EleWator 2/2012
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny lub Spisy treści 2012
Jan Drzeżdżon:
Janusz Drzewucki
Elegia dla Jana Drzeżdżona
Krystyna Lewna
Jan Drzeżdżon – knop z Domatowa
Roman Jan Drzeżdżon
Janów dwóch
Jan Drzeżdżon
Ze zbioru nieznanych baśni: Misterium miłości, Łzy Króla Życia, Ogród kwiatów
Karol Maliszewski
Sublimując rzeczywistość w apokryf czyli piętno Drzeżdżona
Andrzej Turczyński
Apokalipsa wg Jana Drzeżdżona
Maria Jentys-Borelowska
Duch światła. O polskojęzycznej prozie Jana Drzeżdżona
Jan Drzeżdżon
Pergamonia (fragment)
Z listów do Jana Drzeżdżona
(Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Parandowski, Donat Kirsch, Henryk Bereza)
Lech M. Jakób
Dlaczego Drzeżdżon?
Jan Drzeżdżon
Ulotna kruchość literatury (moje credo pisarskie)
Paweł Orzeł
Nieznany świat scenariuszy filmowych Jana Drzeżdżona
poezja:
Grzegorz Wróblewski
Ptaki i delfiny, Kamienie
Kamil Sipowicz
Choroby Kartezjańskie, Makówka
proza:
Andrij Lubka
Killer
poezja:
Maciej Melecki
Kolejna fałda, Maź, Przebiegi bez dat
Łeś Bełej,br /> mokry palimpsest, kobieta Edgara Poe, pies
dziennik:
Henryk Waniek
Notatnik i modlitewnik drogowy (fragmenty)
teatr:
Krzysztof Ćwikliński
Willi Blum
z Paryża: Andrzej Wasilewski
Świat jest cierpieniem. Poezja Houellebecqa
z Londynu: Noil Branc
Nieistotna żółta sprawa
sztuki plastyczne i architektura:
Arkadiusz Polewka
24/50, czcionka na papierze
Tadeusz Szklarski, Sławomir Wunsch
Hologram miasta
Cezary Sikorski
Świat według Brunona Schulza
krytyka literacka:
Wanda Skalska
Z niebiańskich manowców (Jan Drzeżdżon, Łąka wiecznego istnienia. Wybór wierszy z lat 1973-1990)
Monika Glosowitz
Metanoja, paranoja (Kamila Pawluś, Klaustrofobia na wynos)
Edyta Antoniak-Kiedos
Zobaczyć słowami (Maciej Melecki, Szereg zerwań)
Jacek Sojan
Gra w Królewicza. Filozofie tańca z Kopciuszkiem (Bogdan Zdanowicz, Przebieranka)
Piotr W. Lorkowski
Szczęśliwy powrót (Krzysztof Niewrzęda, Popiół)
Wiktoria Klera
W płynie (Marcin Baran, Niemal całkowita utrata płynności)
Daria Dziedzic
Barwne opowieści. Kilka słów o poezji Marzeny Orczyk-Wiczkowskiej (Marzena Orczyk-Wiczkowska, Grypsy z Panoptikonu)
Krzysztof Szymoniak
Światy równoległe (Karol Samsel, Krzysztof Schodowski, AltissimumAbiectum)
Laura Reszke
Sens życia. O poezji Beaty Patrycji Klary (Beata Patrycja Klary, De-klaracje)
Konrad Liskowacki
Gulasz z Polaka (Krzysztof Varga, Trociny)
Rafał Derda
W każdym levelu nowa piramida (Łukasz Drobnik, Nocturine. Cunninghamella)
Konrad Wojtyła
Synu, wyluzuj! (Susan Sontag, Odrodzona. Dzienniki, tom 1. 1947-1963)
Paweł Orzeł
Nieustannie na linii ognia (Pier Paolo Pasolini, Po ludobójstwie. Eseje o języku, polityce i kinie)
Arkadiusz Siedlecki
Poczytaj mi, kotku! (A.J. Gabryel, Facet na telefon)
muzyka:
Tie Break.
Z zespołem rozmawia Monika Petryczko
Tadeusz Hnat
Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa)
Monika Petryczko
Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago)
stałe felietony:
„nie w rzędzie”
– Krzysztof Niewrzęda
„poza mainstreamem”
– Izabela Fietkiewicz-Paszek
Żyć, obserwować, przemijać i wszystko to spisać. Tomasz Piekło i Paweł Łęczuk
„w swoim tempie”
– Krzysztof Hoffmann
2.0
„dlaczego nie jestem malarzem”
– Małgorzata Południak
Talenty w twarzach Króla
„wściekłe sumienie”
– Anatol Ulman
Larum łkają