Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EleWator 1/2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 14:22, 10 kwi 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny lub Spisy treści 2012


okładka numeru 1/2012

Konrad Wojtyła
(Historia lubi się powtarzać…)

Krzysztof Niewrzęda
Second life (fragment)

James Joyce:

Mateusz Falkowski
Pięć formuł filozoficznych, za których pomocą można scharakteryzować pisarstwo Joyce’a

Piotr Paziński
Krosna Penelopy

Zenon Fajfer
Widokówka z Dublina

To nie jest najtrudniejsze dzieło świata.
Rozmowa Konrada Wojtyły z Krzysztofem Bartnickim

Karol Samsel
Światośmierć Jamesa Joyce’a

Katarzyna Bazarnik Niebieska księga z Eccles w krzywym zwierciadle Finnegans Wake

Paweł Orzeł
O filmowych interpretacjach prozy Jamesa Joyce’a

Tadeusz Zubiński
Kresy nad Atlantykiem

poezja:

Marcin Orliński
Imię, Uprawa i inne formy przetrwania, Okruszki

proza:

Julia Fiedorczuk
Fuga

poezja:

Mariusz Appel
wieża ciśnień, umierajkowo, die kunst der fuge

proza:

Lech M. Jakób
Ciemna materia (fragment)

poezja:

Anna Frajlich
Jesteś, Koniec sierpnia, Czasy

dziennik: Maciej Cisło
Błędnik po „Błędniku”

epistoły: Wanda Karczewska
Listy do Seweryna (fragment)

z Paryża: Andrzej Wasilewski
Rzeźby, które myślą. Bolesław Biegas

z Londynu: Noil Branc
Artyści ulicy w Teatrze Telewizji

szkice na biletach: Arkadiusz Polewka
Work in progress

krytyka literacka:

Alan Sasinowski
Mann, ty ancymonie! (Małgorzata Łukasiewicz, Jak być artystą. Na przykładzie Thomasa Manna)

Cezary Sikorski
Obcy o zmierzchu. Na marginesie polskiego wydania Poezji wszystkich Georga Trakla w tłumaczeniu Andrzeja Lama (Georg Trakl, Poezje wszystkie)

Enrique José Cándido
Literatura z ekranu (Michael Joyce, Popołudnie, pewna historia)

Konrad Wojtyła
Wyzwolić się z własnego szaleństwa (Edward Stachura, Dziennik. Zeszyty podróżne 2)

Teresa Rudowicz
Sein zur Liebe w drodze z Hameln (Leszek Żuliński, Dzieci z Hameln)

Maja Staśko
P(r)oza ciałem (Paweł Orzeł, Ostatnie myśli (sen nie przyjdzie))

Paweł Brzeżek
Essai de framboise (Małgorzata Południak, Czekając na Malinę)

Wanda Skalska
Diariusz niebanalny (Krzysztof Lisowski Czarne notesy. O niekonieczności)

Anna Łozowska-Patynowska
Kolejne strony ciała (Barbara Janas-Dudek, Zakład pracy chronionej)

Konrad Wojtyła
Korepetycje z Kaczmarskiego (Iwona Grabska, Diana Wasilewska, Lekcja historii Jacka Kaczmarskiego)

Krzysztof Maciejewski
Trójteatr świata (Ewa Elżbieta Nowakowska, Merton Linneusz Artaud)

Paweł Nowakowski
W tle (Inga Iwasiów, Na krótko)

muzyka:

Monika Petryczko
50 tysięcy DJ-ów nie może się mylić (Daniela La Luz, Simply Everywhere)

Tadeusz Hnat
Głos w objęciach gitary (Irinel Anghel / Sorin Romanescu, Guitar Hands on a Singing Body)

Monika Petryczko, Jazz śmiercionośny (Niechęć, Śmierć w miękkim futerku)

stałe felietony:

„nie w rzędzie”
– Krzysztof Niewrzęda

„poza mainstreamem”
– Izabela Fietkiewicz-Paszek, Po śladach wiersza trafiać do źródeł. Bartosz Sadliński i Izabela Wageman

„w swoim tempie”
– Krzysztof Hoffmann, Dobre początki

„dlaczego nie jestem malarzem”
– Małgorzata Południak, Gdyby wszyscy zostali w domu

„wściekłe sumienie”
– Anatol Ulman, Zlikwidować na rzecz arkadii

wywiad:

Nie chodzi o to, by było ładnie.
Rozmowa „eleWatora” z prezesem Fundacji Literatury imienia Henryka Berezy – Arturem Danielem Liskowackim