Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 4 (295) 2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gosia nadwadowska (dyskusja | edycje) z dnia 17:50, 17 lut 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2011


okładka numeru
4 (295) 2011


DARIUSZ CZAJA
Antropologia, literatura, Miłosz

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Antropologia i poezja


Ambiwalencje

PAWEŁ PRÓCHNIAK
Podszewka nocy

ALEKSANDRA JANUS
Poszczególne wypadki

ANDRZEJ KRAMARZ
Fotografie – Widzenia nad Zatoką San Francisco

ZOFIA KRÓL
Poeta uważny

WOJCIECH BAŁUS
„Katalog danych, którym wymyka się ostateczny sens”

ROMA SENDYKA
Anagogicus

JÓZEF SADZIK
Między Światłością a Ciemnością

DARIUSZ CZAJA
Lekcje biologii

SŁAWOMIR MAZUREK
Ostrożny rzecznik Don Kichotów

MICHAŁ MASŁOWSKI
Kult świętej dziury. Trzy oblicza nihilizmu

PIOTR JAKUB FEREŃSKI
Antropologia imperializmu


Tematy biblijne

PIOTR KŁOCZOWSKI, ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
„Dokąd mnie wznosisz, różo złota?”. O ks. Sadziku, Miłoszu, Lebensteinie i Biblii – zapis rozmowy


Hiob

KS. JÓZEF SADZIK
Fragmenty

Księga Hioba, (fragmenty), tłum. Czesław Miłosz

Hiobowe wieści. Epigrafy

SERGIO QUINZIO
Komentarz do Hioba, tłum. Anna Dudzińska-Facca

ANDRÉ NEHER
Faust, Golem, Hiob, tłum. Maryna Ochab

STANISŁAW KRAJEWSKI
Księga Hioba dla nas

KRYSTYNA CZERNI
Skąd cierpienie?

JERZY NOWOSIELSKI
Problem cierpienia w sztuce

JULIA HARTWIG
Sny sprawiedliwych

Nad Dziejami Apostolskimi


Apokalipsa

Apokalipsa św. Jana (fragmenty), tłum. Czesław Miłosz

Jeźdźcy Apokalipsy. Epigrafy

SERGIO QUINZIO
Komentarz do Apokalipsy, tłum. Anna Dudzińska-Facca

ANDRIEJ TARKOWSKI
Apokalipsa, tłum. Seweryn Kuśmierczyk


Spojrzenia

MAŁGORZATA MALIBORSKA
Miłosz Tutejszy. Rozmowa z Wojciechem Prażmowskim

LUDWIK STOMMA
Chwila

WIESŁAW SZPILKA
W ogrodzie świata

DARIUSZ KOSIŃSKI
Panteon. Patron. Pa, pa, pa


Warszawa Miłosza

MAREK ZALESKI
Warszawa Miłosza. Wprowadzenie

MARTA ZIELIŃSKA
Miłosz w Warszawie. Percepcja przestrzeni nieoswojonej

JACEK LEOCIAK
Miłosz patrzy na getto. Paradoksy bliskości i oddalenia w doświadczeniu przestrzeni Warszawy okupacyjnej

GRAŻYNA BORKOWSKA
Na przełomie. Miłosz i inni

AGATA BIELIK-ROBSON
Faust warszawski albo nienawiść do miasta


Tematy do odstąpienia

CZESŁAW MIŁOSZ
Las
Tajemnica kotów
Muzyka

KRZYSZTOF KONIECZNY
Leśna dolina

BOGDANA PILICHOWSKA
Kocie imiona

MARCIN GMYS
Muzyka i jajecznica


Historia jednego obrazu: Józef Czapski, Portret Janusza Przewłockiego, 1933

Historia jednego obrazu – Czapski na Lubelskiej

PIOTR KŁOCZOWSKI
O Józefie Czapskim i Wybranych kartkach

PIOTR BOROWSKI
O Januszu Przewłockim

JÓZEF CZAPSKI, JANUSZ PRZEWŁOCKI
Fragmenty tekstów


Recenzje

PAWEŁ PRÓCHNIAK
Pylne drogi, dukty pisma

ALEKSANDRA JANUS
Fikcje podróżne


Antropologia i poezja. Wypisy z (etnograficznych) ksiąg użytecznych

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Wstęp do Księgi obrazów

LUDWIK STOMMA
Etnologia w rozterkach (fragment)

DARIUSZ CZAJA
„Inscape”. Kultura jako Misterium

WIESŁAW SZPILKA
Ludzie z Centrum

WIESŁAW SZPILKA
Czas niezwykły

JERZY SŁAWOMIR WASILEWSKI
Tabu (fragment)