Fragile 4 (18) 2012
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Fragile lub Spisy treści 2012
List od Redakcji
Kiedy zaczyna się starość – Piotr Szukalski
Druga młodość starości – Beniamin Bukowski
Literatura
Starość nasza powszednia. O przymiotach starości w polskiej prozie najnowszej – Anna Figa
Śpij, moja Julio spokojnie; i ty, stary Wertherze. Jerzego Nasierowskiego subwersje mitów – Piotr Sobolczyk
Gombrowicz dzieckiem czy starcem podszyty? Pomiędzy niedojrzałością a dojrzałością – Natalia Mrozkowiak-Nastrożna
„Dzieci skruszonej starości” a (pop)kulturowa rzeczywistość. Wizja starości w listach do „Drogiej pani Schubert” Ewy Lipskiej – Barbara Englender
Konieczne serio człowieka niemłodego. Nim zapadnie noc Michaela Cunninghama – Wit Pietrzak
Poetyckość obrazów i obrazowość poezji Joanny Bąk – Michał Bryda
Sztuka
Zmarszczki miasta – Patrycja Cembrzyńska
Niczyje historie – Marta Lisok
Rytualne mikronarracje fotograficzne. Miejsce fotografii w rytuałach rodzinnych – Anna Szołtysek-Grzesikiewicz
Stara, zła i obrzydliwa. O toposie vetuli – Agata Stronciwilk
Artvertising – Wojciech Panasiuk
Muzyka
Znikanie. (Po)głosy starości – Dariusz Brzostek
Formy – naturalna multimedialność (10). W oczekiwaniu na ostateczną pauzę – Michał Górczyński
Wizja świata i sztuki Johna Cage’a. Spojrzenie na Overpopulation and Art w stulecie urodzin artysty – Bogusław Tondera
The End? Unsoud 2012 – Piotr Tkacz
Teatr
Z(re)miksować starych mistrzów – Karolina Wycisk
Menopauzowy blues: gender, wiek i starzenie się w performansie Peggy Shaw Menopausal Gentleman – Grzegorz Stępniak
Starość – radość! Starość jako przestrzeń radykalnego otwarcia na przykładzie kabaretu Kiki & Herb – Agnieszka Marek
Film
Oblicza starej damy – Piotr Czerkawski
Mów mi „Mistrzu”, czyli starość użytkowa – Ludwika Mastalerz
Czy kino boi się starych lesbijek? O uniwersalności podwójnego wykluczenia – Magdalena Urbańska
Ostatni kowboj – Miłosz Stelmach
Antropologia
Śpiewające wdowy – Przemysław Piekarski
Partia szachów z białym zającem w tle – Maria Magdalena Grzesiak