Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kresy 1 (49) 2002

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 23:55, 5 paź 2005

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2002


okładka numeru 1 (49) 2002



Meyer H. ABRAMS
Apokalipsa poprzez wyobraźnię
(przeł. Jakub Szczuka)

Jarosław MIKOŁAJEWSKI
Area aerea; Strefa wolnocłowa; Plusk słońca;
Świat jest w plastry; Bohater; Łąka

Jean-Luc NANCY
Dziki śmiech w gardzieli śmierci
(przeł. Tomasz Załuski)

Julia FIEDORCZUK
Wszystko będzie dobrze; Dzisiaj mnie nie ma;
Odloty (fragment); Niedziele; Czekając
na telefon

Wojciech OWCZARSKI
Metamorfozy Mickiewicza

mlb
***(rok zawinął ogonem...) ; 1999; ***(nie
wiem o co chodzi...); Na przedzie kroczy
Belinda z wielka stopą; *** (czuć sie jak
skasowany bilet)

Ceazry DOMARUS
Fragmenty filmowe - wyznania Q; W Redłowie

Marek K. E. Baczewski
Samotność; Ars Poetica XXXII: Manifest
Poetycki; Ars Poetica XLI: Wiersz nie
testowany na zwierzętach

Jan TOMKOWSKI
Faust na wojnie; Orfeusz z Kulparkowa;
Pożegnanie romantycznego karnawału

Mariusz OLBROMSKI
Schody liceum; Na wyspie snu i miłości;
Zanurzenie; Znajomi; Biała ballada

Artur GRABOWSKI
Aristos - bohater i mistyk

Krzysztof KUCZKOWSKI
Głód; Ciemność; Próba przepowiedni

Wioletta DYMEL
„Nie chcę odstąpić od kilku prostych zasad
przyzwoitości” - Conrad i Bobkowski

Jacek BIERUT
Słuchawa; Scenariusze; Na rogu Kościuszki
i Krakowskiego Przedmieścia; Posłany;
Dezynfekcj; Niepokolana; *** (Bieżnik
na szosie...)

Tomasz HRYNACZ
Podręczny atlas świata; Dyskretnie;
Duża woda; Para z ust; *** (no, niech
w końcu otworzy okno)

Maciej GIERSZEWSKI
zimą na cmentarz; nieczynni; nagle odwracasz
do mnie twarz; burza

Inga IWASIÓW
Dziewictwo utracone z Małgorzatą

Wiersze poetów słoweńskich
w przekładach Katariny Šalamun-Biedrzyckiej

Lojze KOVAČIČ
Opis pewnego obrazu
(przeł. Katarina Šalamun-Biedrzycka)

Rudi ŠELIGO
Dwaj hipisi i czas
(przeł. Katarina Šalamun-Biedrzycka)

DIAGNOZY

Renata ZAJĄC
Godzę się, bo nie rozumiem...

Robert OSTASZEWSKI
Przeciwbólowa pigółka tekstowa

Arkadiusz MORAWIEC
Polithorror

Wojciech WIELOPOLSKI
Gra o siebie

Katarzyna SOLECKA
Węzeł czytelniczy. Próba rozwiązania

Marcin LACHOWSKI
Konceptualistyczny monolog

SPACERY

Włodzimierz PAŹNIEWSKI
Eseje wędrowne

SZTUKA

Dobrze określone ognisko anarchii.
Rozmowa z Jarosławem KOZŁOWSKIM

Paweł POLIT
Punkty zaczepienia. O sztuce Jarosława
Kozłowskiego

Magdalena WICHERKIEWICZ
Warsztat Formy Filmowej. Od fotografii
poszukującej do medializmu i postawy
autoanalitycznej

POCZTA KRESOWA

Leszek ILNICKI
Wierny samemu sobie

ARCHIWUM

Małgorzata SADY
Nota wstępna

Stefan THEMERSON
*** (Nie czytam poezji); *** (Podziwiam
poetów...); *** (Nie mogę czytać);
*** (Król Szwecji...) *** (Faszystów...);
(przeł. Małgorzata Sady)

Stefan THEMERSON
O filozoficznym znaczeniu tego co
niefilozoficzne (przeł. Małgorzata Sady)

Stefan THEMERSON
Krytycy i mój gadatliwy pies
(przeł. Małgorzata Sady)

VARIA

Bolesław HADACZEK
Kresy pokojowe w literaturze staropolskiej

Dariusz CHEMPEREK
Staropolska kuchnia. O pierwszej polskiej
książce kucharskiej

Kazimiera Z. SZYMAŃSKA
Kresowość w odczuciu i przekładzie
Józefa Weyssenhoffa

Barbara SZARGOT
Jak „spiewa kosiarz na polu”?

ZDARZENIA

Czy ikona?
(Magdalena Jankowska)

Ludzie i szopki
(Aleksandra Szewczyk)

Z Oleszkiewiczem i bez
(Ernest Malik)

PRZEGLĄD PRASY