EleWator 1 (15) 2016: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „intro: Szczepan Kopyt, wiersz bieda: Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne Marian Lech Bednarek, 3,50 zł Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia Jac...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | intro: | + | Przejdź do [[eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2016|Spisy treści 2016]]<br /> |
+ | |||
+ | [[Image:EleWator_okładka_numeru_1_(15)_2016.jpeg|thumb|160px|okładka numeru 1 (15) 2016]] | ||
+ | |||
+ | '''intro:<br />''' | ||
+ | |||
Szczepan Kopyt, wiersz | Szczepan Kopyt, wiersz | ||
− | bieda: | + | '''bieda:<br />''' |
− | Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne | + | |
− | Marian Lech Bednarek, 3,50 zł | + | Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne<br /> |
− | Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia | + | Marian Lech Bednarek, 3,50 zł<br /> |
− | Jacek Durski, Ale bieda! (fragmenty z różnych tekstów) | + | Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia<br /> |
− | Agnieszka Szelega, (U)ścisk konformizmu. Przypadek Yoani Sánchez i Cuba Libre. Notatki z Hawany | + | Jacek Durski, Ale bieda! (fragmenty z różnych tekstów)<br /> |
− | Grzegorz Strumyk, Mam czas | + | Agnieszka Szelega, (U)ścisk konformizmu. Przypadek Yoani Sánchez i Cuba Libre. Notatki z Hawany<br /> |
− | Agnieszka Milewska, Sztajer na śmietniku | + | Grzegorz Strumyk, Mam czas<br /> |
− | Kazimierz Kyrcz Jr, Luksusy pana Kiełbasy | + | Agnieszka Milewska, Sztajer na śmietniku<br /> |
− | Piotr Smoliński, „I – nie powstał z klęczek”. Mieczysław Czychowski jako kontrowersja życia artystycznego na Wybrzeżu | + | Kazimierz Kyrcz Jr, Luksusy pana Kiełbasy<br /> |
− | Krzysztof Wołodźko, Rewolucja, strajk i bieda. Szkic łódzki | + | Piotr Smoliński, „I – nie powstał z klęczek”. Mieczysław Czychowski jako kontrowersja życia artystycznego na Wybrzeżu<br /> |
− | Michał Paluszkiewicz, Ciało | + | Krzysztof Wołodźko, Rewolucja, strajk i bieda. Szkic łódzki<br /> |
− | Marian Lech Bednarek, Fill in this form, please | + | Michał Paluszkiewicz, Ciało<br /> |
− | Damian Romaniak, Bieda jako temat filmowy na przykładzie Midnight Cowboy i The Full Monty | + | Marian Lech Bednarek, Fill in this form, please<br /> |
+ | Damian Romaniak, Bieda jako temat filmowy na przykładzie Midnight Cowboy i The Full Monty<br /> | ||
+ | |||
+ | '''poezja:<br />''' | ||
− | + | Marcus Slease, W pociągu do Exeter tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Darlington przodem do kierunku jazdy, W pociągu do Liverpoolu tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Norwich przodem do kierunku jazdy, W pociągu z Oksfordu tyłem do kierunku jazdy, Wielkie jajo<br /> | |
− | Marcus Slease, W pociągu do Exeter tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Darlington przodem do kierunku jazdy, W pociągu do Liverpoolu tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Norwich przodem do kierunku jazdy, W pociągu z Oksfordu tyłem do kierunku jazdy, Wielkie jajo | + | |
Ilona Witkowska, piekło na ziemi, widziałeś, jakie mamy ładne zdjęcie bez ciebie?, plac nieuświadomionej konieczności dziejowej, bezprizorni | Ilona Witkowska, piekło na ziemi, widziałeś, jakie mamy ładne zdjęcie bez ciebie?, plac nieuświadomionej konieczności dziejowej, bezprizorni | ||
− | proza: | + | '''proza:<br />''' |
− | Marcin Bałczewski, Prosta historia | + | |
− | Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Vitriol | + | Marcin Bałczewski, Prosta historia<br /> |
+ | Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Vitriol<br /> | ||
+ | |||
+ | '''Yeats mówi:<br />''' | ||
− | |||
William Butler Yeats, Najszczęśliwszy z poetów | William Butler Yeats, Najszczęśliwszy z poetów | ||
− | poezja: | + | '''poezja:<br />''' |
− | Rafał Krause, Ranking, Ogon, Z użytkownikiem | + | |
− | Adam Wiedemann, Nagrobek Henrykowi, Śledź repertuar, Rudy | + | Rafał Krause, Ranking, Ogon, Z użytkownikiem<br /> |
+ | Adam Wiedemann, Nagrobek Henrykowi, Śledź repertuar, Rudy<br /> | ||
+ | |||
+ | '''epistoły:<br />''' | ||
− | |||
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (3) | Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (3) | ||
− | proza: | + | '''proza:<br />''' |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | Łukasz Suskiewicz, Założenia<br /> | |
− | + | Miłosz Waligórski, Ostatni dzień<br /> | |
− | + | '''dziennik:<br />''' | |
− | + | ||
− | z Krakowa: | + | Zinaida Gippius, Szary notes (Ołówkiem [pisany])<br /> |
+ | |||
+ | z Ciężkowic:<br /> | ||
+ | Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, obdarz mnie pokorą<br /> | ||
+ | |||
+ | z Krakowa:<br /> | ||
Tomasz Bohajedyn, Honor nad życie. Rzecz o pojedynkach | Tomasz Bohajedyn, Honor nad życie. Rzecz o pojedynkach | ||
− | z Paryża: | + | z Paryża:<br /> |
Andrzej Wasilewski, Generacja Kciuka według Michela Serresa | Andrzej Wasilewski, Generacja Kciuka według Michela Serresa | ||
− | z Częstochowy: | + | z Częstochowy:<br /> |
Arkadiusz Frania, Noriega, oblężenie Jerycha i heavy metal | Arkadiusz Frania, Noriega, oblężenie Jerycha i heavy metal | ||
− | sztuki plastyczne i architektura: | + | sztuki plastyczne i architektura:<br /> |
Andrzej Fogtt, Banale, bannale. Biennale, bienale | Andrzej Fogtt, Banale, bannale. Biennale, bienale | ||
− | krytyka literacka: | + | '''krytyka literacka:<br />''' |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | Rafał Gawin, Kiedy język idzie na wojnę (Bartłomiej Majzel, Terror)<br /> | |
+ | Justyna Kasperek, Sztukateria odniesień (Natalia Malek, Szaber)<br /> | ||
+ | Mateusz Hachlica, Nieustanne nieprzystosowanie (Paweł Tański, Spod siódmego żebra)<br /> | ||
+ | Mateusz Dworek, Zakatowanego nie interesuje Świat (Ewa Sonnenberg, Hologramy)<br /> | ||
+ | Przemysław Kuliński, Pejzaż/cień egzystencji (Krystyna Wiatrowska, Newralgion)<br /> | ||
+ | Mateusz Wabik, Wiersze z dwóch krajów i dwóch epok (Krzysztof Rytka, Zapiski w brulionie)<br /> | ||
+ | Arkadiusz Frania, Osaczeni, ale jeszcze nie osądzeni (Elżbieta Cichla-Czarniawska, bliżej milczenia)<br /> | ||
+ | Paweł Orzeł, Legenda (prawie) jak inne (Osamu Dazai, Zatracenie)<br /> | ||
+ | Paulina Barańska, Bzik tropikalny podszyty melancholią (Joanna Bator, Wyspa Łza)<br /> | ||
+ | Maja Staśko, Herstoria Polski (Emilia Walczak, Hey, Jude!)<br /> | ||
+ | Paweł Jasnowski, W stronę nowej wspólnoty (Grzegorz Jankowicz, Gombrowicz – loading. Esej o formie życia)<br /> | ||
+ | Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 9 (Rudolf Chmel, Kompleks słowacki; Klemen Pisk, Za krzakiem majaczącego ślimaka; Martin Pollack, Skażone krajobrazy; Mety Kušar, Lublana)<br /> | ||
+ | Patrycja Chajęcka, Pałac z baśni powstaje (Beata Chomątowska, Pałac. Biografia intymna; Jako dowód i wyraz przyjaźni. Reportaże o Pałacu Kultury)<br /> | ||
− | + | '''nadesłano''' | |
− | + | ||
− | + | ||
− | muzyka: | + | '''komiks:<br />''' |
− | Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska | + | |
− | Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula) | + | Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 2<br /> |
+ | Marcin Bałczewski, Baśń o przeznaczeniu (Cyril Pedrosa, Trzy cienie)<br /> | ||
+ | |||
+ | '''muzyka:<br />''' | ||
+ | |||
+ | Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska<br /> | ||
+ | Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula)<br /> | ||
Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn) | Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn) | ||
− | stałe felietony: | + | '''stałe felietony:<br />''' |
− | „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Zelenay Tadeusz, Hołuj Tadeusz | + | |
− | „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Skłonności | + | „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Zelenay Tadeusz, Hołuj Tadeusz<br /> |
− | „esoesy” – ADL, Czwarte | + | „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Skłonności<br /> |
− | „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Próbuję zrozumieć czasy, w których żyły moje babcie”, czyli Poemat kresowy Krystyny Mazur | + | „esoesy” – ADL, Czwarte<br /> |
− | „bez przesady” – Edward Balcerzan, Iskra optymizmu (humanisty) | + | „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Próbuję zrozumieć czasy, w których żyły moje babcie”, czyli Poemat kresowy Krystyny Mazur<br /> |
+ | „bez przesady” – Edward Balcerzan, Iskra optymizmu (humanisty)<br /> | ||
VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”, Komunikat jury | VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”, Komunikat jury | ||
− | Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin | + | Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin<br /> |
− | nekrologi: Wojciech Bonawentura Fangor, Krzysztof Kostyrko | + | '''nekrologi:'''<br /> Wojciech Bonawentura Fangor, Krzysztof Kostyrko |
Wersja z 20:07, 23 maj 2017
Przejdź do eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny lub Spisy treści 2016
intro:
Szczepan Kopyt, wiersz
bieda:
Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne
Marian Lech Bednarek, 3,50 zł
Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia
Jacek Durski, Ale bieda! (fragmenty z różnych tekstów)
Agnieszka Szelega, (U)ścisk konformizmu. Przypadek Yoani Sánchez i Cuba Libre. Notatki z Hawany
Grzegorz Strumyk, Mam czas
Agnieszka Milewska, Sztajer na śmietniku
Kazimierz Kyrcz Jr, Luksusy pana Kiełbasy
Piotr Smoliński, „I – nie powstał z klęczek”. Mieczysław Czychowski jako kontrowersja życia artystycznego na Wybrzeżu
Krzysztof Wołodźko, Rewolucja, strajk i bieda. Szkic łódzki
Michał Paluszkiewicz, Ciało
Marian Lech Bednarek, Fill in this form, please
Damian Romaniak, Bieda jako temat filmowy na przykładzie Midnight Cowboy i The Full Monty
poezja:
Marcus Slease, W pociągu do Exeter tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Darlington przodem do kierunku jazdy, W pociągu do Liverpoolu tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Norwich przodem do kierunku jazdy, W pociągu z Oksfordu tyłem do kierunku jazdy, Wielkie jajo
Ilona Witkowska, piekło na ziemi, widziałeś, jakie mamy ładne zdjęcie bez ciebie?, plac nieuświadomionej konieczności dziejowej, bezprizorni
proza:
Marcin Bałczewski, Prosta historia
Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Vitriol
Yeats mówi:
William Butler Yeats, Najszczęśliwszy z poetów
poezja:
Rafał Krause, Ranking, Ogon, Z użytkownikiem
Adam Wiedemann, Nagrobek Henrykowi, Śledź repertuar, Rudy
epistoły:
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (3)
proza:
Łukasz Suskiewicz, Założenia
Miłosz Waligórski, Ostatni dzień
dziennik:
Zinaida Gippius, Szary notes (Ołówkiem [pisany])
z Ciężkowic:
Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, obdarz mnie pokorą
z Krakowa:
Tomasz Bohajedyn, Honor nad życie. Rzecz o pojedynkach
z Paryża:
Andrzej Wasilewski, Generacja Kciuka według Michela Serresa
z Częstochowy:
Arkadiusz Frania, Noriega, oblężenie Jerycha i heavy metal
sztuki plastyczne i architektura:
Andrzej Fogtt, Banale, bannale. Biennale, bienale
krytyka literacka:
Rafał Gawin, Kiedy język idzie na wojnę (Bartłomiej Majzel, Terror)
Justyna Kasperek, Sztukateria odniesień (Natalia Malek, Szaber)
Mateusz Hachlica, Nieustanne nieprzystosowanie (Paweł Tański, Spod siódmego żebra)
Mateusz Dworek, Zakatowanego nie interesuje Świat (Ewa Sonnenberg, Hologramy)
Przemysław Kuliński, Pejzaż/cień egzystencji (Krystyna Wiatrowska, Newralgion)
Mateusz Wabik, Wiersze z dwóch krajów i dwóch epok (Krzysztof Rytka, Zapiski w brulionie)
Arkadiusz Frania, Osaczeni, ale jeszcze nie osądzeni (Elżbieta Cichla-Czarniawska, bliżej milczenia)
Paweł Orzeł, Legenda (prawie) jak inne (Osamu Dazai, Zatracenie)
Paulina Barańska, Bzik tropikalny podszyty melancholią (Joanna Bator, Wyspa Łza)
Maja Staśko, Herstoria Polski (Emilia Walczak, Hey, Jude!)
Paweł Jasnowski, W stronę nowej wspólnoty (Grzegorz Jankowicz, Gombrowicz – loading. Esej o formie życia)
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 9 (Rudolf Chmel, Kompleks słowacki; Klemen Pisk, Za krzakiem majaczącego ślimaka; Martin Pollack, Skażone krajobrazy; Mety Kušar, Lublana)
Patrycja Chajęcka, Pałac z baśni powstaje (Beata Chomątowska, Pałac. Biografia intymna; Jako dowód i wyraz przyjaźni. Reportaże o Pałacu Kultury)
nadesłano
komiks:
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 2
Marcin Bałczewski, Baśń o przeznaczeniu (Cyril Pedrosa, Trzy cienie)
muzyka:
Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska
Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula)
Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn)
stałe felietony:
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Zelenay Tadeusz, Hołuj Tadeusz
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Skłonności
„esoesy” – ADL, Czwarte
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Próbuję zrozumieć czasy, w których żyły moje babcie”, czyli Poemat kresowy Krystyny Mazur
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Iskra optymizmu (humanisty)
VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”, Komunikat jury
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin
nekrologi:
Wojciech Bonawentura Fangor, Krzysztof Kostyrko