Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Akcent 1 (127) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Akcent (dyskusja | edycje) z dnia 10:43, 29 mar 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012


okładka numeru
1 (127) 2012


Kyle Gann: Cisza nie istnieje: 4’33’’ Johna Cage’a. Pierwsze wysłuchanie

Tadeusz Chabrowski: wiersze

Judyta Bednarczyk: Pochówek Hester Sparks ­ Patrycja Prochot-Sojka: wiersze

Bogdan Nowicki: Poezja i natura – inkluzja, czyli „Moja przedmowa do ciszy” Tomasa Tranströmera

Kazimierz Brakoniecki: Święto Epifanii

Miłosz Waligórski: Teraźniejszy dokonany; Deszcz

Jakub Nowakowski: wiersze

Anna Spólna: „Zaczynam od początku, zaczynam jeszcze raz, zaczynam od końca”. Ponawianie jako poszukiwanie tożsamości w późnej twórczości Tadeusza Różewicza

Grzegorz Filip: Małosolne

Wojciech Dunin-Kozicki: wiersze

Karolina Ewa Wieliczko: Ludzie bez właściwości. Przygody z tożsamością w powieściach Olgi Tokarczuk

Michał Mazur: The Metting Place

Balázs Szálinger: wiersze


CAGE

John Cage: Jak podawać, kopać, upadać i biegać

Jerzy Kutnik: Niezdeterminowanie


MUZYKA

Margaret Leng Tan: Refleksje na temat „Water Music”

Margaret Leng Tan: Ostatnie pytania Johna Cage’a


PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie...

Donat Niewiadomski: „Nowy Kolberg” – Lubelskie [„Lubelskie”. Pod red. Jerzego Bartmińskiego. Cz. I: „Pieśni i obrzędy doroczne”; cz. II: „Pieśni i obrzędy rodzinne. Chrzciny, wesele, pogrzeb”; cz. III: „Pieśni i teksty sytuacyjne”; cz. IV: „Pieśni powszechne”; cz. V: „Pieśni stanowe i zawodowe”; cz. VI: „Muzyka instrumentalna. Instrumentarium – wykonawcy – repertuar”];

Ryszard Koziołek: Skolonizowani, na lewo! Kolonizatorzy, na prawo! [„Studia postkolonialne nad kulturą i cywilizacją polską”. Red. K. Stępnik, D. Trześniowski];

Marek Danielkiewicz: Literackie pasje lubelskich ziemian [Andrzej Przegaliński „Społeczna działalność ziemiaństwa lubelskiego w latach 1864-1914”; „Wokół dworu i parku. Studia z duchowej i materialnej kultury ziemiaństwa lubelskiego po powstaniu styczniowym”];

Paweł Mackiewicz: Gra na aktywach wyższego ryzyka [Aleksander Wójtowicz „Cogito i »sejsmograf podświadomości«. Proza Pierwszej Awangardy”];

Przemysław Kaliszuk: Repatriacje kanadyjskich poetów [Janusz Pasterski „Inne wyzwania. Poezja Bogdana Czaykowskiego i Andrzeja Buszy w perspektywie dwukulturowości”];

Anna Maria Goławska: Dom opowieści [Małgorzata Szejnert „Dom żółwia. Zanzibar”]


Prozaicy, prozaicy...

Małgorzata Szlachetka: Kryminał bez właściwości [Michał Witkowski „Drwal”];

Jarosław Cymerman: „Ja ze wsi jestem...” [Rafał Ziemkiewicz „Zgred”];

Magdalena Górecka: Magia kina, koszmar historii [Zbigniew Wojnarowski „Miraż”];

Emilia Ryczkowska: Odyseja wygnańca [Mariusz Ziomecki „Mr. Pebble i Gruda”]


DWUGŁOSY

Urszula M. Benka i Marcin Klimowicz o Saturnie Jacka Dehnela


PLASTYKA

Syzyf tańczący. O grafikach Anity Graboś


PRYZMATY

Bogusław Wróblewski: Hanna Krall – bielszy odcień bieli

Studenci o Białej Marii

Edyta Ignatiuk: „Przecież wszystko się łączy...”

Anna Harasymiuk: Trzy Marie


BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Rocznica


TEATR

Wiesława Turżańska: Tropami Zelwera: z Lublina w świat


NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Dobry Theo, czyli pamiętajcie o twórcy felietonu krytycznego


NOTY

Elżbieta Gnyp: Maria Urban-Mieszkowska. Jej Kasie, Karolinki, Marysie i Julki...

Konrad Sutarski: Jakkolwiek z dala, zawsze jestem z tobą (Literatura Polonii węgierskiej)

Nina Stołecka: Kolaż z autorem w tle


Noty o autorach