Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Panoptikum 9 (16) 2010

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gosia nadwadowska (dyskusja | edycje) z dnia 16:15, 5 cze 2011

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2010


okładka numeru
9/2010

INTRO
Dys(u)topijne interwencje audiowizualne

ARCHITEKTURA KULTURY ELEKTRONICZNEJ

D.N. Rodowick
Niepewna utopia – kultura cyfrowa?


HETEROTOPIE SF:

Pat Brereton
Postmodernistyczne kino fantastyczno-naukowe a ekologia

Monika Bokiniec
Ekoutopijny Avatar

Sebastian Jakub Konefał
Smutny los automatów. Sztuczni ludzie w dystopijnej ikonografii science fiction


NEGOCJACJE NORMATYWNOŚCI

Michalina (Juta) Pelczar
The L Wor(l)d: Czasoprzestrzenie utopii/dystopii

Karolina Sikorska
Urzekające wizje ograniczonej utopii kilku spełnionych pragnień, czyli o „wampirycznym” serialu telewizyjnym

Anna Miller
Gattaca – utopia genetycznej doskonałości i co z tego wynika dla kobiecości i męskości


UTOPIE KONSUMPCYJNEGO SPOJRZENIA

Dagmara Rode
I tak oto kończy się świat… Jubileusz, The Last of England i współczesność jako apokalipsa

Blanka Brzozowska
Caveat emptor! O utopii konsumpcyjnej na przykładzie powieści Jamesa Lovegrove'a Days


PUŁAPKI SOCJALISTYCZNEJ KONWERGENCJI

Piotr Kozak
Od utopii do post-utopii. Stalin i jego najlepsi uczniowie

Paweł Sitkiewicz
W pułapce utopii. Walt Disney i socjalizm


REWIZJE ŚRODKA EUROPY

Krzysztof Kornacki
Superman z raportówką. O Hydrozagadce Andrzeja Kondratiuka

Magda Bartczak
Dystopijne kino Beli Tarra

Bartosz Zając
Wszystko pod kontrolą. (Post)panoptyczne dystopie Haruna Farockiego

Ewa Ciszewska
O braku utopii. Przestrzeń i bohaterowie w filmie Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Petra Zelenki


POGRANICZA AUDIO/WIZUALNOŚCI

Anna Chęćka-Gotkowicz
Muzyka jako utopia języka idealnego. Kilka spojrzeń na twórczość Pascala Quignarda

Krzysztof Lipowski
Przekroczyć ut pictura poesis. Próba nowego odczytania obrazów Bronisława Linkego w oparciu o projekt metodologiczny W.J.T. Mitchella

Elizabeth Grosz
Utopie wcielone – czas architektury


PROJEKT Elvina Flamingo: H.Z.M.R.PROLOG(tekst kuratorski: Agata Nowosielska)