Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Panoptikum 5 (12) 2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 18:35, 1 gru 2006

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Panoptikum lub Spisy treści 2006


okładka numeru 5 (12) 2006


Magdalena Dula / Grażyna Świętochowska
Dwugłos redakcyjny pro forma.

MFF ERA NOWE HORYZONTY:

Ankieta panoptyczna – odpowiadają organizatorzy MFF Era Nowe Horyzonty

Filmowa Wieża Babel – rozmowa z Romanem Gutkiem, Joanną Łapińską i Jakubem Duszyńskim

Bartosz Żurawiecki
Tam, za horyzontem...

Lena Voss
Subiektywny amalgamat festiwalowy.

Joanna Wojciechowska
Publiczność piątej edycji festiwalu ENH okiem socjologa

Festiwalowy Hyde Park

NOWOHORYZONTOWE OLŚNIENIA:

Jakub Jan Pudełko
Baraka R. Frickego pod kątem głównych myśli New Age Movement. Wnioski natury psychoterapeutycznej

Artur Majer
Tarnation – w cieniu przekleństwa

Andrzej Pitrus
Richard Linklater – prorok Slacker Nation

Sebastian Jakub Konefał
Poza granice horyzontu. Wycieczki po piekłach filmowych anomalii

Joanna Ostrowska
„Nowe filmowe sumienie Szwecji” – poszerzanie horyzontów
w twórczości Lukasa Moodyssona.

Dwugłos o kinie Sokurowa:

Masa Gustin
Podróż przez Wyspę Sokurowa

Anna Dembowska
Powietrze ciężkie od uczuć. Próba odczytania dyptyku Aleksandra Sokurowa

NA HORYZONCIE – KINO AZJATYCKIE:

Nocne szaleństwo: Miike / Tsukamoto / Kitano / Park Chan-wook:

Piotr Kletowski
Yakuza w krainie czarów – Gozu Takeshiego Miike jako manifest surrealistycznego kina gangsterskiego

Andrzej Szarecki
Tetsuo: The Iron Man – wstęp do twórczości Shinya Tsukamoto

Jarek Cyfra
Sonatine Takeshi Kitano – świadomość śmierci

Zemsta – Park Chan-wook vs. Aleksander Fredro vs. Trust

Kino kontemplacyjne / poetyckie:

Joanna Krzycka
„Czarne i białe są tym samym”. Autobiografia pisana przy pomocy kamery – niezależny świat Kim Ki-duka

Kuba Krukowski
Obserwacje Tsai Ming-lianga

BOLLYWOOD:

Jarosław Pietrzak
Co Bollywood ma wspólnego z kiczem?

Katarzyna Magiera
Różnorodność kina Bollywoodu, czyli bogactwo repertuarowe
w rozrywkowym kinie indyjskim

NOWOHORYZONTOWI MISTRZOWIE KINA:

VAN SANT: Anna Taszycka, Niewidzialny słoń

ALMODOVAR: Justyna Rudkowska, Logos i Mythos miasta
czyli Madryt i Barcelona w filmach Pedro Almodovara

PASOLINI: Krzysztof Domian, Pier Paolo Pasolini – o mistrzu zaangażowanym głosem

KINO POLSKIE – NARRACJA / DOKUMENT:

Krzysztof Kornacki
Narracja dzieckiem podszyta. Uwagi o pewnej tendencji „młodego kina polskiego”

Magdalena M.Wichrowska
Przyczynek do refleksji nad polskim filmem dokumentalnym ostatniej dekady w kontekście Kantowskiej idei człowieczeństwa

NOWA KRYTYKA FILMOWA
X KONKURS O NAGRODĘ IM. KRZYSZTOFA MĘTRAKA


Dariusz Arest
Trzy kroki wilka – Ukryte Michaela Haneke

Jakub Socha
O schizofrenii, statkach i pięciogwiazdkowych hotelach,
czyli dlaczego się nie buntują?

Michał Walkiewicz
Amerykańskie obake na Dworcu Nadziei. O granicach kina autorskiego na przykładzie twórczości Waltera Sallesa

Jarosław Pietrzak
Przemoc i czas – Nieodwracalne G.Noe.

NOWE HORYZONTY W NAUCE – VISUAL STUDIES:

Monika Bokiniec
Nowe horyzonty refleksji? Badania nad kulturą wizualną

W.J.T.Mitchell
Nie istnieją media wizualne

Lisa Cartwright
Film i cyfrowość w badaniach nad wizualnością: filmoznawstwo
w epoce konwergencji.

Mark Poster
Badania nad wizualnością jako badania nad mediami