Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 114 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2013


okładka numeru 114/2013


Balladyna

Joanna Wichowska. Trujące kwiaty mej ojczyzny
Teatr Polski w Poznaniu: Balladyna, reż. Krzysztof Garbaczewski

Z ducha pozytywnej kompromitacji. Z Justyną Wasilewską
rozmawia Katarzyna Lemańska

Oddać głos naukowcom. Z Marcinem Cecko rozmawia Karolina Wycisk


Nie­‍ludzkie

Monika Świerkosz. O cierpieniu zwierząt. Thriller moralny czy zagadka
metafizyczna?
Wrocławski Teatr Współczesny: Kotlina, reż. Agnieszka Olsten

Narracja o zemście. Z Olgą Tokarczuk i Igorem Stokfiszewskim
rozmawia Tatiana Drzycimska

Patrycja Cembrzyńska. Wojna ze zwierzętami


Noise

Michał Zadara. Te wszystkie maszyny. Krótki tekst o szumie

Douglas Kahn. Zanurzeni w szumie

Justyna Stasiowska. All is Full of Love. Noise w przestrzeni społecznej i
intymnej


Widz

Hans­Thies Lehmann. Okiem widza

Waldemar Rapior. „Ja jestem prosty człowiek, lubię, gdy jestem częścią czegoś”

Karol Wittels. Teatr jako marka

Iga Gańczarczyk. Dziady. Zawłaszczenie
Bunkier Sztuki w Krakowie: Łukasz Surowiec, Dziady

Jakub Papuczys. Złe spojrzenie widza
Teatr Powszechny w Łodzi: Artyści prowincjonalni, reż. Weronika Szczawińska


(a)pollonia. kontynuacje

Obrazy nie­‍łaskawe. Anna Cygankiewicz, Małgorzata Dziewulska, Piotr Gruszczyński,
Dawid Mlekicki, Dorota Sajewska, Joanna Tokarska­‍Bakir


Kurator

Od bycia przede wszystkim widzem nie umiem się uwolnić. Z Joanną Leśnierowską
rozmawia Jadwiga Majewska


Grotowski

Agata Adamiecka-Sitek, Leszek Kolankiewicz. Korespondencja


Opera

Joanna Walaszek. Teatr Marthalera w operze Janáčka
Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie: Sprawa Makropulos, reż. Christoph Marthaler

Repertuar

Katarzyna Osińska. Ożenek odzyskany
Teatr Studio w Warszawie: Ożenek, reż. Iwan Wyrypajew

Aleksandra Kamińska. Guliwer w bibliotece dystopii
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Mój niepokój ma przy sobie broń, reż. Julia Mark

Piotr Dobrowolski. Kadrowanie tożsamości
Teatr Polski w Bydgoszczy: Ślub, reż. Paweł Wodziński

Joanna Tomaszewska. Prawda tkwi w szczegółach
Teatr Dramatyczny w Białymstoku: Czarnobyl. Last minute, reż. Agnieszka
Korytkowska-Mazur; Teatr Studio w Warszawie: Czarnobylska modlitwa, reż. Joanna Szczepkowska

Mateusz Chaberski. Melancholia w czasach kryzysu
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Kaligula, reż. Anna Augustynowicz

Katarzyna Lemańska. Litania mody
Teatr Polski we Wrocławiu: Mitologie, reż. Paweł Świątek

Marta Bryś. Dziwactwa
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Dobre wiadomości, reż. Piotr Głowacki;
Bohaterki, reż. Ewelina Marciniak


Molier w berlinie

Anna R. Burzyńska. Do rozpuku
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz: Chory z urojenia, reż. Martin Wuttke;
Skąpiec, reż. Frank Castorf; Don Juan, reż. René Pollesch


Zagranica

Friederike Felbeck. Muzyka w głowie albo kto nie ma pieniędzy
Kammerspiele w Monachium: Woyzeck/Wozzeck, reż. Barbara Wysocka

Grzegorz Stępniak. Obscena i nieprzyzwoitość w natarciu?
Carpenter Performing Arts Center Uniwersytetu Stanowego w Long Beach: Banned,
Blacklisted and Boycotted: Censorship and the Response to It

Florian Malzacher. Ludzie, którzy przyglądają się ludziom

Tomasz Kowalski. Szekspir ówczesny
British Museum w Londynie: Shakespeare. Staging the World

Taniec

Marta Seredyńska. Sztuka dialogu
Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie; Polska Platforma Tańca w Poznaniu


Orient

Nicola Savarese. Mit orientu (II)


Ideologie tożsamości

Izabela Kowalczyk. W pułapce rozważań nad tożsamością
Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera, W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości

Roma Sendyka. Dywersanci, czyli demaskacja maszyny antropologicznej


Teatr w książkach

Agnieszka Marszałek. „Opisać teatr krakowa ubiegłego dwudziestolecia”
Diana Poskuta-Włodek, Dzieje teatru w Krakowie 1918-1939

Joanna Targoń. „Domowe cztery kąty, piec piąty i teatr szósty”
Elżbieta Kietlińska, Wrażenia i wspomnienia młodej teatromanki

Olga Katafiasz. „Jeśli Szekspir był Shakeshafte’em…”
Szekspir. Teoria Lancesterska - domysły i fakty, red. Tomasz Kowalski, Krzysztof Kozłowski


Noty o książkach