||
+ | |||
+ | Krzysztof Łęcki: | ||
+ | Nie do przecenienia | ||
+ | |||
+ | Marek Baczewski: | ||
+ | Copyright by Hammurabi | ||
+ | |||
+ | Andrzej Gwóźdź: | ||
+ | Dwaj szeryfowie | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 2015]] |
Aktualna wersja na dzień 20:22, 8 paź 2015
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2015
PAMIĘĆ
Piotr Dobrowolski: Performans historii wobec polityki historycznej
Magdalena Ujma: Libera i powidoki pamięci
Agnieszka Topolska: „Musik macht frei”? — przezwyciężanie znaczeń
Andrzej Juchniewicz: Zagłada g(ł)odna postpamięci
Barbara Lewicka: Pamięć cmentarzy
O dokumentach, pamięci i dziele swojego życia z Ludwiką i Jackiem Sygnarskimi rozmawia Beata Kułak
PRZECENY
Mirosław Tyl: Uniwersytet przeceniony?
Rafał Węgrzyniak: Lewicowy marketing w teatrze
Danuta Gwizdalanka: Mity o Szymanowskim
Agnieszka Nieracka: Przecenione dzieła filmowe, czyli o renegocjacji znaczeń w kulturze
Tomasz Rabsztyn: Za wszystko trzeba płacić. Bohaterowie Dziewiątych wrót Romana Polańskiego i Konesera Giuseppe’a Tornatorego
Przemysław Pieniążek: Stowarzyszenie (prze)cenionych Artystów
Michał Koziołek: Krótki kurs pisania piosenki zaangażowanej
Paweł Ćwikła: Teodor Jeske-Choiński, przeceniony pisarz historyczny
Milczenie widzów włączone do sztuki. Z Yaną Ross rozmawia Pola Sobaś-Mikołajczyk
LITERATURA
Dariusz Nowacki: Münchhausen z Jaworzna (Dominika Słowik, „Atlas: Doppelgnager”)
Michał Łukowicz: Kapitan Witkowski na tropie, czyli o Michaśce prawdziwej i tej fabularnej (Michał Witkowski, „Zbrodniarz i dziewczyna”)
Piotr Fast: Dwie linijki w podręczniku historii (Swietłana Aleksijewicz, „Czasy secondhand. Koniec czerwonego człowieka”)
FILM
Magdalena Kempna-Pieniążek: Cień bestii („Lewiatan”, reż. Andriej Zwiagincew)
Przemysław Pieniążek: Dopust boży („Whiplash”, scen.i reż. Damien Chazelle)
Wojciech Sitek: Chłodniejszym okiem („Wolny strzelec”, scen. i reż. Dan Gilroy)
TEATR
Katarzyna Niedurny: Burza jest gdzieś daleko (Wiliam Szekspir, „Burza”, reż. Krzysztof Garbaczewski)
Karolina Leszczyńska: Nowa Apokalipsa (Marius von Mayenburg, „Męczennicy”, reż. Grzegorz Jarzyna)
Karolina Leszczyńska: Z telewizji do kraju wiecznych lodów, czyli nieustająca podróż (Hans Christian Andersen, „Królowa śniegu”, reż. Piotr Cieplak)
Pola Sobaś-Mikołajczyk: Gdy romantyzm mówi po góralsku (7. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia”)
JAZZ
Piotr Gorliński-Kucik: Powrót bladego cesarza (Marylin Manson, „The Pale Emperor”)
Wojciech Wiśniewski: Sinatra revisited (Bob Dylan, „Shadows In The Night”)
Andrzej Dorobek: Polscy hipisi z perspektywy IPN (Bogusław Tracz, „Hippiesi, kudłacze, chwasty: hipisi w Polsce w latach 1967–1975”)
MUZYKA
Michał Bruliński: Sztuka przypomnień („The First Concert In The Rebuilt Hall”)
Michał Bruliński: Krótka opowieść o popularyzatorskiej ambiwalencji („Boznańska", Piotr Anderszewski, Katarzyna Borek
Lesław Czapliński: Czar operowego Wiednia (Richard Strauss „Kawaler srebrnej róży”, kier. muz. Ewa Michnik, reż. Georg Rootering)
Dominika Stopczańska: Kolorem i tańcem opowiedziane („Alicja w krainie czarów”, muz. Gabriel Kaczmarek, reż. Anna Niedźwiedź)
SZTUKA
Piotr Sikora: Zeszyt do ćwiczeń z inicjatyw („Inicjatywy i galerie artystów”, red. A. Pindera, A. Ptak, W. Szczupacka)
SOCJOLOGIA
Agnieszka Trąbka: Nieznośna lekkość emigracji (Rafał Cekiera, „O pułapkach emigracyjnej lekkości. Doświadczenie tymczasowości w narracjach młodych polskich emigrantów poakcesyjnych”)
FELIETON
Karolina Lewestam: Annały fantastyki przecenionej
Krzysztof Łęcki: Nie do przecenienia
Marek Baczewski: Copyright by Hammurabi
Andrzej Gwóźdź: Dwaj szeryfowie