Opcje 4 (101) 2015: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 5: | Linia 5: | ||
'''AWANGARDY W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ''' <br /> | '''AWANGARDY W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ''' <br /> | ||
− | |||
Jakub Kornhauser | Stumetrowy banan i człowiek-trumna. Obiekty | Jakub Kornhauser | Stumetrowy banan i człowiek-trumna. Obiekty | ||
Linia 36: | Linia 35: | ||
'''LITERATURA'''<br /> | '''LITERATURA'''<br /> | ||
− | |||
Dariusz Nowacki | Uśmiech Kasandry (Michel Houellebecq „Uległość“)<br /> | Dariusz Nowacki | Uśmiech Kasandry (Michel Houellebecq „Uległość“)<br /> | ||
Linia 53: | Linia 51: | ||
Piotr Fast | Antysowiecki apokryf (Irina Ratuszyńska, „Szary, kolor | Piotr Fast | Antysowiecki apokryf (Irina Ratuszyńska, „Szary, kolor | ||
nadziei”)<br /> | nadziei”)<br /> | ||
− | |||
'''FILM'''<br /> | '''FILM'''<br /> | ||
− | |||
Wojciech Sitek | Biotechnologiczny park („Jurassic World”, reż. Colin | Wojciech Sitek | Biotechnologiczny park („Jurassic World”, reż. Colin | ||
Linia 71: | Linia 67: | ||
'''TEATR'''<br /> | '''TEATR'''<br /> | ||
− | |||
Magdalena Figzał | To be or to be better? („Hamlet”, reż. Krzysztof | Magdalena Figzał | To be or to be better? („Hamlet”, reż. Krzysztof | ||
Linia 82: | Linia 77: | ||
'''JAZZ'''<br /> | '''JAZZ'''<br /> | ||
− | |||
Grzegorz Olszański | Nie wszystko zło to, co się święci (Marcin Świetlicki, | Grzegorz Olszański | Nie wszystko zło to, co się święci (Marcin Świetlicki, | ||
Linia 95: | Linia 89: | ||
'''MUZYKA'''<br /> | '''MUZYKA'''<br /> | ||
− | |||
Magdalena Dziadek | Pool North według Adama Gołębiewskiego (Adam Gołębiewski | Magdalena Dziadek | Pool North według Adama Gołębiewskiego (Adam Gołębiewski | ||
Linia 108: | Linia 101: | ||
Joanna Schiller | Nowe Fale w Gdańsku (I Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe | Joanna Schiller | Nowe Fale w Gdańsku (I Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe | ||
Fale”)<br /> | Fale”)<br /> | ||
− | |||
'''SZTUKA'''<br /> | '''SZTUKA'''<br /> | ||
− | |||
Marta Lisok | Monstrum („Kobieta jest jak Sosnowiec”, kurator Marek | Marta Lisok | Monstrum („Kobieta jest jak Sosnowiec”, kurator Marek | ||
Linia 117: | Linia 108: | ||
'''SOCJOLOGIA'''<br /> | '''SOCJOLOGIA'''<br /> | ||
− | |||
Marcin Gacek | Od uwikłania do autentyczności. Od iluzji do wizji | Marcin Gacek | Od uwikłania do autentyczności. Od iluzji do wizji | ||
Linia 124: | Linia 114: | ||
'''POEZJA'''<br /> | '''POEZJA'''<br /> | ||
− | |||
Zuzana Husarova | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga<br /> | Zuzana Husarova | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga<br /> | ||
Linia 147: | Linia 136: | ||
'''FELIETON'''<br /> | '''FELIETON'''<br /> | ||
− | |||
M.K.N. Baczewski | Morderstwo doskonałe<br /> | M.K.N. Baczewski | Morderstwo doskonałe<br /> |
Aktualna wersja na dzień 21:39, 28 lut 2018
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2015
AWANGARDY W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ
Jakub Kornhauser | Stumetrowy banan i człowiek-trumna. Obiekty
środkowoeuropejskich awangard
Alina Świeściak | (Poezja) po awangardzie
Maja Staśko | 25 października 2015: cyberpoeci gardzą awangardą
Weronika Parfianowicz-Vertun | Porażka kultury porażki? Czeski underground
na rozdrożu
Jan Klamm | Pseudoundergound. Społeczność ludzi, którym jest razem dobrze
Valer Mikula | Czeski poetyzm a poezja słowacka
Attila Szabó | Domowy teatr na Węgrzech: neoawangarda, postmodernizm,
hiperrealizm
Ewa Wójtowicz | Awangarda jako przedmiot (jugo)nostalgii. Wokół twórczości
Aleksandry Domanović
Jan Blüml | Wpływ estetyki powojennej awangardy na angloamerykański rock lat
60. z odniesieniami do czechosłowackiej sceny muzycznej
Michał Koziołek | Tydzień z życia kompozytora awangardowego
„Finnegans Meet” | O możliwościach translacji literatury na obraz. Z Krzysztofem Bartnickim i Marcinem Szmandrą rozmawia Grzegorz Olszański
LITERATURA
Dariusz Nowacki | Uśmiech Kasandry (Michel Houellebecq „Uległość“)
Piotr Zaczkowski | Wąż jako gad pociągowy (Piotr Siemion „Dziennik roku
Węża”)
Piotr Sobolczyk | Daj jej tam, gdzie go (geja) nie ma (Paulina Klepacz „Daj
mi więcej”)
Dawid Kujawa | „Giżycko jest dla everyone” (Piotr Przybyła, „Apokalipsa.
After party”)
Kinga Opołczyńska | Wykorzeniony? (Marcin Świetlicki, „Delta Dietla”)
Piotr Fast | Antysowiecki apokryf (Irina Ratuszyńska, „Szary, kolor
nadziei”)
FILM
Wojciech Sitek | Biotechnologiczny park („Jurassic World”, reż. Colin
Trevorrow)
Przemysław Pieniążek | Wściekły By(cze)k („Do utraty sił”, reż. Antoine
Fuqua)
Joanna Birek | Biały kauczuk niczym krew („W objęciach węża”, reż. Ciro
Guerra)
Adam Andrysek | W obronie magii (i) wyobraźni (Justyna Budzik, „Filmowe cuda
i sztuczki magiczne. Szkice z archeologii kina”)
TEATR
Magdalena Figzał | To be or to be better? („Hamlet”, reż. Krzysztof
Garbaczewski)
Maciej Omylak | Wykluczeni („Francuzi”, reż. Krzysztof Warlikowski)
Aneta Głowacka | Sztuka wobec kryzysu (XVII Ogolnopolski Festiwal Sztuki
Reżyserskiej „Interpretacje”
JAZZ
Grzegorz Olszański | Nie wszystko zło to, co się święci (Marcin Świetlicki,
„Zło, te przeboje”)
Marcin Urbański | Album który wraca jak bumerang (Kortez, „Bumerang”)
Wojciech Wiśniewski | Powrót do domu (Leon Bridges, „Coming Home”)
Ilona Chylińska | Złe idzie i zimne… (Pablopavo / Iwanek / Praczas, „Wir”
)
MUZYKA
Magdalena Dziadek | Pool North według Adama Gołębiewskiego (Adam Gołębiewski
„Pool North”)
Michał Bruliński | Refleksje pokonkursowe (17. Międzynarodowy Konkurs
Pianistyczny im. F. Chopina)
Michał Bruliński | Weinberg dobrze utemperowany (Maria Sławek: skrzypce,
Piotr Rożański: fortepian)
Joanna Schiller | Nowe Fale w Gdańsku (I Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe
Fale”)
SZTUKA
Marta Lisok | Monstrum („Kobieta jest jak Sosnowiec”, kurator Marek
Zieliński)
SOCJOLOGIA
Marcin Gacek | Od uwikłania do autentyczności. Od iluzji do wizji
politycznej (Roman Graczyk, „Od uwikłania do autentyczności. Biografia
polityczna Tadeusza Mazowieckiego”)
POEZJA
Zuzana Husarova | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga
Olga Pek | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga
Michal Rehuš | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga
Ondřej Buddeus | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga
Ondřej Zajac | wiersze | przeł. Zofia Bałdyga
Árpád Kollár | wiersze | przeł. Anna Butrym
Lóránt Kabai | wiersze | przeł. Anna Butrym
Zalán Serestély | wiersze | przeł. Anna Butrym
Kacper Bartczak | wiersze
„Wierzę w wiersz” | Z Kacprem Bartczakiem rozmawia Alina Świeściak
FELIETON
M.K.N. Baczewski | Morderstwo doskonałe
Karolina Lewestam | Straż przednia
Krzysztof Łęcki | Jacyś „inni”
Andrzej Gwóźdź | Instalowanie filmu
Piotr Zaczkowski | Selekcja to stan ducha