Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 1-2 (296-297) 2012: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2011<br /> ---- [[Image:Konteksty_1-2_2012.jpg|thumb|160px|okład...”) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Czarny Atlantyk – wstęp | Czarny Atlantyk – wstęp | ||
− | Dialog transatlantycki a kwestia tożsamości | + | '''Dialog transatlantycki a kwestia tożsamości''' |
PAUL GILROY<br /> | PAUL GILROY<br /> | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Diaspory, przeł. Karolina Dudek, Sławomir Sikora | Diaspory, przeł. Karolina Dudek, Sławomir Sikora | ||
− | Afroameryka, Brazylia, Haiti – kultura, religia, sztuka | + | '''Afroameryka, Brazylia, Haiti – kultura, religia, sztuka''' |
MACIEJ ROŻALSKI<br /> | MACIEJ ROŻALSKI<br /> | ||
Linia 51: | Linia 51: | ||
Atlantyckie transpozycje. Wyobrażenie bóstw i duchów inspirowane obcością | Atlantyckie transpozycje. Wyobrażenie bóstw i duchów inspirowane obcością | ||
− | Wątki afrykańskie | + | '''Wątki afrykańskie''' |
RYSZARD CIARKA<br /> | RYSZARD CIARKA<br /> | ||
Linia 74: | Linia 74: | ||
„Kyendi” – kim jestem? | „Kyendi” – kim jestem? | ||
− | Egzotyka – reminiscencje | + | '''Egzotyka – reminiscencje''' |
TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | TOMASZ SZERSZEŃ<br /> | ||
Linia 93: | Linia 93: | ||
Aporia: zwielokrotnione wizerunki, sparafrazowane obrazy | Aporia: zwielokrotnione wizerunki, sparafrazowane obrazy | ||
− | O nihilizmie | + | '''O nihilizmie''' |
DARIUSZ CZAJA<br /> | DARIUSZ CZAJA<br /> | ||
Noc ciemna. Nihilologia i wiara | Noc ciemna. Nihilologia i wiara | ||
− | Słyszalny krajobraz | + | '''Słyszalny krajobraz''' |
KRZYSZTOF LIPKA<br /> | KRZYSZTOF LIPKA<br /> | ||
Ptasie uniwersum (ptaki artystycznie rozśpiewane) | Ptasie uniwersum (ptaki artystycznie rozśpiewane) | ||
− | Miejsca dzieła | + | '''Miejsca dzieła''' |
ANDRZEJ PIEŃKOS<br /> | ANDRZEJ PIEŃKOS<br /> | ||
Samotnia romantycznego poety. Lamartine wśród winnic | Samotnia romantycznego poety. Lamartine wśród winnic | ||
− | Historia jednego obrazu w Studium Teatralnym Piotra Borowskiego na Lubelskiej | + | '''Historia jednego obrazu w Studium Teatralnym Piotra Borowskiego na Lubelskiej''' |
ANTONI ZIEMBA<br /> | ANTONI ZIEMBA<br /> |
Wersja z 18:13, 1 sie 2012
Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2011
MACIEJ ROŻALSKI
Czarny Atlantyk – wstęp
Dialog transatlantycki a kwestia tożsamości
PAUL GILROY
Czarny Atlantyk jako kontrkultura nowoczesności, przeł. Katarzyna Przyłuska
J. LORAND MATORY
Nowy Świat otacza ocean, przeł. Mikołaj Gliński
JAMES CLIFFORD
Diaspory, przeł. Karolina Dudek, Sławomir Sikora
Afroameryka, Brazylia, Haiti – kultura, religia, sztuka
MACIEJ ROŻALSKI
Xire – powitanie i żart w kulcie candomblé
ROGER BASTIDE
Kulty afroamerykańskie, przeł. Joanna Pawelczyk
MONIQUE AUGRAS
Candomblé badaczy, przeł. Joanna Pawelczyk
JOCÉLIO TELES
Kult candomblé w stanie Bahia w XXI wieku, przeł. Łukasz Zaremba
LIVIO SANSONE
Cukier, ropa i Czarny Atlantyk, przeł. Łukasz Zaremba
LESZEK KOLANKIEWICZ
Grotowski w gąszczu narracji haitańskich
JÓZEF KWATERKO
O malarstwie vodou na Haiti
OLGA STANISŁAWSKA
Rok po. Port-au-Prince, styczeń 2011
SŁAWOMIR SIKORA
Afryka Roucha. Mimikra – podmiotowość – sprawczość
RADOSŁAW BARC
Renesans Harlemu. Sztuka w kontekście ideologii rasowej
JACEK JAN PAWLIK
Atlantyckie transpozycje. Wyobrażenie bóstw i duchów inspirowane obcością
Wątki afrykańskie
RYSZARD CIARKA
Afrykański raptularz Jacka Olędzkiego
JACEK OLĘDZKI
Lotus Flowers. Papier toaletowy marszczony – celulozowy
ADAM RYBIŃSKI, MACIEJ ZĄBEK
Obrazy Afryki i Afrykanów w oczach europejskich podróżników z końca XIX stulecia
ADAM RYBIŃSKI
Ręka w rękę, czyli rzecz o tuareskim dążeniu do jedności i własnego państwa
MAJAN GARLINSKI
Obrazki z wystawy, przeł. Dorota Kulikiewicz
KAROLINA MARCINKOWSKA
Świat „tych o prześwitujących oczach” widziany przez króla Dadilahy Buta
ŁUKASZ KAMIŃSKI
„Kyendi” – kim jestem?
Egzotyka – reminiscencje
TOMASZ SZERSZEŃ
„Documents”, czyli maszyna do deklasyfikacji: Problem podtytułu; Bezformie
MARTA SKWARA
„Dzicy” Witkacego – przemyślana odpowiedź na doświadczenie egzotyki?
JOANNA RACZKOWSKA
„W stronę światła Południa…” czyli Mirosława Żuławskiego odkrywanie Afryki
Aporia? Cliché verre? Zwielokrotnione wizerunki
MAŁGORZATA KITOWSKA-ŁYSIAK
Światło-czułość. Czy Xięga bałwochwalcza Brunona Schulza mogłaby powstać bez cliché verre?
IRENA KOSSOWSKA
Aporia: zwielokrotnione wizerunki, sparafrazowane obrazy
O nihilizmie
DARIUSZ CZAJA
Noc ciemna. Nihilologia i wiara
Słyszalny krajobraz
KRZYSZTOF LIPKA
Ptasie uniwersum (ptaki artystycznie rozśpiewane)
Miejsca dzieła
ANDRZEJ PIEŃKOS
Samotnia romantycznego poety. Lamartine wśród winnic
Historia jednego obrazu w Studium Teatralnym Piotra Borowskiego na Lubelskiej
ANTONI ZIEMBA
Neapol i Luca Giordano (Luca Giordano, Trzej Królowie)
BOGUSŁAW (SŁAWOMIR) BOBULA
O obrazie Luca Giordano i kolekcji Stanisława Wydżgi
ELŻBIETA FICOWSKA
Jerzy Ficowski – urodziny poety
KRZYSZTOF CZYŻEWSKI
Spojrzenie prosto w oczy. O obrazie Jerzego Ficowskiego
Amulety i definicje, czyli szkic do portretu Jerzego Ficowskiego. Fragmenty listy dialogowej z filmu Pawła Woldana