Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Akcent 3 (129) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Akcent (dyskusja | edycje) z dnia 13:10, 19 gru 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2012


okładka numeru
3 (129) 2012

Ryszard Kapuściński: Nowe Dziennikarstwo

Tadeusz Szkołut: Trudny optymizm Ryszarda Kapuścińskiego

Diana Kuprel, Marek Kusiba: Bez tej miłości nie mógł żyć...

Irena Wyczółkowska: wiersze

Izaak Baszewis Singer: Morderca

Grzegorz Wróblewski: wiersze

Anna Bielecka-Mateja: „Dziś są moje urodziny...”. Rozważania o śnie w poezji Tadeusza Różewicza

Ewa Solska: wiersze

Jarosław Nowosad: opowiadania

Eda Ostrowska: wiersze

Grzegorz Józefczuk: Świat wokół Schulza w optyce drohobyckiego „Głosu”

Joanna Dziwak: wiersze

Grzegorz Władysław Wróblewski: Walka jako forma sztuki

Marcin Czyż: Lubelskie pokoiki: Arahja

Małgorzata Piernik: Paruzja


PRZEKROJE

Kapuściński...

Wiesława Turżańska: „Tam, gdzie dzieje się historia”, czyli opowieść o ludziach drogi [Mirosław Ikonowicz „Hombre Kapuściński”];

Beata Kęczkowska: Reportaż – dzieło w toku [„Pisanie. Z Ryszardem Kapuścińskim rozmawia Marek Miller”];

Aneta Wysocka: Kapuściński nie zawsze ten sam [Ryszard Kapuściński „Gdyby cała Afryka...”]


Nie tylko analitycznie...

Wiesława Turżańska: Chytry wilniuk wychodzi z milczenia [Tadeusz Konwicki: „W pośpiechu”];

Robert Kuwałek: Powrót do miasta, którego nie ma [„Księga pamięci żydowskiego Lublina”];

Anna Frajlich: Wieczne życie rodu Kościelskich [Wojciech Klas, Jan Zieliński „Kościelscy. Ród, Fundacja, Nagroda”];

Edyta Antoniak-Kiedos: Wileńskie horyzonty Miłosza [Anna Szawerna-Dyrszka „Bliższe i dalsze okolice Miłosza. Szkice”];

Andrzej Goworski: Noli turbare circulos meos [Janusz Misiewicz „Ciało czasu. Esej o teatrze”]


Prozaicy, prozaicy...

Edyta Ignatiuk: Sylwa pogranicza [Adam Wiesław Kulik „Czas hieny”];

Magdalena Górecka: Świat z pudełka, czyli o doświadczaniu historii w postkulturze [Łukasz Orbitowski „Widma”];

Marcin Klimowicz: W żelaznym uścisku [Marek Sołtysik „Mocne ramiona pani Kicz”];

Jarosław Cymerman: Manowce poety [Bolesław Leśmian „Satyr i Nimfa. Bajka o złotym grzebyku”]


PLASTYKA

Lechosław Lameński: Świat widziany oczami grafika. O Andrzeju Węcławskim


TEATR

Magdalena Jankowska: Człowiek w lesie. „Sen nocy letniej” w Teatrze Osterwy


CAGE

Margaret Leng Tan: Zabawka to zabawka to (nie) zabawka


ROZMOWY

Dzieci Skamandra i anioły zostawione w szatni. Z Agnieszką Osiecką rozmawia Sergiusz Sterna-Wachowiak


NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Ostatni taki wielki pan


BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Splot


NOTY

Jarosław Wach: „Jeśli chodzi o lirykę ukraińską – wszystkie drogi prowadzą do Lublina”. Czytanie Ukrainy w „Akcencie” – Noc Kultury 2012

Bogusław Wróblewski: Zło jest nudne, czyli o cierpliwej wrażliwości

Jarosław Wach: „Wszystko mi mogą odebrać, ale losu mojego nikt mi nie odbierze”. Wiesław Myśliwski na Dwóch Brzegach

Edward Olszewski: Pomost dla serc


Noty o autorach