Kultura Współczesna 2 (48) 2006
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2006
STRATEGIE NAUCZANIA WIEDZY O KULTURZE W SZKOŁACH ŚREDNICH
• Andrzej Gwóźdź – Słowo od redaktora naczelnego
• Sław Krzemień-Ojak – Wprowadzenie
Treść i funkcje przedmiotu „wiedza o kulturze”
• Paweł Rodak – Antropologia, komunikacja, animacja – trzy wymiary „wiedzy o kulturze”
• Krzysztof Moraczewski – Nieuprzejme uwagi o tym, co począć
z wiedzą o kulturze w szkolach
• Anna Zeidler-Janiszewska – Filozoficzno-teoretyczne zaplecze przedmiotu wiedza o kuturze (zarys wcale nie utopijny)
• Anna Matuchniak-Krasuka – Wiedza o kulturze a kapitał społeczny. Refleksje socjologa
• Sław Krzemień-Ojak – O potrzebie kształcenia u młodzieży prospektywnego myślenia o kulturze
• Jolanta Jagoszewska – Koncepcje kultury w programach nauczania
Przedmiot i jego elementy składowe
• Stefan Bednarek – Problematyka kultury narodowej, regionalnej i „małych ojczyzn” w programie nauczania wiedzy o kulturze
• Natalia Szydłowska – Przeszłość dla przyszłości edukacja regionalna w szkole średniej
• Andrzej Gwóźdź – Wiedza o mediach audiowizualnych w programie szkół ponadpodstawowych – obraz życzeniowy kulturoznawcy
• Andrzej Kisielewski – Uwagi o wiedzy o sztuce
• Anna Wieczorek – Co uczeń powinien wiedzieć o ekonomicznych uwarunkowaniach rozwoju kultury?
„Wiedza o kulturze” jako zadanie dydaktyczne
• Janusz Gajda – rola „wiedzy o kulturze” w kształceniu ogólnym mlodzieży licealnej
• Anna Gomóła – Wiedza o kulturze jako przedmiot nauczania
w szkole średniej
• Ewa Onoszko – Praktyczne sposoby nauczania przedmiotu „wiedza o kulturze” w szkołach ponadgimnazjanych
• Strategie nauczania wiedzy o kulturze w szkołach średnich
– zapis dyskusji
• Sław Krzemień-Ojak – Słowo na zakończenie