Opcje 3 (92) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Opcje_03_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3 (92) 2013]] | [[Image:Opcje_03_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3 (92) 2013]] | ||
+ | |||
+ | '''ROSYJSKA KONTRKULTURA''' | ||
+ | |||
+ | Ilja Kabakow:<br /> | ||
+ | Opowieść o człowieku kulturowo przemieszczonym | ||
+ | |||
+ | Andriej Szental, Anna Iljiczenko:<br /> | ||
+ | Metaartyści jako quasi-kuratorzy | ||
+ | |||
+ | Sztuka Is there future forever?<br /> | ||
+ | Z Miszą Mostem i Mają Kolesnik rozmawia Łucja Malec-Kornajew | ||
+ | |||
+ | Grzegorz Szymczak:<br /> | ||
+ | Jakie jutro czeka Wojnę? | ||
+ | |||
+ | Lidia Mięsowska:<br /> | ||
+ | Post, czyli kontr. O dramaturgii Pawła Priażki | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Syska:<br /> | ||
+ | Wasia Obłomow: bity o Rosji | ||
+ | |||
+ | Wasia Obłomow:<br /> | ||
+ | Gdzie się zaczyna ojczyzna?; Smutne gówno; Pora spadać | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Syska:<br /> | ||
+ | Psoj Korolenko: zmusić Derridę do śpiewania | ||
+ | |||
+ | Jan Bińczycki:<br /> | ||
+ | Pok, czyli rock | ||
+ | |||
+ | Lustrzane odbicia.<br /> | ||
+ | Z Konstantym Usenką rozmawia Dorota Oczak | ||
+ | |||
+ | Alicja Wołodźko-Butkiewicz:<br /> | ||
+ | Dzień dzisiejszy rosyjskiego internetu literackiego | ||
+ | |||
+ | Monika Gnieciak:<br /> | ||
+ | Piekło mieszkaniowe, czyli socjolog mieszkania czyta Mistrza i Małgorzatę | ||
+ | |||
+ | Joanna Gaul:<br /> | ||
+ | Od konsolacji do kontestacji — muzyczny protest w łagrach | ||
+ | |||
+ | Joanna Gaul:<br /> | ||
+ | Różne maski, jedno oblicze zła? | ||
+ | |||
+ | Anna Zaczkowska:<br /> | ||
+ | Car czy Antychryst | ||
+ | |||
+ | Żanna Sładkiewicz:<br /> | ||
+ | Car, żołdak, karzeł… Putin w rosyjskim felietonie politycznym | ||
+ | |||
+ | '''LITERATURA'''<br /> | ||
+ | Dariusz Nowacki:<br /> | ||
+ | Sosnowiec jest jak… (Zbigniew Białas „Puder i pył”) | ||
+ | |||
+ | Anna Kałuża:<br /> | ||
+ | Miłość, równość i zgorzknienie (Maria Sveland „Zgorzkniała pizda”) | ||
+ | |||
+ | Marek Olszewski:<br /> | ||
+ | Miasto, sny, przejęzyczenie (Grzegorz Jędrek „Badland”) | ||
+ | |||
+ | Dominika Kijek:<br /> | ||
+ | (Nie)Jeden (Marcin Świetlicki „Jeden”) | ||
+ | |||
+ | Dawid Kujawa:<br /> | ||
+ | Klub jest klubem, jest klubem, jest klubem (Kamil Brewiński „Clubbing”) | ||
+ | |||
+ | Piotr Mierzwa:<br /> | ||
+ | Dlaczego ta nostalgia nie umie pisać bajek (Tomasz Ososiński „Pięć bajek”) | ||
+ | |||
+ | Alina Świeściak:<br /> | ||
+ | „To jest mój matka, ta ziemia” (Martyna Buliżańska „Moja jest ta ziemia”) | ||
+ | |||
+ | '''FILM'''<br /> | ||
+ | Magdalena Kempna-Pieniążek:<br /> | ||
+ | Czerwony, zielony, noir („Tylko Bóg wybacza”, scen. i reż. Nicolas Winding Refn) | ||
+ | |||
+ | Tomasz Rabsztyn:<br /> | ||
+ | Dwa spojrzenia na trzy historie („Drugie oblicze”, reż. Derek Cianfrance) | ||
+ | |||
+ | Przemysław Pieniążek:<br /> | ||
+ | Trzy kolory: czerwony („RED 2”, reż. Dean Parisot) | ||
+ | |||
+ | Wojciech Sitek:<br /> | ||
+ | Martwa kultowość („Martwe zło”, reż. Fede Alvarez) | ||
+ | |||
+ | Piotr Zawojski:<br /> | ||
+ | Abu Haraz, którego nie ma, a jest i będzie („Abu Haraz”, scen. i reż. Maciej J. Drygas) | ||
+ | |||
+ | '''TEATR'''<br /> | ||
+ | Jakub Derbisz:<br /> | ||
+ | Szukanie wrażliwości („Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten) | ||
+ | |||
+ | Magdalena Figzał:<br /> | ||
+ | Postdramatyczne gry z historią („Poczet królów polskich”, reż. Krzysztof Garbaczewski) | ||
+ | |||
+ | Magdalena Tarnowska:<br /> | ||
+ | Memento mori na wesoło (Hanoch Levin „Bobiczek”, reż. Łukasz Kos) | ||
+ | |||
+ | Aneta Głowacka:<br /> | ||
+ | Podszewką do góry (Paweł Demirski „Bitwa Warszawska 1920”, reż. Monika Strzępka) | ||
+ | |||
+ | '''MUZYKA'''<br /> | ||
+ | Lesław Czapliński:<br /> | ||
+ | Wrocławskie wcielenia Wagnera i Verdiego (Cykl jubileuszowych przedstawień oper Wagnera i Verdiego w Operze Wrocławskiej w sezonie 2012/2013) | ||
+ | |||
+ | Teresa Dorożała-Brodniewicz:<br /> | ||
+ | Festiwal z dedykacją (68. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski Duszniki Zdrój) | ||
+ | |||
+ | Magdalena Dziadek:<br /> | ||
+ | Nowa książka o Skriabinie (Tomasz Baranowski „Profile Skriabina”) | ||
+ | |||
+ | '''JAZZ'''<br /> | ||
+ | Mateusz Heinze:<br /> | ||
+ | Zwodnicze maski (Daft Punk „Random Access Memories”) | ||
+ | |||
+ | Michał Koziołek:<br /> | ||
+ | Muzyka ubrana (Musica Nuda „Banda Larga”) | ||
+ | |||
+ | Radosław Sirko:<br /> | ||
+ | Towar zastępczy? (Towary Zastępcze „Długa przerwa”) | ||
+ | |||
+ | Piotr Gorliński-Kucik:<br /> | ||
+ | Tymi słowy podbić Bogu oko (Lao Che „Soundtrack”) | ||
+ | |||
+ | '''SZTUKA'''<br /> | ||
+ | Paweł Brożyński:<br /> | ||
+ | To nie jest recenzja 55. weneckiego Biennale | ||
+ | |||
+ | '''SOCJOLOGIA'''<br /> | ||
+ | Martyna Ludwig:<br /> | ||
+ | Już słyszane piosenki — ale dlatego właśnie super (Jeremy Clarkson „Wytrącony z równowagi”) | ||
+ | |||
+ | '''FELIETON'''<br /> | ||
+ | Krzysztof Łęcki:<br /> | ||
+ | Rosjanie, dusza polska, polityka | ||
+ | |||
+ | Marek K.E. Baczewski:<br /> | ||
+ | Jak umierają książki | ||
+ | |||
+ | Andrzej Gwóźdź:<br /> | ||
+ | W imię filmu | ||
+ | |||
+ | [[Spisy treści 2013]] |
Wersja z 20:34, 14 paź 2015
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013
ROSYJSKA KONTRKULTURA
Ilja Kabakow:
Opowieść o człowieku kulturowo przemieszczonym
Andriej Szental, Anna Iljiczenko:
Metaartyści jako quasi-kuratorzy
Sztuka Is there future forever?
Z Miszą Mostem i Mają Kolesnik rozmawia Łucja Malec-Kornajew
Grzegorz Szymczak:
Jakie jutro czeka Wojnę?
Lidia Mięsowska:
Post, czyli kontr. O dramaturgii Pawła Priażki
Katarzyna Syska:
Wasia Obłomow: bity o Rosji
Wasia Obłomow:
Gdzie się zaczyna ojczyzna?; Smutne gówno; Pora spadać
Katarzyna Syska:
Psoj Korolenko: zmusić Derridę do śpiewania
Jan Bińczycki:
Pok, czyli rock
Lustrzane odbicia.
Z Konstantym Usenką rozmawia Dorota Oczak
Alicja Wołodźko-Butkiewicz:
Dzień dzisiejszy rosyjskiego internetu literackiego
Monika Gnieciak:
Piekło mieszkaniowe, czyli socjolog mieszkania czyta Mistrza i Małgorzatę
Joanna Gaul:
Od konsolacji do kontestacji — muzyczny protest w łagrach
Joanna Gaul:
Różne maski, jedno oblicze zła?
Anna Zaczkowska:
Car czy Antychryst
Żanna Sładkiewicz:
Car, żołdak, karzeł… Putin w rosyjskim felietonie politycznym
LITERATURA
Dariusz Nowacki:
Sosnowiec jest jak… (Zbigniew Białas „Puder i pył”)
Anna Kałuża:
Miłość, równość i zgorzknienie (Maria Sveland „Zgorzkniała pizda”)
Marek Olszewski:
Miasto, sny, przejęzyczenie (Grzegorz Jędrek „Badland”)
Dominika Kijek:
(Nie)Jeden (Marcin Świetlicki „Jeden”)
Dawid Kujawa:
Klub jest klubem, jest klubem, jest klubem (Kamil Brewiński „Clubbing”)
Piotr Mierzwa:
Dlaczego ta nostalgia nie umie pisać bajek (Tomasz Ososiński „Pięć bajek”)
Alina Świeściak:
„To jest mój matka, ta ziemia” (Martyna Buliżańska „Moja jest ta ziemia”)
FILM
Magdalena Kempna-Pieniążek:
Czerwony, zielony, noir („Tylko Bóg wybacza”, scen. i reż. Nicolas Winding Refn)
Tomasz Rabsztyn:
Dwa spojrzenia na trzy historie („Drugie oblicze”, reż. Derek Cianfrance)
Przemysław Pieniążek:
Trzy kolory: czerwony („RED 2”, reż. Dean Parisot)
Wojciech Sitek:
Martwa kultowość („Martwe zło”, reż. Fede Alvarez)
Piotr Zawojski:
Abu Haraz, którego nie ma, a jest i będzie („Abu Haraz”, scen. i reż. Maciej J. Drygas)
TEATR
Jakub Derbisz:
Szukanie wrażliwości („Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten)
Magdalena Figzał:
Postdramatyczne gry z historią („Poczet królów polskich”, reż. Krzysztof Garbaczewski)
Magdalena Tarnowska:
Memento mori na wesoło (Hanoch Levin „Bobiczek”, reż. Łukasz Kos)
Aneta Głowacka:
Podszewką do góry (Paweł Demirski „Bitwa Warszawska 1920”, reż. Monika Strzępka)
MUZYKA
Lesław Czapliński:
Wrocławskie wcielenia Wagnera i Verdiego (Cykl jubileuszowych przedstawień oper Wagnera i Verdiego w Operze Wrocławskiej w sezonie 2012/2013)
Teresa Dorożała-Brodniewicz:
Festiwal z dedykacją (68. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski Duszniki Zdrój)
Magdalena Dziadek:
Nowa książka o Skriabinie (Tomasz Baranowski „Profile Skriabina”)
JAZZ
Mateusz Heinze:
Zwodnicze maski (Daft Punk „Random Access Memories”)
Michał Koziołek:
Muzyka ubrana (Musica Nuda „Banda Larga”)
Radosław Sirko:
Towar zastępczy? (Towary Zastępcze „Długa przerwa”)
Piotr Gorliński-Kucik:
Tymi słowy podbić Bogu oko (Lao Che „Soundtrack”)
SZTUKA
Paweł Brożyński:
To nie jest recenzja 55. weneckiego Biennale
SOCJOLOGIA
Martyna Ludwig:
Już słyszane piosenki — ale dlatego właśnie super (Jeremy Clarkson „Wytrącony z równowagi”)
FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Rosjanie, dusza polska, polityka
Marek K.E. Baczewski:
Jak umierają książki
Andrzej Gwóźdź:
W imię filmu