Creatio Fantastica: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzenie strony czasopisma na podstawie oficjalnej strony https://creatiofantastica.com oraz wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Creatio_Fantastica) |
(→Spisy treści) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | ---- | ||
+ | Kategorie: [[:Kategoria:Literatura|Literatura]] [[:Kategoria:Krytyka|Krytyka]] [[:Kategoria:Fantastyka|Fantastyka]] [[:Kategoria:Film|Film]] [[:Kategoria:Gry komputerowe|Gry komputerowe]] [[:Kategoria:Komiks|Komiks]]<br /> | ||
+ | ::[[:Kategoria:sieciowe|sieciowe]] [[:Kategoria:półroczniki|półroczniki]]<br /> | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
== Kontakt z redakcją == | == Kontakt z redakcją == | ||
kontakt:<br /> | kontakt:<br /> | ||
Linia 4: | Linia 9: | ||
e-mail: redakcja@creatiofantastica.com<br /> | e-mail: redakcja@creatiofantastica.com<br /> | ||
redakcja:<br />red. nacz.: Krzysztof M. Maj<br /> | redakcja:<br />red. nacz.: Krzysztof M. Maj<br /> | ||
− | + | Zastępca red. nacz.: Barbara Szymczak-Maciejczyk | |
<br /> | <br /> | ||
Linia 25: | Linia 30: | ||
== Spisy treści == | == Spisy treści == | ||
+ | |||
+ | CF 1 (60) 2019: Allohistorie i fikcje kontrfaktyczne | ||
+ | |||
+ | 01. Compendium | ||
+ | |||
+ | Dlaczego pytamy „Co by było, gdyby…?”. Uwagi na temat funkcji historii alternatywnej (przekł. Magdalena Wąsowicz) | ||
+ | Gavriel D. Rosenfeld | ||
+ | |||
+ | Między historią a fantazją. Mediewalizm i głos kobiet w „Pieśni dla Arbonne” Guya Guvriela Kaya | ||
+ | Sylwia Borowska-Szerszun | ||
+ | |||
+ | Historia iterowalna w „Maszynie różnicowej. Williama Gibsona i Bruce’a Sterlinga (przekł. Krzysztof M. Maj) | ||
+ | Julia Gerhard | ||
+ | |||
+ | Impuls kontrfaktyczny a pamięć kulturowa. Historie alternatywne jako narodowe imaginarium | ||
+ | Magdalena Górecka | ||
+ | |||
+ | Powstanie styczniowe i polityka pamięci. „Orzeł bielszy niż gołębica” Konrada T. Lewandowskiego i „Gambit Wielopolskiego” Adama Przechrzty | ||
+ | Magdalena Wąsowicz | ||
+ | |||
+ | Biały steampunk – dwa oblicza carskiej Rosji. „Lód” Jacka Dukaja i cykl opowiadań o doktorze Skórzewskim Andrzeja Pilipiuka | ||
+ | Tomasz Ryrych | ||
+ | |||
+ | „After Dachau” Daniela Quinna. Odpominanie Holokaustu: afekt, pobudzenie, transkrypta | ||
+ | Natalia Lemann | ||
+ | |||
+ | „Obrócić się przeciw czasowi”. Opowieści alternatywne a wzorcowe wizje przeszłości historycznej na przykładzie wybranych komiksów polskich okresu PRL-u | ||
+ | Marcin Jaworski | ||
+ | |||
+ | Symbolika zła w cyklu „Ziemiomorze” Ursuli K Le Guin | ||
+ | Mateusz Tokarski | ||
+ | |||
+ | 02. Concilium | ||
+ | |||
+ | Granica możliwości | ||
+ | Magdalena Łachacz | ||
+ | |||
+ | Archipelagi historii alternatywnej | ||
+ | Magdalena Wąsowicz | ||
+ | |||
+ | 03. Colloquium | ||
+ | |||
+ | Allohistorie i kontrfaktyczności (przekł. Sylwia Borowska-Szerszun, Mateusz Tokarski) | ||
+ | Natalia Lemann, Karen Hellekson, Susan Johnston, Gavriel Rosenfeld, | ||
+ | Krzysztof M. Maj, Magdalena Wąsowicz | ||
+ | |||
+ | 04. Litterrarium | ||
+ | |||
+ | „Demon i jego chłopiec” – Łukasz Skoneczny | ||
+ | |||
+ | „Dies Natalis” – Izabela Gryca | ||
+ | |||
+ | „Badania terenowe” – Radosław Dąbrowski | ||
+ | |||
+ | „Śmierć Che Guevary” (przekł. Aleksandra Weksej) – Lewis Shiner | ||
+ | |||
+ | „Lot bez lądowania” – Grzegorz Wielgus | ||
+ | |||
+ | „Wulkanizacja” (przekł. Mateusz Tokarski) – Nisi Shawl | ||
+ | |||
+ | „Błędne ognie” – Michał Czajkowski | ||
+ | |||
+ | „Cenzor” – Michał Pięta | ||
+ | |||
+ | „Antonia chce spać” – Agnieszka Fulińska | ||
+ | |||
+ | „Puella fabra. Dziennik roku 1717” – Barbara Kaczyńska | ||
+ | |||
+ | „Tragedia Lady albo apokryf Gruoch” – Adrian Turzański |
Aktualna wersja na dzień 15:46, 5 sty 2020
Kategorie: Literatura Krytyka Fantastyka Film Gry komputerowe Komiks
Spis treści |
[edytuj] Kontakt z redakcją
kontakt:
www: https://creatiofantastica.com/
e-mail: redakcja@creatiofantastica.com
redakcja:
red. nacz.: Krzysztof M. Maj
Zastępca red. nacz.: Barbara Szymczak-Maciejczyk
[edytuj] Kontakt z wydawcą
wydawca: Ośrodek Badawczy Facta Ficta
adres: Stachiewicza 35b/30, 31-328 Kraków
ISSN: 2300-2514
rok założenia: 2005
periodyczność: półrocznik
medium: cyfrowe
[edytuj] Opis
Czasopismo jest kontynuacją e-zinu Creatio Fantastica, którego pierwszy numer ukazał się w 2005 roku. Początkowo CF było dwumiesięcznikiem, a od 2012 roku - kwartalnikiem. Obecnie pismo ukazuje się w trybie półrocznym w owartym dostępie.
W 2013 roku CF zostało objęte patronatem Pracowni Literatury i Kultury Popularnej oraz Nowych Mediów przy Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.
W 2015 roku funkcję wydawcy CF przejął Ośrodek Badawczy Facta Ficta w Krakowie, przekształcając tytuł w pierwsze polskie pismo naukowe o fantastyce. Od tego czasu pismo jest indeksowane w międzynarodowych bazach danych, w tym w Central Eastern European Online Library oraz Central Journal for Social Sciences and Humanities. Artykuły publikowane w CF są recenzowane trybie double blind review, a w redakcji i radzie naukowej pisma zasiadają pracownicy naukowi polskich wyższych uczelni.
[edytuj] Spisy treści
CF 1 (60) 2019: Allohistorie i fikcje kontrfaktyczne
01. Compendium
Dlaczego pytamy „Co by było, gdyby…?”. Uwagi na temat funkcji historii alternatywnej (przekł. Magdalena Wąsowicz) Gavriel D. Rosenfeld
Między historią a fantazją. Mediewalizm i głos kobiet w „Pieśni dla Arbonne” Guya Guvriela Kaya Sylwia Borowska-Szerszun
Historia iterowalna w „Maszynie różnicowej. Williama Gibsona i Bruce’a Sterlinga (przekł. Krzysztof M. Maj) Julia Gerhard
Impuls kontrfaktyczny a pamięć kulturowa. Historie alternatywne jako narodowe imaginarium Magdalena Górecka
Powstanie styczniowe i polityka pamięci. „Orzeł bielszy niż gołębica” Konrada T. Lewandowskiego i „Gambit Wielopolskiego” Adama Przechrzty Magdalena Wąsowicz
Biały steampunk – dwa oblicza carskiej Rosji. „Lód” Jacka Dukaja i cykl opowiadań o doktorze Skórzewskim Andrzeja Pilipiuka Tomasz Ryrych
„After Dachau” Daniela Quinna. Odpominanie Holokaustu: afekt, pobudzenie, transkrypta Natalia Lemann
„Obrócić się przeciw czasowi”. Opowieści alternatywne a wzorcowe wizje przeszłości historycznej na przykładzie wybranych komiksów polskich okresu PRL-u Marcin Jaworski
Symbolika zła w cyklu „Ziemiomorze” Ursuli K Le Guin Mateusz Tokarski
02. Concilium
Granica możliwości Magdalena Łachacz
Archipelagi historii alternatywnej Magdalena Wąsowicz
03. Colloquium
Allohistorie i kontrfaktyczności (przekł. Sylwia Borowska-Szerszun, Mateusz Tokarski) Natalia Lemann, Karen Hellekson, Susan Johnston, Gavriel Rosenfeld, Krzysztof M. Maj, Magdalena Wąsowicz
04. Litterrarium
„Demon i jego chłopiec” – Łukasz Skoneczny
„Dies Natalis” – Izabela Gryca
„Badania terenowe” – Radosław Dąbrowski
„Śmierć Che Guevary” (przekł. Aleksandra Weksej) – Lewis Shiner
„Lot bez lądowania” – Grzegorz Wielgus
„Wulkanizacja” (przekł. Mateusz Tokarski) – Nisi Shawl
„Błędne ognie” – Michał Czajkowski
„Cenzor” – Michał Pięta
„Antonia chce spać” – Agnieszka Fulińska
„Puella fabra. Dziennik roku 1717” – Barbara Kaczyńska
„Tragedia Lady albo apokryf Gruoch” – Adrian Turzański