Kwartalnik Filmowy 39-40 (2002)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2002
Od Redakcji
BERGMAN
Ingmar Bergman
MIŁOŚĆ BEZ KOCHANKÓW
Bo Florin
NIEME KINO WEDŁUG INGMARA BERGMANA
Maaret Koskinen
EPILOG-MIEJSCA GRY PAMIĘCI
Anna Melon
DOŚWIADCZENIE ŚMIERCI W SIÓDMEJ PIECZĘCI INGMARA BERGMANA
Jan Góransson
CZTERDZIEŚCI PIĘĆ KARTONÓW Z BERGMANIANAMI
W KRĘGU TRADYCJI l HISTORII
Tadeusz Szczepański
OGLĄDAJĄC PANNĘ JULIĘ ALFA SJÓBERGA
Magdalena Szczucka
PTAKI TARJEI VESAASA I ŻYWOT MATEUSZA WITOLDA LESZCZYŃSKIEGO
PROBLEMATYKA ADAPTACJI FILMOWEJ
John Sundholm
PRZESTARZAŁA HISTORIA.
PAMIĘĆ l TOŻSAMOŚĆ NARODOWA W FILMIE JUHA AKI KAURISMAKIEGO
Andreas Wadensjo
WYSPA W CZASIE
KINO PÓŁNOCY
Henrik Orrje
FILM JAKO SZTUKA - RUCH MODERNISTYCZNY
Aleksander Kwiatkowski
SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH RICHARDA HOBERTA
Jolanta Sowińska-Gogacz
FILM ISLANDZKI DZISIAJ.
SYLWETKA FRIDRIKA THÓRA FRIDRIKSSONA
Jadwiga Roskowska
ZAWIERZYĆ WYOBRAŹNI.
OBRAZ DZIECIŃSTWA W FILMACH MOJE ŻYCIE PSA LASSE HALSTRÓMA I FILMOWYCH CZASACH FRIDRIKA THÓRA FRIDRIKSSONA
CZYTANIE HAMSUNA
Lech Sokół
SEMINARIUM HAMSUNOWSKIE
Knut Brynhildsvoll
HAMSUN - ANTYPSYCHOLOGISTA.
KILKA NIEKONWENCJONALNYCH REFLEKSJI NA TEMAT GŁODU
0ystein Rottem
WSZYSCY JESTEŚMY WŁÓCZĘGAMI NA ZIEMI...
POLEMIKI
Aleksander Kwiatkowski
ODBICIE TEORII FEMINISTYCZNYCH W SZWEDZKIEJ MYŚLI FILMOWEJ
OKOLICE KINA
Kamil Kopania
TEATR LALEK, BAUHAUS, RICHARD TESCHNER, KINEFORMY.
KILKA UWAG NA TEMAT WCZESNEJ TWÓRCZOŚCI ANDRZEJA PAWŁOWSKIEGO
OKIEM l UCHEM
Marcin Giżycki
CZYTANIE MIĘDZY OBRAZKAMI
KSIĄŻKI
Tadeusz Szczepański
WSZYSTKO JEST PRZEDSTAWIENIEM
Aleksander Kwiatkowski
DOKUMENT l FIKCJA
Andrzej Werner
UROK, ALE l SMUTEK ZMIERZCHU
Małgorzata Hendrykowska
ZANIM PROKLAMOWANO SOCREALIZM
Noty o autorach
Film w Polsce 2001 (cz.1)
Summary
Sommaire