Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EKRANy 1-2/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Codringher (dyskusja | edycje) z dnia 12:26, 15 mar 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2011


Piotr Mirski i Maciej Stasiowski
Czy kinofilia jeszcze istnieje? A jeśli tak, to w jakiej formie i gdzie jej szukać? Próba odpowiedzi w artykule numeru.

Anita Bielańska
Twórczość Vittorio De Siki analizu-je się przede wszystkim w kontekście jego wczesnych powojennych filmów. Jaką wartość mają jego późniejsze utwory?

Lech Majewski od lat konsekwentnie tworzy swoje własne, osobne kino. Stawiając na nowatorską formę deklaruje jednocześnie przywiązanie do starych mistrzów.

Niekiedy niespełniony projekt niesie ze sobą fascy-nującą historię. W dziale „Niezrealizowane filmy”
Tadeusz Lubelski pisze o Powołaniu Andrzeja Wajdy.

Clint Eastwood – aktor, reżyser, muzyk, libertarianin.
Łukasz A. Plesnar przybliża sylwetkę wszechstronnego artysty, według wielu ostatniego prawdziwego mężczyzny Hollywoodu

W ogniu filmowej rewolucji.
Magdalena Bartczak pisze o nowym kinie rumuńskim

Ziarna piasku na pustyni.
Krzysztof Loska o twórczości Kōbō Abe i Hiroshiego Teshigahary

Remake, cytat, dekonstrukcja.
Olga Katafiasz o teatralnych inspiracjach filmami

70 lat Charlesa Fostera Kane’a.
Rafał Syska o Obywatelu Kanie Orsona Wellesa

Kto zabił polski rynek DVD/Blu-ray?
Piotr Pluciński

Cela 56. Studenci filmoznawstwa o filmie

Felietony Tadeusza Lubelskiego i Agaty Bielik-Robson

Teoria gatunku Ricka Altmana.
Alicja Helman przybliża sylwetkę jednego z najważniejszych teoretyków kina

WuEsBe atakuje.
Iwona Hałgas o twórczości Wojtka Bąkowskiego

Prawda fałszywego obrazu.
Bartosz Kwieciński o Niedokończonym filmie

Bill Viola: Początki (1972-73).
Andrzej Pitrus o wczesnej twórczości amerykańskiego awangardzisty

Pervasive Games jako filmowe parateksty.
Anna Nacher pisze o nowych fenomenach gier

Rozrywka wykluczonych.
Tomasz Majkowski o kierunkach w rozwoju gier wideo

Ratowanie Żydów – film a historia.
Zapis debaty po pokazie filmu Joanna Feliksa Falka

Wszystko, co film potrafi wyrazić dźwiękiem.
Alicja Helman o jubileuszu Henryka Kuźniaka

Jak zostać królem świata?
Michał Lesiak o Oscarach

Festiwal w Berlinie – Pro & Kontra

Stare baśnie na nowo w kinie opowiedziane.
Grażyna Stachówna o motywie Pięknej i Best